وام فوری, وام مضاربه

وام مضاربه فوری

برای تجارت و کسب و کار در ابعاد کلان یکی از مهم ترین مسائل داشتنی منابع مالی کافی است. هرچقدر منابع مالی بیشتری برای تجارت در اختیار داشته باشید، دست شما برای انتخاب درست بازتر است و احتمال شکست در تجارت کمتر می شود. یکی از راه های تأمین منابع مالی لازم برای دریافت وام مضاربه فوری است. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

وام مضاربه

وام مضاربه

وام مضاربه چیست؟

از آن جایی که یکی از رویکردهای مهم کشور در این سال ها اهمیت دادن به اقتصاد داخلی، تولید و تجارت است. در این راستا سعی کرده اند که راه هایی به وجود بیاورند که مسیر شروع تولید یا تجارت برای تاجران و صنعتگران هموارتر شود. از آنجایی که مهم ترین مسئله در تجارت و تولید سرمایه اولیه کافی است، همه برای راه اندازی و یا بقای تجارت خود به دنبال راهی برای تأمین منابع مالی لازم می گردند. وام مضاربه یکی از بهترین گزینه ها برای گرفتن سرمایه لازم برای تشکیل و یا ادامه تجارت است. وام مضاربه یکی از خدماتی است که بانک ها به افرادی که در حوزه تجارت فعالیت می کنند، ارائه می دهد تا این افراد بتوانند به صورت فوری تأمین سرمایه انجام دهند و در پرداخت نیز شرایط سختی نداشته باشند. در واقع وام مضاربه یک قرارداد بین بانک و شخص فعال در حوزه تجارت است، این شخص می تواند حقوقی و یا حقیقی باشد. وام مضاربه به این صورت است که افراد فعال در زمینه تجارت و بازرگانی با بانک قرارداد می بندد و تأمین سرمایه لازم را انجام می دهند، اما شرایط بازپرداخت وام به میزان سود تجارت آن شخص یا شرکت بستگی دارد و با درصد خاصی که در قرارداد ذکر شده است، بانک در سود کسب و کار شما شریک است. وام مضاربه فوری یکی از سریع ترین راه ها برای رسیدن به سرمایه لازم است که فرصت بسیار خوبی برای تاجران و بازرگانان به شمار می آید.

 

منظور از مضاربه بانکی چیست؟

در واقع مضاربه بانکی به همان معنای قرارداد بین بانک و طرف حقیقی یا حقوقی می باشد، این قرارداد به این صورت است که طبق آن مالک به شخص حقیقی یا حقوقی متقاضی سرمایه ای می دهد، تا با آن تجارت کند و بانک را نیز در سود تجارت خود سهیم کند. در این قرارداد بانک نقش مالک و سرمایه دار را ایفا می کند و متقاضی به عنوان عامل و یا تجارت کننده سرمایه را دریافت می کند تا کسب و کار خود را گسترش دهد و به سود یا همان بازدهی برسد. نوع شراکت بانک با متقاضی و میزان سودی که بانک دریافت می کند در قرارداد ذکر می شود. این قرارداد همیشه بین تجار و بانک است و این نوع وام به افراد معمولی تعلق نمی گیرد. نکته مهمی در قرارداد وجود دارد، در قرارداد مضاربه بانک در صورت سود کردن تجارت بانک در سود آن شریک می شود، اما در صورت زیان، خسارت فقط متوجه شخص تاجر یا عامل است و بانک وظیفه ای در قبال جبران خسارت وارده به عهده ندارد.

چرا وام مضاربه

چرا وام مضاربه

چرا وام مضاربه یکی از بهترین روش های تأمین سرمایه است؟

یکی از اساسی ترین لازمه هر کار اقتصادی داشتن سرمایه لازم برای موفقیت در آن تجارت است. زمانی که قصد شروع یک تجارت را دارید، راه های متفاوتی برای تأمین سرمایه لازم برای آن تجارت وجود دارد، اما یکی از مهم ترین نکته ها که هنگام تأمین سرمایه باید در نظر داشته باشید، این است که روشی را انتخاب کنید که دارای منطق اقتصادی باشد. یعنی بسیاری از روش های به دست آوردن سرمایه مثل برداشتن وام هایی با سود بانکی زیاد، صرفه اقتصادی ندارد میزان بازپرداخت شما در ازای مبلغ وامی که برداشته اید، به قدری زیاد می شود که سود حاصل از تجارت شما را از بین می برد و یا حتی بیشتر از سود حاصل از تجارت شما می شود و برای بازپرداخت آن به مشکل می خورید. به همین دلیل هر راهی برای جذب سرمایه مناسب نیست و باید روشی را اتخاذ کنید که هم در بازپرداخت آن به مشکل نخورید و هم سود منطقی برای شما از تجارت بماند. وام مضاربه دقیقاً همان روشی است که شما برای جذب سرمایه می توانید از آن استفاده کنید. در این نوع وام شما نیاز نیست که ماهانه و به صورت اقساط بازپرداخت را انجام دهید، بلکه یک سال فرصت دارید تا با آن سرمایه تجارت خود را رونق دهید و بعد از یک سال وام مضاربه را به صورت یک جا پس خواهید داد. البته این در مورد اصل وام صدق می کند و سود حاصل از تجارت این گونه نیست، که تا پایان مقاله به آن ها به صورت جامع خواهیم پرداخت.

بانک ها وام مضاربه

بانک ها وام مضاربه

چرا بانک ها وام مضاربه به افراد می دهند؟

وام مضاربه را بانک به بازرگانان داخلی و خارجی که می خواهند در تجارت داخل کشور فعالیت کنند، پرداخت می کنند. با این کار تجار سرمایه لازم برای رونق دادن به تجارت خود را کسب می کنند و این موضوع باعث انگیزه برای ادامه تجارت و رونق گرفتن اقتصاد در کشور می شود. با فعالیت تجاری و اقتصادی این افراد در کشور، ارز آوری انجام می شود و همچنین از خارج شدن ارز از کشور جلوگیری می شود. این ویژگی ها سود بسیار زیادی برای کشور دارد و باعث بهبود جایگاه اقتصادی کشور می شود. از آن جا که فعالیت های اقتصادی و بهبود چرخه اقتصاد کشور از اولویت های دولت در چندین سال گذشته بوده است، این یکی از راهکارهای اتخاذ شده برای بهبود وضع اقتصادی کشور است. به همین دلیل بانک ها این گونه وام ها را در اختیار افراد قرار می دهند تا با این سرمایه برای رونق اقتصادی کشور تلاش کنند و علاوه بر آن بانک نیز در سود تجارت آن ها شریک می شود و به درآمدزایی می رسد. باید توجه داشته باشید، که وام مضاربه برای فعالیت تجاری داخل کشور است و به افراد وارد کننده این وام تعلق نمی گیرد همچنین لازمه گرفتن این وام داشتن کارت بازرگانی است.

 

چگونه وام مضاربه فوری دریافت کنیم؟

وام مضاربه فوری را می توانید از بانک های مختلفی دریافت کنید. هر بانکی با توجه به میزان سودی که دریافت می کند، شرایط متفاوتی برای دادن وام مضاربه ای دارد که در این قسمت به چند بانک مطرح که وام مضاربه فوری می دهند اشاره می کنیم.

  • بانک ملی

بانک ملی یکی از بانک هایی است که به بازرگانان و افراد فعال در حوزه خدمات وام مضاربه پرداخت می کند. اقدام برای دریافت وام مضاربه فوری در بانک ملی بسیار ساده است، برای این کار باید به یکی از شعبه ها مراجعه کرده و پس از ارائه مدارک درخواست وام مضاربه خود را ثبت کنید و بانک پس از برسی شرایط شما، شما را از نتیجه درخواستی که داده اید، مطلع می کند. گرفتن وام مضاربه فوری از بانک ملی دارای یک سری شرایط است. اول از همه لازم است تا نوع کالا و یا خدماتی که شما برای فعالیت در آن حوزه درخواست وام داده اید باید برای بانک مشخص باشد. همچنین باید وثیقه و یا ضمانت  نامه  ها با جزئیات کامل ارائه شود. همچنین باید پیش فاکتور و فاکتورهای خرید را برای دریافت وام به بانک ارائه کنید. قیمت کالای شما باید بر اساس نرخ روز و ضوابط مربوطه تعیین شود و حق ندارید، قیمت خارج چارچوب برای آن تعیین کنید. علاوه بر اینها باید تمام سود شما از تجارت و سود پیشنهادی شما به بانک نیز مشخص گردد. روند این قرارداد باید در دفاتر قانونی انجام شود.

  • وام مضاربه بانک ملت

بانک ملت نیز تسهیلات برای افراد فعال در تجارت را در نظر گرفته است. برای اقدام از طریق این بانک نیز می توانید، مدارک خود را به نزدیک ترین شعب این بانک ارائه کنید و پس از آن درخواست خود را مبنی بر دریافت وام مضاربه ثبت کنید و سپس صبر کنید تا درخواست شما توسط مسئولین این بانک برسی شود. پس از برسی در صورت تأیید شما در مرحله بعدی باید وثیقه خود را به بانک ارائه کنید و قرارداد مضاربه را با بانک منعقد نمایید. برای دریافت وام مضاربه از بانک ملت باید علاوه بر داشتن حساب در این بانک وثیقه معتبر ارائه دهید. همچنین داشتن پروانه کسب و یا مجوز صنفی لازم است. علاوه بر این ها کپی از سند مالکیت محل کسب و یا داشتن اجاره نامه آن نیز لازم است. کارت بازرگانی از دیگر مدارک لازم برای گرفتن وام مضاربه فوری از بانک ملت است و علاوه بر آن نیاز به ارائه اساس نامه و صورت های مالی شرکت نیز می باشد.

  • دریافت وام مضاربه از بانک صادرات

یکی دیگر از بانک هایی که برای گرفتن وام مضاربه ای می توانید از طریق آن ها اقدام کنید، بانک صادرات است. برای اینکه از بانک صادرات اقدام به درخواست وام مضاربه کنید لازم است که کپی برابر با اصل از مدارک محلی که در آن فعالیت می کنید را به بانک ارائه دهید. مجوزهای معتبر و کسب شده را نیز باید به همراه داشته باشید. علاوه بر موارد ذکر شده داشتن گواهی اشتغال به کار و فتوکپی برابر با اصل، کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی نیز لازم است. پیش فاکتور خرید نیز یکی دیگر از مواردی است که باید برای ارائه به بانک به همراه داشته باشید. این ها موارد لازم برای گرفتن وام مضاربه توسط شخص حقیقی از بانک صادرات بود. اما اگر شخص حقوقی بخواهد برای وام اقدام نماید، لازم است، اظهار نامه مالیاتی و همچنین اظهار نامه ثبت شرکت را به بانک ارائه کند. ارائه آخرین آگهی که در روزنامه رسمی انجام داده اند و ارائه کردن اساس نامه شرکت نیز ضروری است.

دریافت وام مضاربه

دریافت وام مضاربه

نتیجه گیری

تأمین سرمایه برای شروع تجارت یکی از مهم  ترین بخش های هر فعالیت اقتصادی می باشد. به این منظور یکی از بهترین راه ها برای جذب سرمایه برای تجارت داخلی درخواست وام مضاربه فوری است. اکثر بانک ها این خدمات را به تجار ارائه می کنند که به شرایط برخی بانک ها برای دادن وام مضاربه فوری پرداختیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *