وام بانکی

بهترین بانک برای دریافت وام

پیش از این که به معرفی بهترین بانک ها در خصوص دریافت وام بپردازیم ابتدا می خواهیم برای شما عنوان کنیم که وام چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که وام به عملی گفته میشود که در آن پول، ملک یا کالاهایی که دارای ارزش مالی می باشند به فرد وام گیرنده داده می شوند، که ممکن است یک مقدار خاصی داشته باشند و یا ممکن است سقف محدودی نداشته باشند.

شما اگر برای کاری که می خواهید انجام دهید دچار کمبود بودجه شده اید می توانید وام مربوط به کار مورد نظرتان را از بانک دریافت کنید اما پیش از دریافت وام باید از این مسئله اطلاع داشته باشید که بهترین بانک برای دریافت وام مورد نظر شما چه بانکی می باشد؟ ما در این مقاله می خواهیم علاوه بر بررسی انواع وام به این مسئله نیز بپردازیم که چه بانکی برای دریافت وامی که مد نظر شما میباشد مناسب است؟ اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که میخواهید در این خصوص کسب اطلاعات کنید این مقاله را از دست ندهید.

دریافت وام

انواع وام:

انواع وام در بانک های ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین بانک برای دریافت وام ازدواج:

یکی از رایجترین وام هایی که افراد تمایل زیادی به دریافت آن نشان دادند وام ازدواج بوده است که این وام توسط دولت با هدف بالا بردن روحیه جوانان برای ازدواج در ابتدای زندگی به آن ها تعلق داده می شود. باید بدانید که کارمزد این وام تنها ۴ درصد بوده و این وام هر ساله رو به افزایش می باشد.

اما وام ازدواج ها مانند تمامی وام ها با توجه به نیاز افراد جامعه به وجود آمده است که در چند سال اخیر در قالب وام قرض الحسنه توسط سیستم بانکداری کشور به زوجین تعلق می گیرد. با اینکه نمی توان ادعا کرد که وام ازدواج می تواند تمامی مخارج ازدواج را برطرف کند اما از نقش بسیار مهم آن در رفع بخشی از مشکلات مالی جوانان نمی توان چشم پوشی کرد. این وام ۴ درصدی با اقساط ۶۰ ماهه باید پرداخت شود.

انواع وام فوری بانکی

نکته دیگری که در خصوص دریافت وام ازدواج باید بیان کرد این است که با توجه به تورم و افزایش هزینه ها این وام هر سال رو به افزایش می باشد و امروزه به ۱۲۰ میلیون تومان برای هر نفر رسیده است در نظر داشته باشید که این وام تنها وامی است که افراد بدون اینکه نیاز باشد مبلغ هنگفتی در حساب خود داشته باشند می توانند از بانک دریافت کنند. یکی از ویژگی های مهم بانکی که می توانید به آن برای دریافت وام ازدواج خود اطمینان کنید این است که ظرف ۱۰ روز بعد از دریافت مدارک شما وام را به شما پرداخت کند.

اما سوالی که برای اکثر جوان ها پیش می آید این است که کدام بانک سریعتر به پرداخت وام ازدواج اقدام میکند؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که بانکی سریعتر وام شما را پرداخت می کند که طرح ضربتی داشته باشد. مانند بانکهای ملی، سپه، کشاورزی، مسکن، تجارت، ملت و… این بانک ها از آنجایی که دارای طرح ضربتی می باشند سریعتر وام را به شما پرداخت می کند. اما این به این معنا نیست که باقی بانک ها این کار را انجام نمی دهند ضمن این که علاوه بر پرداخت سریع و ۱۰ روزه وام ازدواج بانکهایی هم وجود دارند که شرایط پرداخت وام های ازدواج را به مدت یک روز برای جوانان فراهم کردند توجه داشته باشید که برای دریافت وام ازدواج باید به این نکات توجه کنید.

مدارکی که باید به بانک برای دریافت وام ازدواج ارائه دهید شامل مدرک تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، کارت ملی، کد پستی، محل سکونت و مدرک عقد می باشد.

شرایط دریافت وام ازدواج

بهترین بانک برای دریافت وام مسکن:

یکیدیگر از وام های رایجی که بر اساس سند ملکی به افراد پرداخت می شود وام مسکن می باشد. که متصدی پرداخت میتواند هر بانکی باشد که بانک مسکن یکی از بانکهایی است که بیشترین مراجعه کننده را برای دریافت وام مسکن دارد. همچنین این بانک در طرحهای مختلف وام هایی با مبالغ متفاوت را به افراد اعطا می کند.

در نظر داشته باشید که شرایط پرداخت پرداخت هرکدام از این وام ها متفاوت است اما در تمامی آن ها خرید منزل مسکونی با مدت ساخت کمتر از ۲۵ سال ثابت می باشد. یکی از نکات دیگری که در خصوص وام مسکن باید بیان کرد این است که مبلغ این وام  با توجه به قیمت ملک و شهر مورد نظر شما متفاوت است. اما سریع ترین راهی که می توانید وام مورد نظرتان را دریافت کنید خرید اوراق وام است که سود زیادی نسبت به روش های دیگر بانکی دارد.

همانطور که در ابتدا هم گفته شد اصلی ترین بانکی که مسئول ارائه وام مسکن به افراد می باشد بانک مسکن است و این به این معنا نیست که بانکهای دیگر در این زمینه فعالیتی نداشته باشد. به عنوان مثال بانک ملی یکی از بانک هایی است که تسهیلات خرید مسکن را به مشتریان خود ارائه میدهد و در قالبهای متفاوتی این سپرده گذاری را انجام می دهد.

مثلاً اولین طرحی که بانک ملی برای پرداخت وام مسکن ارائه میدهد ۱۶ میلیون تومان حداقل مبلغ برای افتتاح حساب و یک ماه حداقل مدت سپرده گذاری می باشد.

طرح دیگری که این بانک که یکی از بهترین بانک ها برای دریافت وام مسکن است برای ارائه وام مسکن در نظر گرفته است است حداقل مانده افتتاح حساب ۱۶ میلیون تومان و حداقل مدت سپرده گذاری سه ماه است.

بانک مسکن و بانک ملی بسیاری دیگر از بانک های خصوصی هم به پرداخت  این وام اقدام کردند که شرایط برخی از آنها به نسبت بانک های دولتی بسیار راحت تر است اما در بعضی از موارد مانند ضامن یا نگه داشتن سند تحت عنوان ضمانت سخت گیری زیادی دارند. که در خصوص دریافت وام مسکن از بهترین بانک ها باید ذکر شود این است که بانک های دولتی معمولاً مبلغ زیادی را تحت عنوان وام مسکن به شما ارائه نمی دهند.

انواع وام فوری بانکی

بهترین بانک برای دریافت وام خودرو:

اگر شما هم از آن دسته افرادی میباشید که برای خرید ماشین از یکی از شرکت های ایرانی دچار کمبود وجود شده اید وام خودرو به شما تعلق می گیرد. هر فردی می تواند برای اینکه این وام را دریافت کند به بانک های دولتی یا خصوصی مراجعه کند که هر کدام از آن ها دارای شرایط مخصوص به خود می باشند.

همانطور که گفته شد دریافت وام خودرو از بانک شرایط یکسانی ندارد و این شرایط با توجه به هر بانکی متفاوت است اما یک شرط ثابت در تمامی بانک ها این است که شما تصمیم به خرید خودرو از یکی از شرکت های خودروسازی داخلی داشته باشید در غیر این صورت برای خرید  ماشین های خارجی به شما هیچ وامی تعلق نمی گیرد. در چند سال اخیر بالا رفتن قیمت خودروها تاثیر بسزایی در افزایش مشتریان وامهای خودرو داشته و این مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفتند.

یکی از بهترین بانک هایی که به ارائه وام خودرو می پردازد بانک سامان میباشد که حداکثر مبلغ پرداختی این بانک به افراد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان می باشد و بازپرداخت آن به صورت اقساط ۳۶ ماهه است. همچنین در نظر داشته باشید که سود ۱۸ درصد برای این وام در نظر گرفته شده است اما شرط این بانک برای ارائه وام خودرو این است که مباینامه خودرو و قرارداد خرید آن به نام شخصی باشد که تقاضا کننده دریافت وام است. یکی از شرایطی که این بانک برای متقاضیان وام خودرو در نظر دارد عدم داشتن چک برگشتی و اقساط پرداخت نشده است.

از بانک هایی که می توان از آن به عنوان بهترین بانک برای دریافت وام خودرو نامبرد بانک ملی است که مانند بانک سامان دارای اقساط ۳۶ ماهه و سود ۱۸ درصدی می باشد.

بانک گردشگری هم یکی دیگر از بهترین بانکهایی میباشد که می توان از آن وام خود را دریافت کرد. نکته مهمی که در خصوص این بانک باید بیان شود این است که تا ۸۰ درصد قیمت تمام شده خودرو را به صورت وام به شخص وام گیرنده پرداخت می کند اما در نظر داشته باشید که این وام به افرادی تعلق می گیرد که خواهان خرید وسیله نقلیه نو باشد و خودروهای دست دوم شامل این تسهیلات نیستند. مانند هر بانک دیگری یک شرایطی که این بانک برای افراد قرار داده است، نداشتن اقساط پرداخت نشده و چک برگشتی برای وام گیرنده می باشد.

نکاتی که در خصوص بهترین بانک برای دریافت انواع وام  را که شما با آن ها نیاز داشتید در این بخش از مطلب عنوان کردیم حال می خواهیم شرایط دریافت انواع وام در تمامی بانک ها را برایتان عنوان کنیم تا شما با مقایسه این شرایط بهترین بانک برای دریافت وام مورد نظر خود را انتخاب کنید پس با ما همراه باشید.

وام خودرو

ویژگیهای بانک ملی برای ارائه وام:

سود وام هایی که بانک ملی به مشتریان خود ارائه میدهد متغیر میباشد و برای دریافت وام از این بانک تنها ضمانت یک نفر کافی است. در نظر داشته باشید که بازپرداخت وام هایی که بانک ملی به شما مشتریان محترم ارائه می کند حداکثر ۳۶ ماه است و شما میتوانید برای اینکه وام مورد نظرتان را از بانک ملی دریافت کنید به نزدیکترین شعبه بانک ملی محل خود مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در مورد تسهیلات وام آن شعبه از متصدی بانک بپرسید و تمامی مدارک لازم را به بانک ببرید همچنین در نظر داشته باشید که شخص ضامن باید هنگام انجام مراحل اداری در بانک همراه با فیش حقوقی خود حضور داشته باشد.

ویژگیهای بانک ملت برای ارائه وام:

برای دریافت وام از بانک با توجه به شرایطی که دارید میتوانید به  روش های زیر اقدام کنید.

دریافت وام از بانک ملت با سند ملکی:

فرد متقاضی وام باید با سند ملکی به بانک برود با ارائه سند ملکی به بانک وام مورد نظر خود را دریافت کنند. همچنین در نظر داشته باشید که این , وام تنها به مالک سند و یا بستگان درجه یک داده می شود.

دریافت وام از بانک ملت بدون ضامن:

برای گرفتن وام از این بانک بدون ضامن، خود سپرده ضامن محسوب می شود که باید با اصل و سود آن تا ۱۲۰ درصد را پوشش دهد و نکته ای که باید در خصوص دریافت وام با این روش در نظر داشته باشیم این است که تا تسویه کامل بدهی امکان برداشت سپرده وجود ندارد.

انواع وام فوری بانکی

انواع وام فوری بانکی

شرایط گرفتن وام از بانک صادرات:

افرادی که خواستار دریافت وام از بانک صادرات می باشند، می توانند با افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت وام مورد نظر خود را با سود شش درصد دریافت کنند که حداقل مبلغ این سپرده گذاری ۵ میلیون تومان می باشد و سقف وام دریافتی شما ۲۰۰ میلیون تومان است.

نکته مثبتی که در خصوص دریافت وام از این بانک وجود دارد این است که می توانید بعد از دو روز افتتاح حساب خود برای دریافت تسهیلات مدنظرتان اقدام کنید.

  • سود وام دریافتی ۶ درصد میباشد
  • سپرده کوتاه مدت شما ۷ درصد زود دارد
  • مانند هر بانک که دیگری تا زمان تسویه حساب امکان برداشت سپرده وجود ندارد.
  • وام مورد نظر شما تا حداکثر ۳۶ ماه باید پرداخت شود

ویژگیهای بانک تجارت برای دریافت وام:

وامی که از این بانک دریافت می کنید دارای کارمزد ۴ درصد در سال می باشد. همچنین مانند اکثریت بانک ها مدت زمان بازپرداخت وام از این بانک هم به صورت ماهانه در ۳ سال است. و اگر اقساط وام شما در زمان مقرر وصول نشود وامی که دریافت کرده اید با سود ۱۲ درصد محاسبه می شود.

دریافت وام از بهترین بانک ها

شرایط دریافت وام از بانک انصار:

برای دریافت وام از این بانک نیازی نیست که شما جزو دسته خاصی از افراد جامعه باشید و عموم مردم می توانند از این بانک درخواست وام بدهند در نظر داشته باشید که نرخ سود وام این بانک ۱۸ درصد و حداکثر زمانی که باید پرداخت شود ۶۰ ماه می باشد.

کلام آخر:

ما در این مطلب تلاش خود را کردیم تا تمامی نکات مربوط به دریافت وام از انواع بانک ها را برایتان عنوان کنیم. همچنین علاوه بر آن ویژگی بانک های مختلف را برای دریافت وام برایتان بیان کردیم تا با مقایسه آن ها وام مورد نظر خود را از بهترین بانک دریافت کنید. شما مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات کامل میتوانید به مجموعه وام برتر مراجعه کنید چرا که این موسسه با بیش از ۱۵ سال سابقه تحت نظر وکلای پایه یک دادگستری در امور بانکی و مالی می تواند به شما کمک کنند.

شما کاربران گرامی نیز میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از ضمانتنامههای بانکی، انواع وام و دریافت آنها، جدیدترین اخبار مالی و بانکی و  اطلاع از مدارک لازم جهت دریافت وام به مجموعه  وام برتر مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که تمامی فعالیتهای این موسسه در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد و هدف آن آشنایی شما با انواع قوانین بانکی و بیان راه حل هایی در هنگام مواجه با مشکلات حقوقی در بانک ها به شما مشتریان گرامی میباشد

3 دیدگاه در “بهترین بانک برای دریافت وام

  1. صالح عابدینی گفت:

    پدر وام گیرنده طبقه متوسط و پایین در میارن وم نمیدکه بانک ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *