انواع وام بانکی, وام بانکی

شرایط دریافت تسهیلات وام خودرو (1402)

شرایط دریافت وام خودرو

احتمالا در گذشته تمامی ما تلاش کرده‌ایم تا با افزایش پس‌انداز خود، بتوانیم خودروی موردعلاقه‌مان را تهیه کنیم. اما با افزایش قیمت‌های بی‌سابقه خودرو در سال‌های اخیر، برای بسیاری از افراد خرید خودرو بدون دریافت وام تقریبا به فرضی غیر ممکن تبدیل شده است. اما به دلیل اینکه قیمت خودرو تبدیل به سرمایه شده، بسیاری از افراد با استفاده از دریافت تسهیلات وام خودرو،رخودروی موردنظر خود را با وام خریداری کرده‌اند و بدین صورت، هم سرمایه خود را حفظ کرده و هم خودروی موردنظر خود را تهیه کرده‌اند. به صورت کلی می‌توان ادعا کرد که وام خرید خودرو یکی از رایج‌ترین تسهیلات بانکی، برای حمایت از کسانی است که قصد دارند تا خودرو خریداری کنند.

شرایط وام خرید خودرو چیست؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که شما عزیزان به هنگام دریافت وام باید به آن توجه کنید، این است که دریافت تسهیلات وام خرید خودرو داخلی تا سقف 5 سال و خودرو خارجی تا سقف 7 سال است.

به صورت کلی هر بانک برای اعطای وام خرید خودرو شرایط خاص خود را دارد، بنابر این می‌توان نتیجه گرفت که شرایط متفاوتی برای متقاضیان دریافت وام خودرو وجود دارد. با این حال یک سری از شرایط در بین تمامی بانک‌ها برای دریافت وام خودرو یکسان است که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. حداقل سن شخص متقاضی دریافت وام 18 سال است.
  2. استفاده از فیش حقوقی یا ضامن برای اثبات توانایی متقاضی در پرداخت اقساط
  3. عدم وجود چک برگشتی یا اقساط معوقه در سیستم بانکی از دیگر عوامل مهم دیگر در نظر گرفته می‌شود
  4. به صورت کلی برای دریافت وام خودرو یک الی دو ضامن معتبر نیاز است. با این حال بسته به مقدار وام تعداد ضامن‌ها می‌توانند متفاوت باشند.

چه بانک‌هایی وام خرید خودرو می‌دهند؟

شرایط بانک ها برای دریافت وام خودرو

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، جهت دریافت وام خرید خودرو از بسیاری از بانک‌ها، برای ثبت درخواست، علاوه بر ارائه اسناد مورد نیاز، دو ضامن رسمی یا سند ملک نیز باید به بانک ارائه گردد. نرخ سود معمولاً در حدود ۲۴ درصد سالانه برای وام خرید خودرو در نظر گرفته می‌شود و مدت بازپرداخت حداکثر سه سال می‌باشد.

با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو و قیمت‌های بسیار بالا، خرید اقساطی خودرو به دلیل در دسترس بودن تسهیلات بانکی، به عنوان یک جایگزین مناسب برای خرید نقدی آن در نظر گرفته می‌شود. در ادامه با شرایط تسهیلات خودرو در بانک‌های مختلف آشنا خواهید شد. این نکته را به یاد داشته باشید که اکثر این وام‌ها لزوماً وام خرید خودرو نیستند و با عناوین مختلف به صورت وام نقدی ارائه می‌شوند. با این حال، می‌توانید از آن‌ها برای خرید خودرو نیز استفاده کنید.

وام خرید خودرو بانک شهر

از آنجایی که قیمت خودروها در بازار به شدت افزایش یافته است، تسهیلات وام خرید خودروی بانک شهر به عنوان یک گزینه مناسب مطرح شده است. با این تسهیلات، متقاضیان می‌توانند تا سقف ۱۵ میلیون تومان برای خرید خودروهای سواری و تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان برای جایگزین کردن خودروهای قدیمی از محل تولید، از وام بانکی استفاده کنند.

 

دریافت تسهیلات وام خودرو از بانک شهر

همچنین، با دریافت وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، متقاضیان قادر به پرداخت هزینه‌های مربوط به خرید و تعمیر خودرو خواهند بود. استفاده از تسهیلات وام خرید خودروی بانک شهر برای مشتریان، علاوه بر افزایش توان خرید آن‌ها، به عنوان یک راهکار مناسب در جهت تحقق اهداف بلندمدت برای خودروسازان و نیز توسعه صنعت خودروسازی کشور محسوب می‌شود.

وام خرید خودرو بانک ملت

سقف مبلغ وام خرید خودرو بانک ملت، تنها 70 میلیون با نرخ سود 18 درصد است. توجه داشته باشید که برای دریافت وام خرید خودرو شما حتما باید سپرده خود را تا 12 ماه در بانک بزارید. حداکثر مدت بازپرداخت نیز 60 ماه است.

شما برای دریافت وام از بانک ملت برای مبالغ کمتر از 50 میلیون تومان، تنها به یک ضامن اصلی نیاز دارید. در کل، شرایط وام خرید خودرو بانک ملت نسبت به بانک‌های دیگر دشوارتر است، اما اگر می‌خواهید مبالغ بیشتری را برای خرید خودرو از بانک دریافت کنید، می‌توانید از این وام استفاده کنید.

بانک ملت

وام خرید خودرو بانک رسالت

بانک رسالت، به عنوان یکی از بانک‌های پویای ایران، با ارائه وام قرض‌الحسنه، به مشتریان خود فرصتی جذاب برای تأمین منابع مالی برای خرید خودرو فراهم می‌کند. با این حال، در عین حال که وام خرید خودرو در بانک رسالت وجود ندارد، این بانک با ارائه وام قرض‌الحسنه با سقف ۳۰۰ میلیون تومان، به مشتریان فرصتی منحصر به فرد برای خرید خودرو با شرایط اقساطی ارائه می‌دهد.

بانک رسالت

با سود ۲ درصد، وام قرض‌الحسنه بانک رسالت، در مقایسه با سایر بانک‌ها، به عنوان یکی از گزینه‌های جذاب در بازار مالی محسوب می‌شود. همچنین، برای دریافت وام، شما باید حداقل مدت‌زمان خواب سپرده شما سه ماه باشد. این مدت، به شما فرصت می‌دهد تا با جمع‌آوری سرمایه، بتوانید به آرزوی خرید خودروی مورد نظرتان برسید و با آسایش و راحتی، از آن لذت ببرید.

 

وام خرید خودرو بانک تجارت

در سال ۱۴۰۰، بانک تجارت به منظور حمایت از خریداران خودرو، طرح پیشروی خرید خودرو با وام را اعلام نمود. سقف مبلغ این وام در این طرح ۱۴۰ میلیون تومان بود که متقاضیان با داشتن یک حساب سپرده کوتاه‌مدت عادی و معرفی یک ضامن رسمی، می‌توانستند این مبلغ را به صورت اقساط ۳۶ ماهه با نرخ سود مناسب از بانک دریافت نمایند. مبلغ هر قسط این وام با بازپرداخت ۳۶ ماهه، سه میلیون و شش‌صد هزار تومان بود.

بانک تجارت

متأسفانه در حال حاضر، این طرح در دسترس نیست. با این حال، بانک تجارت دو طرح دیگر را برای اعطای وام نقدی عرضه نموده است. یکی از آن‌ها، وام قرض‌الحسنه با سقف ۵۰ میلیون تومان می‌باشد و دیگری نیز مربوط به حساب‌های کوتاه‌مدت است که سقف آن به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد. نرخ سود وام قرض‌الحسنه این بانک ۴ درصد و نرخ سود وام حساب‌های کوتاه‌مدت آن ۷ درصد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *