وام بانکی, وام مصوبه آماده

همه چیز درباره وام های مصوبه آماده

فرآیند تأیید وام می تواند  در بین وام دهندگان متفاوت باشد و به نوع وامی که برای آن درخواست می کنید و شرایط شما بستگی دارد. این بسته به نوع وام و وام دهنده ای که انتخاب می کنید می تواند از چند ساعت تا یک هفته یا بیشتر طول بکشد. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با وام های مصوبه آماده لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

وام های مصوبه

نکات قابل توجه در بررسی وام های مصوبه آماده

در بررسی وام های مصوبه آماده باید گفت که اگر قبلا برای وام شخصی درخواست داده اید، ممکن است روند گیج کننده ای را طی کرده باشید. در این راهنما، ما شما را از طریق هر مرحله از یک درخواست وام معمولی آشنا می کنیم، بنابراین می دانید هنگام درخواست دقیقاً چه انتظاری داشته باشید:

فرآیند درخواست وام

هنگامی که از یک فرد کارشناس و متخصص در این حوزه درخواست وام می کنید، باید مراحل درخواست را طی کنید. وام دهندگان از اطلاعات موجود در درخواست شما برای ارزیابی شرایط در پرداخت اقساط و در نظر گرفتن موارد کلیدی مانند درآمد و سابقه اعتباری شما استفاده خواهند کرد. درخواست های وام بسته به وام دهنده ای که انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد. مطمئن شوید که فرآیند درخواست را بررسی کرده اید، زیرا برخی موارد ممکن است از همان ابتدا شامل یک بررسی اعتباری سخت باشند که در گزارش اعتبار شما نشان داده می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد وام های مصوبه آماده بهتر است از کارشناسان متخصص این حوزه کمک بخواهید.

بررسی دریافت وام مصوبه

اولین قدم در مورد وام های مصوبه آماده این است که از احتمال پذیرش وام خود مطلع شوید. شما می توانید واجد شرایط بودن خود را از طریق یک وب سایت بررسی کنید. این فرآیند باید فقط چند دقیقه طول بکشد. قبل از اینکه برنامه خود را شروع کنید، باید مطمئن شوید که تمام اطلاعات مرتبطی را که ممکن است نیاز باشد در اختیار داشته باشید. در این مرحله به چند مورد از اطلاعات شما نیاز است، مانند مشخصات بانکی، آدرس محل سکونت شما در سه سال گذشته و حقوق شما. فقط به آن ها اطلاع دهید که چقدر به دنبال وام گرفتن هستید و فکر می کنید چه مدت برای بازپرداخت این مبلغ نیاز دارید. سپس یک بررسی اعتباری برای شما انجام داده می شود.

این مورد در حساب شما نشان داده نمی شود و بر رتبه اعتباری شما تأثیری نمی گذارد. این به سادگی یک ایده خوب از وضعیت مالی شما به ما می دهد، بنابراین می توانیم ارزیابی کنیم که آیا احتمال دارد وامی را که می خواهید برای آن درخواست کنید بازپرداخت کنید یا خیر. سپس می توانیم به شما اطلاع دهیم که چه نرخی را به شما ارائه دهیم.

بررسی وام ها

 

تعیین مدت زمان در بررسی وام های مصوبه آماده

مدت زمانی که طول می کشد تا وام پس از پذیرش، به شما ارائه شود، متفاوت است. به طور معمول، اگر به شما پیشنهاد داده شود و بخواهید با درخواست خود فرایند دریافت وام های مصوبه آماده را ادامه دهید، اسناد وام را برای بررسی و امضا به شما ارسال می کنند. مهم است که اسناد را به طور کامل بخوانید و بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارائه چک هایی که وام دهنده انجام می دهد، می توانید از افراد متخصص در این حوزه سوال کنید. اسناد وام شما باید تمام اطلاعات و شرایط مربوط به وام شما را داشته باشد. اگر نگران ادامه بازپرداخت خود هستید، نباید قرارداد وام ببندید. در عوض، در مورد بهترین گزینه های خود جهت دریافت وام به دنبال مشاوره باشید.

چقدر طول می کشد تا وام به حساب شما وارد شود

در مورد وام های مصوبه آماده باید گفت که مدت زمانی که طول می کشد تا وام به حساب شما واریز شود می تواند بسته به وام دهنده ای که انتخاب می کنید متفاوت باشد. هنگامی که اسناد وام خود را امضا کردید و آن را به وام دهندگان بازگردانید، باید انتظار داشته باشید که مبلغ را در حساب خود ظرف سه روز کاری پس از دریافت اسناد وام امضا شده خود مشاهده کنید.

تعیین مدت زمان در بررسی وام ها

چیزهایی که باید قبل از درخواست وام آماده کنید

برای اینکه کارها تا حد امکان ساده و بدون دردسر باشد، ایده خوبی است که قبل از شروع همه چیزهایی را که برای درخواست نیاز دارید آماده کنید. آماده بودن و سازماندهی بودن تمام کارها، می تواند به سرعت بخشیدن زمان تکمیل برنامه کمک کند. در اختیار داشتن موارد زیر به پیشبرد فرآیند وام های مصوبه آماده کمک می کند:

مدرک شناسایی: این می تواند گواهینامه رانندگی یا پاسپورت شما باشد تا به آن ها کمک کند تا هویت شما را تأیید کنند.

اثبات آدرس گواهینامه رانندگی، قبض آب و برق، مکاتبات بانکی یا قرارداد اجاره اخیر به آن ها کمک می‎کند تا آدرس شما را تأیید کنند.

همچنین مهم است که مشخص کنید چقدر می‎خواهید وام بگیرید و فکر می‎کنید چه مدت باید مبلغ را بازپرداخت کنید. با مطالعه این موارد برای دریافت وام می‎توانید اطلاعات بیشتری در مورد وام های مصوبه آماده کسب کنید.

فرایند تایید وام

درخواست وام برای بررسی مرحله پیش تایید یک گام مهم برای دریافت وام است.  اگرچه ممکن است شبیه به شکافتن مو به نظر برسد، اما با تاییدیه رسمی متفاوت است. پیش تأیید به شما این امکان را می‎دهد که از وام دهندگان مختلف خرید کنید، بدون اینکه امتیاز اعتباری خود را تغییر دهید و این تضمینی نیست که برای دریافت وام تأیید می‎شوید. در اینجا چیزی است که شما باید در مورد وام های مصوبه آماده بدانید  این است که پیش تایید یک مرحله مقدماتی برای گرفتن تاییدیه وام است.

خوب است که ابتدا یک فرآیند پیش تأیید را طی کنید، فقط برای اینکه بدانید در چه جایگاهی قرار دارید. هنگام خرید گزینه های وام و درخواست برای پیش تأیید، وام دهندگان یک بررسی اعتباری انجام می‎دهند که بر اعتبار شما تأثیر نمی‎گذارد. اما هنگامی که به طور رسمی برای وام درخواست می‎کنید، منجر به بررسی اعتباری حساب شما می‎شود.

در طول فرآیند پیش تأیید، وام دهندگان سابقه اعتباری، درآمد و سایر دارایی‎های شما را بررسی خواهند کرد. هدف آنها ارزیابی این است که چقدر احتمال دارد که وام را بازپرداخت کنید. اگر واجد شرایط دریافت پیش تایید هستید، وام دهنده نامه پیشنهادی با مبلغ وام، نرخ و سایر شرایط برای شما ارسال می‎کند. اگر می خواهید این پیشنهاد را بپذیرید، باید مراحل درخواست رسمی را طی کنید که به ارائه اسنادی مانند فیش حقوقی، شناسه و شماره تامین اجتماعی نیاز دارد.

وام های مصوبه آماده

مراحل مختص به تایید وام های مصوبه آماده

در بررسی وام های مصوبه آماده قبل از پذیرش پیشنهاد وام، به این فکر کنید که هر ماه به راحتی می توانید چه مقدار از هزینه های آن را پرداخت کنید. آیا بودجه شما می تواند آن را برآورده کند و آیا می توانید آن را در مدت زمان معقولی پرداخت کنید.  وقتی برای وام درخواست می‎کنید، این اتفاق می افتد:

  • شما فرم درخواست وام را پر می کنید.
  • شما آن را به بانک یا وام دهنده تحویل می دهید.
  • بانک یا وام دهنده گزارش اعتبار را چک می کند.
  • امتیاز اعتباری پایین منجر به رد وام می شود.
  • امتیاز اعتباری بالا منجر به بررسی صلاحیت بر اساس مدارکی که شما ارسال کرده اید می شود.
  • عدم واجد شرایط بودن منجر به رد درخواست می شود.
  • با رعایت معیارهای واجد شرایط بودن وام دهندگان یا بانک ها، وام دهنده یا بانک وام شما را تایید می کند.
  • 79 درصد از وام هایی که پرداخت می شود متعلق به افرادی است که امتیاز اعتباری بالاتر از 750 دارند.

بانکها یا وام دهندگان به دنبال موارد زیر هستند:

در بررسی وام های مصوبه آماده باید گفت که در صورتی که در گزارش اطلاعات اعتباری، موردی نوشته شده باشد باید ارزیابی گردد. این اطلاعات در بخش وضعیت حساب گزارش اعتباری شما در دسترس خواهد بود. روند تاریخ پرداخت وام، جنبه دیگری است که وام دهنده به آن توجه خواهد کرد. آنها بررسی می کنند که آیا آنها پیش فرض هستند و آیا مبلغ معوقه دیگری وجود دارد یا خیر. این اطلاعات در قسمت روزهای گذشته در گزارش اطلاعات اعتباری در دسترس خواهد بود.

مشخصات شرکت بخش بعدی است که وام دهندگان به آن توجه می کنند. بانک ها معمولاً فهرستی دارند که وام را به چه کسانی اعطا کنند.

نسبت EMI به درآمد نکته بعدی است که وام دهندگان و بانک ها به آن توجه می‎کنند. در صورتی که EMI فعلی شما بیش از 50 درصد حقوق ماهانه شما باشد، احتمال دریافت وام کم است. شما می‎توانید برای هر هدفی وام های مصوبه آماده دریافت کنید، این وام می تواند برای عروسی، بازسازی خانه، مسافرت، تعطیلات یا پرداخت هزینه های آب و برق و مدرسه باشد. می توانید وام تضمین شده یا بدون وثیقه بگیرید. سریع است و به اسناد کمتری نیاز دارد. بسته به سابقه اعتباری شما، وام دهندگان نرخ بهره را به شما ارائه می دهند.

فرآیند تایید وام ها

نرخ بهره به عوامل زیر بستگی دارد:

  • مبلغ وام نسبت به درآمد شما
  • مدت تصدی وام
  • مشخصات اعتباری که از گزارش اعتبار مشخص می شود.
  • سابقه بازپرداخت
  • مشخصات شرکت شما

وام ممکن است در کمتر از 24 ساعت تایید شود یا بر اساس اعتبار شما ممکن است تا 7 روز کاری طول بکشد. در حد توان خود وام بگیرید و مطمئن شوید که هیچ گونه پرداختی را از دست ندهید. همچنین به شما یک نرخ بهره ثابت یا یک نرخ بهره شناور پیشنهاد می شود که ممکن است با بازار در نوسان باشد.

وامهای آماده

مدارک موردنیاز جهت دریافت وام های مصوبه آماده

وام دهندگان برای پردازش درخواست وام های مصوبه آماده شما به مدارک زیر نیاز دارند:

  • آخرین امتیاز اعتبار و گزارش اطلاعات اعتباری
  • صورت حساب بانک
  • اسناد هویت، امضا و اثبات آدرس
  • صورت حساب درآمد

نکات مهم در خصوص دریافت وام

از آنجایی که بسیاری از افراد زمانی که نیاز فوری به پول دارند درخواست وام می کنند، لذا لازم است با استفاده از این نکات، تمام تاخیرهای احتمالی را کاهش دهند:

  1. درخواست آنلاین

درخواست وام آنلاین، سریع ترین و در عین حال مطمئن ترین راه برای استفاده از وام های مصوبه آماده است. هنگامی که با ارائه تمام اطلاعات مورد نیاز و بارگذاری مدارک مورد نیاز درخواست دادید، یک پیام تأیید از طرف وام دهنده دریافت خواهید کرد. پس از تأیید مشخصات و مدارک شما، وام دهنده درخواست وام را تأیید یا رد می کند. یک مزیت مهم این است که تمام به روز رسانی های درخواست وام را از طریق ایمیل ویا پیام دریافت می کنید. پروسه تایید وام معمولاً پس از ارسال تمام مدارک مورد نیاز یک هفته طول می کشد. پس از تایید، پرداخت می تواند 1-2 روز دیگر طول بکشد.

به شما پیشنهاد می شود قبل از جستجو در هر جای دیگری، پیشنهادات وام شخصی خود را با بانک موجود خود بررسی کنید. امروزه بسیاری از بانک ها بر اساس سابقه اعتباری و روابط بانکی شما، وام های شخصی از پیش تایید شده و از پیش تعیین شده ارائه می دهند. اگر با چنین پیشنهادهای از پیش تأیید شده آنلاین درخواست دهید، ممکن است مبلغ وام شخصی را در عرض چند دقیقه در حساب خود دریافت کنید!

مدارک موردنیاز جهت دریافت وام

  1. امتیاز اعتباری خوبی داشته باشید

امتیاز اعتباری نشان دهنده اعتبار شماست. به طور کلی، امتیاز اعتباری بالای 700 خوب در نظر گرفته می شود، اما داشتن امتیاز اعتباری بالای 750 می تواند یک مزیت اضافی در تایید سریعتر وام شخصی باشد. از این رو، برای تایید وام شخصی خود، باید امتیاز اعتباری خوبی داشته باشید. این مهم ترین معیاری است که وام دهندگان برای ارزیابی شما استفاده می کنند، به خصوص در وام شخصی، زیرا یک وام بدون وثیقه است که نیازی به وثیقه ندارد.

بنابراین، درآمد و سابقه بازپرداخت اعتبار شما جزء عامل اصلی در هنگام تایید وام است. اگر امتیاز اعتباری شما خوب است، وام دهندگان پروفایل شما را به عنوان مشخصات کم ریسک در نظر می گیرند، به این معنی که احتمال عدم پرداخت وام در آینده کمتر است. این نه تنها شانس شما را برای تایید سریع وام شخصی افزایش می دهد، بلکه در در تایم شما هم صرفه جویی می کند.

نتیجه گیری:

در مجموع برای بهبود یا حفظ امتیاز اعتباری خود، بهترین راه این است که یک دستورالعمل ثابت با بانک خود برای پرداخت خودکار خود تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که همیشه موجودی کافی را در حساب بانکی ثبت شده خود با پرداخت خودکار نگه دارید تا دستورات ثابت شما برگشت پیدا نکند. در این میان سایت وام برتر با ارائه خدمات موثر در این حوزه آماده پاسخگویی به سوالات شما در این حوزه می باشد، شما می توانید با مشاوره دریافت وام، انواع وام و ضمانت نامه های بانکی آشنا شوید و از خدمات آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *