انواع وام بانکی, وام دولتی

وام با کارت یارانه

وام با کارت یارانه یکی دیگر از طرح هایی است که بانک مرکزی آن برای سرپرست خانوارها ایجاد کرده است و آن را هم به عنوان تسهیل گری در پرداخت وام برای بیشتر خانواده ها مطرح کرده است. بنابراین اگر می خواهید به جواب سوال هایی مانند وام یارانه ای چیست و شرایط اخذ این نوع وام به چه صورت می باشد؟ آیا تمام بانک ها این نوع وام را می دهند یا سوال های دیگر برسید بهتر است که با ما در سایت وام برتر همراه شوید تا اطلاعات کاملی را در مورد وام یارانه ای و شرایط آن به شما بدهیم. وام یارانه ای فقط برای خرید کالا کاربرد دارد و متقاضیان این وام فقط برای وثیقه وام می توانند کارت یارانه خود را به بانک ارائه دهند.

وام با کارت یارانه

وام با کارت یارانه

این طرح بیشتر با هدف تسهیل دسترسی انواع اقشار جامعه به خصوص برای طبقات کم برخوردار ایجاد شده است و در غالب کارت که نام آن، یارا کارت اعتباری می باشد به متقاضیان اهدا می شود. این نوع طرح یک سیاستی می باشد که علاوه بر ارتقای خرید خانوارها به افزایش رضایتمندی مردم برای نظام بانکی کمک زیادی می کند. درست است که این طرح برای شبکه های بانکی یک ریسک بزرگ در ارتباط با عدم بازپرداخت اقساط وام می باشد، ولی باز هم بانک ها نرخ سود این وام را خیلی مناسب تعیین کرده اند.

 

زیرا با ارائه دادن این طرح بانک ها وفاداری مشتریان خود را تضمین می کنند، ولی متاسفانه بیشتر بانک از دادن این نوع وام پرهیز می کنند و دلیل ندادن وام با کارت یارانه توسط بانک ها به این دلیل است که بیشتر بانک ها بیشتر از ظرفیت که همان صندوق امانات می باشند را برای این نوع بسته تسهیلاتی را در شبکه بانکی خود ایجاد کرده اند و برخی دیگر بانک ها دارای صندوق امانات نیستند و تصمیم در مورد این که این وام را به مشتریان خود ارائه می دهند یا نه؟ بستگی به نظر خود بانک ها دارد.

میزان مبلغ وام با کارت یارانه

میزان مبلغ تسهیلات دولتی با کارت یارانه

میزان مبلغ وام با کارت یارانه

بنابه دستور اعلام شده بانک مرکزی، مبلغ وام با کارت یارانه برای اشخاص مشمول بستگی به میزان یارانه خانواده می باشد و برای هر شخص یک مبلغ برای وام محاسبه می شود. بنابراین سقف تسهیلات با کارت یارانه بستگی به میزان مبلغ دریافتی آنها می باشد. ولی در صورت کلی بانک مرکزی میزان این نوع وام تا ۵ میلیون تعیین کرده است و بالاترین تسهیلاتی که از طریق کارت یارانه به خانواده ها تعلق می گیرد، پنج میلیون تومان هست و بازپرداخت این مبلغ وام که پنج میلیون می باشد برای خانواده های چهار نفره ۳۶ ماهه است.

چگونگی گرفتن وام با کارت یارانه

شبکه های بانکی کشور ما بنابه دستور بانک مرکزی مجاز به صدور کارت های اعتباری شده اند که طبق این کارت اعتباری میزان تسهیلاتی تا سقف ۵ میلیون می باشد و به پشتوانه یارانه به حساب متقاضیانی که واجد شرایط یارانه بگیر هستند واریز می شود. این کارت اعتباری یا یارا کارت طرحی است که به دستور بانک مرکزی به سایر شبکه های بانکی ابلاغ شده است و هم چنین این نوع ابلاغیه فقط برای کارت اعتباری نیست و حتی می تواند به صورت نقدی هم باشد.

پس شرایط این نوع وام با کارت یارانه به این صورت است که متقاضی باید یارانه بگیر باشد در این صورت متقاضی می تواند به بانک برای درخواست وام با کارت یارانه اقدام کنند و روال رسیدگی به وام این گونه است که بانک کارت یارانه را برای وثیقه در نزد خود قرار می دهد و براساس منابعی که یارانه هر ماه به حساب متقاضی واریز می شود را تا سقف پنج میلیون تسهیلات به متقاضی اختصاص می دهد.

چگونگی گرفتن وام با کارت یارانه

چگونگی گرفتن وام با یارانه ماهیانه

نحوه ی باز پرداخت وام با کارت یارانه

بازپرداخت وام با  یارانه ماهیانه به این صورت است که به دلیل جریان غربال گری یارانه بگیران ممکن است که یارانه متقاضی قطع شود و بانک ها در این شرایط برای پوشش این جریان که ریسک ناشی از قطع یارانه خانوار می باشد این اجازه را دارند که علاوه بر کارت یارانه، سفته و سایر تضمین های متعارف را از متقاضی دریافت کنند و حتی می توانند برای بازپرداخت وام با کارت یارانه هر ماه از حسابی که یارانه به آن واریز می شود قسط وام را از حساب کم کند. پس دوره ی بازپرداخت تسهیلات با کارت یارانه ۳۶ تا ۶۰ ماهه از سوی بانک مرکزی تعیین شده است و نرخ سود آن را هم ۱۸ درصد مشخص شده است.

نحوه  ی استفاده کردن از یارا کارت

از این کارت می توان فقط برای خرید کالا استفاده کرد و انجام دادن سایر عملیات بانکی مانند برداشت وجه، انتقال وجه و برداشت کارمزد با این کارت امکان پذیر نمی باشد. ولی می توان به حساب این کارت پول واریز کرد و هم چنین متقاضی دارنده این کارت تا پایان تاریخ انقضای کارت از اعتبار موجودی داخل کارت استفاده کند،اما برای بازپرداخت وام اگر تاریخ انقضای کارت به پایان برسد امکان پرداخت اقساط وام باز هم وجود دارد.

مدارک لازم برای دریافت وام با یارانه

مدارک لازم برای دریافت وام با یارانه

مدارک لازم برای دریافت وام با یارانه

وام با یارانه، یکی از راه هایی است که برای رفع نیازهای مالی افراد و خانواده ها در کشورهای مختلف به کار گرفته می شود. در ایران، برخی از بانک ها این نوع وام را با شرایط ویژه ای ارائه می دهند. برای دریافت وام با یارانه، مدارک مورد نیاز برای هر بانک ممکن است متفاوت باشد. در این مقاله، به بررسی مدارک لازم برای دریافت وام با یارانه از بانک ها پرداخته ایم.

۱. کارت ملی: کارت ملی یکی از مدارک اساسی برای دریافت وام با یارانه است. اصالت کارت بایستی آتوسط مراجع مربوطه تایید شده باشد.

۲. شناسنامه: شناسنامه نیز از مدارک لازم برای دریافت وام با یارانه است. توجه داشته باشید که باید شناسنامه شما از نوع اصل باشد.

۳. عکس پرسنلی: یک قطعه عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید نیز باید به مدارک اضافه شود.

۴. گواهی اشتغال به کار: برای دریافت وام با یارانه، بانک ها ممکن است از متقاضیان این وام، گواهی اشتغال به کار بخواهند. این گواهی می تواند شامل یکی از موارد زیر باشد:

حکم کارگزینی

قرارداد کاری

رسید حقوق و دستمزد

فرم شماره ۶ (تغییرات در بیمه ای اجتماعی)

۵. فیش حقوقی: فیش حقوقی یکی از مدارک مهم برای اثبات درآمد شما به شمار می آید. این فیش، باید توسط مراجع مالیاتی تایید شده باشد و شامل جزئیات حقوق، بیمه و مالیات می باشد.

۶. گواهی وضعیت تأمین اجتماعی: در صورتی که شما در حال حاضر بیمه شده اید، می توانید گواهی وضعیت تأمین اجتماعی خود را به عنوان یکی از مدارک لازم برای دریافت وام با یارانه به بانک ارائه دهید.

۷. گواهی مالکیت ملک: در صورتی که به دنبال دریافت وام با یارانه برای ساخت یا خرید ملک هستید، باید گواهی مالکیت ملک را به عنوان مدرک لازم به بانک ارائه دهید.

۸. آخرین قبض برق، گاز و آب: برای اثبات آدرس خود، می توانید آخرین قبض برق، گاز و آب خود را به عنوان یکی از مدارک لازم به بانک ارائه دهید.

۹. گواهی بدهی: در صورتی که شما بدهی به دولت، بانک یا سایر موسسات دارید، باید گواهی بدهی را به عنوان مدرک لازم برای دریافت وام با یارانه به بانک ارائه دهید.

راهنمای کامل دریافت وام با کارت یارانه

راهنمای کامل دریافت وام با کارت یارانه

با ارائه مدارک لازم، برای دریافت وام با یارانه از بانک ها می توانید اقدام کنید. توصیه می شود که برای اطلاع از مدارک دقیق برای هر بانک به وب سایت آن بانک مراجعه کنید. همچنین، قبل از ارسال مدارک، از صحت آن ها مطمئن شوید تا فرآیند دریافت وام با یارانه شما بدون مشکل و به راحتی صورت بگیرد.

34 دیدگاه در “وام با کارت یارانه

  1. سهیلاچکش کار گفت:

    سلام
    بااین گرونی وپول پیش کم اجره ی بالاوسه تافرزندبدون سرپرست باپول کارگری چطورزندگی کنیم وام یارانه هم که به دردهیچی نمیخوره آخه ۵میلیون وامه؟انقدپول پیش واجاره وخرجابالارفته که پسر۱۷سالم بخاطرفقرواینکه من کمترکارکنم خودکشی کرده بچم ازدنیارفت وحالای۶ دختروپسربزرگ دارم که درس میخونن من وام برای پول پیش نیازدادم وام برای بدهیام وخرج زندگیم نیازدارم تکلیف مازنهای سرپرست خانوارچیه تاکی بدبختی بکشیم؟؟؟

    1. پریا گفت:

      خدا به داد هممون برسه خدا صبرتون بده دولت چرا پاسخگوی اینهمه گرونی وتورم نیست ما اقشار کم درامد داریم زیر بار اینهمه تورم له مبشیم

      1. مجید گفت:

        سلام گلم خدا به داد نمی‌رسه. باید خودمون به هم کمک کنیم متحد بشیم قید این زندگی نکبتو بزنیم من پایه ام تااخرش این دولت فکر شکم وزیر شکم خودشونن همشون نجسن

        1. سید سعید الماسی گفت:

          چرت نگو ،خدا اگر یک لحظه ما را به حال خودمان رها کند با خاک یکسان میشویم ،هر چی هست از اوست ولی غیر ، من دو سال است با دو فرزند خانه نشین هستم ولی خدا همیشه از جایی می‌رسونه که فکرش را هم نمیکنی ،من خیلی سختی دارم میکشم و از نظر ظاهری شکست خوردم ولی نمیشه بگیم خدا کاری نکرده تا این لحظه که نفس میکشم نشان از لطف خداس، فقط خدا

          1. س35 گفت:

            عزیز چقدر این حرفهای خودت رو باور داری چون تو حرفهات ضدونقیض زیاد داری یه جا میگی خدابرام میرسونه بعد یه جا میگی تویمشکلات فراون هستم ولی امید دارم حقیقتا از این همه دودوزگی وریاکاری خسته نشدید اون خدایی که شما ازش اسم میبری توزندگی واقعی برای این ملت هیچ کاری نمیکنه اگر کاری هم مخواهد بشه باید خودمون انجام بدیم نه به امید دستی ازغیب باشیم شما همت خودت رو گذاشتی بعد به امید خدا نشستی میگی اگه خدا نخواد یا بدون اجازه او هیچ کاری انجام نمیشه اگه گفته شما درست باشه پس تمام بدیختی این ملت زیر سر همون خداست کمی کنطقی فکر کن وحرف بزن نه از روی تعصب واهی

          2. زری گفت:

            تو مردی لامصب ، چرا خودتو با زنها مقایسه میکنی

      2. فرهاد گفت:

        چکار کنیم که از این زندگی حقارت بار راحت بشیم
        تا کی جلوی بچه هامون شرمنده باشم و از کمترین و کوچکترین خواسته هاشون عاجز باشم و حالا هم که سن وسالم از ۵۰ گذشته و بجای آسایش دائمآ استرس نداری و اضطراب از آینده بچه ها روز راشب و شب به امید بیدارنشدن فردا روزگار میگذرونم.لعنت به این زندگی که حتی وام ضمانت یارانه هم برامون ناز میکنه وشرط میزاره .

      3. ناشناس گفت:

        من یک خانم مجرد با تحصیلات فوق لیسانس فنی که فقط خدا از سخت های که کشیده خبر داره ،الان بابت پول پیش خونه به هر کسی که بگی رو انداختم ضامن بشه ،به دریافتی حقوق کمتر از ۱۳ تومان به نظرتون چکار باید کرد ،پیش کی دادخواهی کنیم …من تو زندگی خودم موندم با این صاحبخانه های که خدا نگذر …

    2. ایرج درویشی گفت:

      خدا از باعث بانیش نگذره که داریم پودر میشیم

    3. فرهاد گفت:

      لعنت به مسولین کشورت

  2. مرتضی علی صادقی گفت:

    به آقای ریس جمهور بگوید اینقدر مردم فقر دارنند که برای پوله پیش و یه مسکن بدبخت شده اند چرا که دولت می‌تواند این وام را به حساب بریزد واز حساب یارانه کم کنند مگر چی میشه طرف پول نون نداره چه بسا که بخاد کفش آهنین بپوشه دنباله وام باشه واون هم در آخر بهش نمیدن من الان با 4 فرزند وخودم 50 سالمه بیکار ندارم اجاره خونه وخرج خونه بدم باید چه کار کنم

  3. زری گفت:

    واقعاخجالت اوره یک گوشی الان ار۵ملیون ب بالاس ۵ملیون وام برای مستعجرفقط میتونه یک ماه اجارشوبده من حقوق بگیرپدرم هستم بانک صادرات ب من میگن سن شما زیاده بابا من ۷۰سالمه کی میدونه من ۳سال دیگه میمیرم ازمن یاپسرم سفته بگیرن هرموقع فوت کردم بیام پیش پول خونموببرن من بای پسرمعلول بهزیستی چیکارکنم سهام عدالت دارم کارت دارم پسرم هم کارت داره یک۵۰۰هزارتومان هم ازبهزیستی میگیره چرااین مردموبدبخترمیکنن فردام چادربزنم ازمن فیلم بگیرن پخش میشع تودنیا این راهو شما دشواری کردین من حقوق بازنشستگی پدرموازدانشگاه دریافت میکنم بانک خودم به خودم باهمه این مدارک وام نمیده منظورشان اینه بریدچادربزنیدمن تنهاییست خودتان آینده این کارتان رامیبینید شما مبخواهیدکشورتان راتوی تلوزینهای زدانقلاب انگشت نما کنید درصورتی که من ۳سال پش درخواست وام کردم بانک صادرات ندادالان تموم شده بود الان هم نمیده ماچادرمیزنیم وهرکس بیادمیگیم ب ما ظلم شده چون من شرایط وام گرفتنوداشتم ولی ندادن یک ماه دیگه بایدازخانه استیجاری بلندشم من اجاره ندارم بدم میرم وسط میدان انقلاب چادرمیزنم شما اطلا بفکر مردم حاشیه نشین مومن خدانیستین فقط بع کارمندهای مفت خور بی وجدان وام راحت بالا۲۰۰ملیون وام میدین من باپیش پول ۳۰ملیون چیکارکنم دخترانمان بی پولی پارسال فوت کرداقای رئیسی اسلامشهررادریابیدمردم بخداهمه مشکل دارندبانکهاچراوام نمیدن به من که ازبانک صادرات حقوق میگیرم چرانمیدن اینهابدبختیه مردم رامیخواهندبترسیدنه ازدشمن بیرونی ازخائنین داخلی بترسین اینهامردم راشکنجه میکنن مردم که دیوانه نیستن الکی بیان خیابان همه مثل من مشل دارن توروخدا بانکهابگوئیدانهای که شرایط اولیه برای وام رادارندراراحت بدهند مثل من مستمری بگیر

  4. مرتضی آگون گفت:

    وام فقط برای دهک بالا هست و باید جزو اون پنج میلیون اول باشی که وام تعلق بگیره و این یک کار هست که فقر کاملا بشکنه که اسمش هست دین و اسلام چون اگه جزو پنج میلیون مفت خور نباشی تو ایران هیچ جایی نداری ریدن تو این دین و اسلام کس کش

  5. اضغر گفت:

    با پنج میلیون چی میشه خرید اصلا هیچ بانکی هم همین پنج میلیونم نمیده تازه نوشته فیش حقوقی و سفته کسی که فیش حقوق داشته باشه دیوانه که نیست بیاد پنج نیلیون وام بگیره که هیچی نمیشه باهاش خرید اگه نقدی میشد برداشت ‌کرد حداقل میش قرض مردم رو داد یا مثلا یک ماه کمی از اجاره خونه و قبض اب و برق و گاز رو داد .. همون رو هم تصو یب نکنن والله سنگین تره و ابرو مندانه تره

  6. شیرزاد اسفندیاری گفت:

    این وام پنج م ب درد چی میخوره خودتان را مسخره می کنید

    1. امین گفت:

      والا من رازی هم همون م بگیرم اما محلوم نیست چطوری میشه گرفت

    2. مجید گفت:

      سلام کی وام یارانه گرفته خدایی به منم اطلاع بدین سایت انش همش دروغ

    3. محمد رضا گفت:

      بابا این حرفا چیه با ۵ م میتونی ۱ گونی برنج گوشت و مرغ بخریم ،بسه دیگه این همه نا شکری باید خدا رو هم شکر کنیم

  7. رض گفت:

    بی شرفا آخه این همه مدارک نوشتین برا 5میلیون وام کپی گرفتن این همه مدارک 1تومن در میاد خودش

  8. پریسا گفت:

    سلام خسته نباشید حالا به چه شکل میشه دریافت کرد این وام پنج میلیونی رو ؟

  9. پریسا گفت:

    شناسنامه و کارت مبلی و مدارک سرپرست خانوار باید باشد ؟
    گواهی اشتغال به کار یعنی چی چی میخواد دقیقا منکه درست متوجه نشدم متاسفانه

  10. اصغر اسمعیلی گفت:

    من در مراسم پیاده روی اربعین ۱۴۰۱شرکت کردم ولی هیچگونه وامی برایم تعلق نگرفته از کجاپیگیربشم ممنون از راهنمایی های شما

    1. پرنس گفت:

      حقته.تا توباشی ******** این دولت ******نکنی

  11. فرهاد گفت:

    از کشورداری با مدرک 6کلاس توقع رفاه و آسایش و …دارید ؟ اینهمه افراد کاربلد که خانه نشین یا مهاجرت کردن و هزار جور پتانسیل در این پنجمین کشور ثروتمند جهان وجود داره و ما مردم رو دنبال نخودسیاه میفرستین ! همه جا قدرت دست هیئتیها و ….است و در حال چریدن .

  12. حسین گفت:

    خواهشا یکی بهم بگه چجوری وام رو بگیرم اینترنتی یا باید حضوری برم لطفا بهم زنگ بزنید
    09165788643

  13. حامد گفت:

    خدا لعنت کنه همتون رو ،منت سره مردم میزارین تازه پنج تومنم به این راحتی نمیدن ،نفرین همه فقرا دامنتون رو میگیره

  14. ایرانی گفت:

    واقعا خنده داره برای دریافت وام ۵ میلیونی کارت یارانه رو که می‌گیرند هیچ کلی هم دنگ و فنگ داره گواهی اشتغال به کار سند ملکی و….و… واقعا خجالت آوره

  15. Weed_313 گفت:

    الا لعنة الله علی القوم الظالمین، خدا ذلیل کنه باعث بانی این وضعیت رو،، خدا کمرشون بشکونه اونایی رو ک این مبلغ هیچ تومنی رو برای مردم پیشنهاد میدن و از سر خودشون رفع میکنن با این کار های کفتار گونه هاشون، زن بچه هاتون جلو چشتون فلج بشه ب لطف خدا تا شما با این مبلغ ها مردم مسخره نکنین، اللهم عجل لولیک الفرج

  16. احمد گفت:

    این که اون شخص ویااشخاصی که این ۵میلیون وام روتوصیه وتثبیت کرده اندوبرای ان فیش حقوقی وکارت یارانه میگیرند باید محازات شوندچون انهابه شعورمردم توهین کرده اند وبدتراینکه هرشخصی که این شرط وشروطی که برای گرفتن فقط ۵میلیون هست روبخونندقطعا به دولت وانقلاب پشت کرده وهمانهامیشوندشورشی واشوبگرشماباید مردم رو جذب کنید نه دورکنید ازانقلاب به راستی که ازمااست که برمااست

  17. کتایون گفت:

    خدا ازشون نگذره خدا… مادر سه بچه باشی وبیپدر… والا ازپس خرج کیف وکتاب و مدادم برنمیام بماند پول تو جیبی… که ازخورد وخوراکم محرومیم خونه اجاره ایی… بیماری… ذلیل بشن پای نماز وسجدشون کوربشن که ریاکاروخرابکاروبی ناموسن.. وام 5تومنی شرم اوره نامردا یارانه کمه بی بته های عوضی مرگ بر این زندگی

  18. کتایون گفت:

    خدا ازشون نگذره خدا..

  19. مجید گفت:

    سلام خدا خیرتون بده من وام یارانه رو گرفتم مبلغ پنج ملیون تومان از خوشحالی دارم خرکیف میشم فقط نمیدونم این پنج ملیون بدم کرایه خونم دوماه عقب افتاده ام یا بدم کفش برای دختر و پسرم آخه بیشرفای کثافت پنج ملیون وام کجای دلم بزارم بیشرف پنج ملیون نمیشه یه مهمونی ساده داد چرا انقد این مردم شهید داده و رنج کشیده و تاوان داده را مسخره میکنید پنج ملیون پول تو جیبی بچه مدرسه های آقازاده هم نیست. آخه پنج ملیون بیشرف بیشرف

  20. ابراهیم گفت:

    وام که اولا به حساب سرپرست که یک سری مرد بی مسئولیت هستند می روند ثانیا با این نرخ تورم چطوری می توان قسط وام پرداخت نمود. سوما اگر راست می گویند تورم را مهار کنند، وام های با درصد کم و بدون دردسر با بازپرداخت بلند مدت پرداخت نمایند نه اینگه 30 تومان وام می دهند 42 میلیون بازپرداختش هست تازه ام سه ساله از اون بدتر با این تورم با این پول ها فقط خورد و خوراک تامین میشه اونم برای مدت کوتاه و هزاران مشکلات دیگه که تمام مردم به خصوص قشر کارمند را درگیر نموده است کمک کنید به مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *