دسته‌بندی نشده

آشنایی کامل با وام بانکی خرید خودرو

بیشتر افراد جامعه به خاطر افزایش قیمت خیلی بالای خودروها و نداشتن بودجه کافی برای خرید خودرو، اقدام به گرفتن وام بانکی از بانک های دولتی و خصوصی می کنند. پس باید به اطلاع این افراد رساند که وام بانکی برای خرید خودروهای خارجی به هیچ عنوان به آنها داده نمی شود و فقط برای خرید خودروهایی که تولید آنها داخلی باشد تعلق می گیرد و هم چنین چک پرداختی در وجه کسی که قصد خرید خودروهای خارجی را دارند صادر نمی شود و تنها این وجه به شرکتی که مد نظر بانک باشد به متقاضی صادر می گردد و هم چنین وام بانکی خرید اتومبیل از طریق تمام بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و حتی شرکت های لیزینگ امکان پذیر می باشد که شما از طریق یکی از آنها می توانید در کمترین زمان خودرو یا اتومبیل مد نظر خود را داشته باشید.

هم چنین این نکته را هم یادآور می شویم که بیشتر بانک های کشور وام خرید خودرو را در طرح های تسهیلات بانکی خود قرار داده اند و شرایط هر کدام تا حدودی برای دریافت وام خرید ماشین با هم متفاوت هستند که در ادامه مقاله وام برتر در مورد شرایط هر یک از بانک ها برای درخواست وام خرید خودرو توضیحاتی درج شده است. بنابراین اگر شما یکی از افرادی هستید که قصد خرید خودرو را دارید و بودجه لازمه را برای خرید خودرو مورد علاقه خود ندارید می توانید از طریق وام برتر برای درخواست وام اقدام کنید و یا می توانید به شعبه ای که از آن قصد گرفتن وام بانکی برای اتومبیل را دارید، می توانید به آن شعبه مراجعه کرده و درخواست خود را به شعبه تحویل داده تا در کمترین زمان به پرونده شما رسیدگی و در صورت صلاحیت شما برای دریافت وام، اعتبار لازمه را به حساب شما واریز کنند.

شرایط مشترک بانک ها برای دریافت وام بانکی خرید خودرو

  • اشخاصی که متقاضی دریافت این نوع وام هستند باید دارای سن قانونی ۱۸ سال به بالا باشند.
  • این اشخاص باید هیچ نوع چک برگشتی و معوقه بانکی در سرتاسر کشور نداشته باشند.
  • یکی دیگر از شرایط دریافت این نوع وام برای متقاضیان این است که باید تمام شرایط و توان مالی اشخاص متقاضی بررسی و مورد تایید بانک باشد و هم چنین این شرایط برای ضامن متاقضی هم باید مورد تایید بانک مذکور باشد. این شرایط دریافت وام بانکی خرید اتومبیل در بیشتر بانک ها یکسان است. ولی باز هم هر بانک شرایط به خصوص خود را دارند که در ادامه مقاله در مورد آنها به طور کامل توضیح داده ایم.
  • سند خودرو و قرار داد خرید خودرو باید به نام خود متاقضی این نوع وام باشد در غیر این صورت وام به متقاضی تعلق نمی گیرد.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت وام بانکی خرید خودرو

برای گرفتن وام بانکی خرید خودرو از بانک ها باید تمام مدارک زیر را در زمان درخواست وام به بانک ارائه دهید تا هر چه زود تر به درخواست شما رسیدگی شود و در صورت صلاحیت وام را به شما پرداخت کنند و هم چنین توجه داشته باشید بیشتر بانک ها ممکن است که این شرایط و مدارک را تغییر داده اند، پس بهتر است از قبل به شعبه مورد نظر خود مراجعه کرده تا تمام مدارک مورد نیاز وام بانکی خرید اتومبیل را تکمیل کنید. بنابراین مدارک مورد احتیاج برای دریافت وام بانکی خرید ماشین شامل موارد زیر هستند :

مدارک مورد احتیاج برای دریافت وام بانکی خرید خودرو

مدارک مورد احتیاج برای دریافت وام بانکی خرید خودرو

  • داشتن اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی متاقضی و ارائه دادن آنها به بانک
  • داشتن کپی و اصل صفحه اول شناسنامه و کارت ملی ضامن ها
  • تهیه کردن گواهی اشتغال به کار متاقضی یا داشتن فیش حقوقی که در آن مبلغ حقوق متاقضی در آن ذکر شده باشد.
  • معرفی کردن ضامن ها به بانک که باید مورد تایید بانک باشد.
  • داشتن و ارائه دادن اصل و کپی فیش حقوقی ضامن ها به بانک
  • تهیه کردن یک قطعه عکس از متاقضی وام و ارائه دادن عکس به بانک
  • تهیه کردن پیش فاکتور خرید خودرو که باید آن را از نمایندگی ها یا همان شرکت خودروسازی تهیه کنید و بعد آن را به بانک تحویل دهید.
  • تهیه کردن سه عدد تمبر مالیاتی
  • تهیه کردن اصل و کپی اسناد مالکیت، کارت و بیمه نامه خودرو که امضای نمایندگی فروش را داشته باشند را به بانک باید ارائه دهید.

وام بانکی خرید خودرو توسط موسسه های ملل

این نوع وام توسط موسسه ملل با نام آفاق به متقاضیان ارائه داده شده است و برای دریافت وام و نحوه ی شرایط آن باید به شعب آن به طور حضوری مراجعه کرده تا اطلاعات کامل و به روزی نسبت به شرایط  دریافت وام داشته باشید. شرایط دریافت وام بانکی خرید خودرو به شرح زیر می باشند :

وام بانکی خرید خودرو توسط موسسه های ملل

وام بانکی خرید خودرو توسط موسسه های ملل

  • برای این که از این موسسه وام بانکی خرید خودرو را داشته باشید باید در مرحله اول یک سپرده گذاری که مبلغ آن از ده تا بیست میلیون تومان است را داشته باشید و بعد پنج برابر مبلغ سپرده خود می توانید وام را دریافت کنید.
  • میزان مبلغ وام بانکی خرید خودرو از این موسسه از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می باشد.
  • نرخ سود این وام ۱۸ درصد و باز پرداخت آن پنج ساله است.

دریافت وام بانکی از شرکت های لیزینگ

دریافت وام بانکی خرید ماشین از شرکت های لیزینگی با سایر وام های بانکی تفاوت هایی دارد و تفاوت آن این است که سند خودرو تا پایان پرداخت اقساط توسط شرکت لیزینگ نزد آن به عنوان ضامن نگه داشته می شود ولی در بانک ها سند ماشین به عنوان وثیقه دیگر نزد بانک ها نگه داشته نمی شود اما در عوض باید یک یا دو ضامن رسمی که مورد تایید بانک باشد را به بانک ارائه دهند. یک نکته مهم در رابطه با شرکت های لیزینگ وجود دارد که باید حتما این شرکت ها مجوز رسمی را داشته باشند و فعالیت مالی آنها مورد تایید بانک مرکزی قرار گرفته شده باشد. به همین خاطر باز هم نباید به هر شرکت لیزینگی اعتماد کنید، پس شما می توانید به صورت مستقیم از خود شرکت سازنده اتومبیل یا خودرو که وابسته به بانک ها باشد اقدام به گرفتن وام بانکی خرید خورد بکنید.

دریافت وام بانکی از شرکت های لیزینگ

دریافت وام بانکی از شرکت های لیزینگ

شرایط دریافت وام بانکی خرید ماشین از بانک ملی

بانک ملی یکی از بانک هایی است که وام بانکی خرید اتومبیل را در طرح های خود برای متقاضیان قرار داده است و شرایط آن به صورت زیر می باشد :

  • در بانک ملی دیگر نیازی به سپرده گذاری برای دریافت وام بانکی خرید خودرو نمی باشد.
  • میزان مبلغ وام بانکی خرید ماشین در این بانک ۱۵ میلیون تومان است که آن را متناسب با درآمد فرد متقاضی قرار داده اند.
  • نرخ سود وام بانکی خرید ماشین در بانک ملی ۱۸ درصد می باشد و هم چنین بازپرداخت آن در طی سه سال باید پرداخت شود.
  • شرط آخر این بانک برای دریافت وام بانکی خرید ماشین این است که باید یک ضامن رسمی به همراه مدارک مورد نیاز به بانک ارائه داده شود.

شرایط وام بانکی خرید اتومبیل بانک سامان

بانک سامان وام بانکی خرید خودرو را طبق پشتوانه و گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و بانک مرکزی قرار و در نظر گرفته است   که شرایط آن به شرح زیر می باشد :

شرایط وام بانکی خرید خودرو بانک سامان

شرایط وام بانکی خرید ماشین بانک سامان

  • مبلغ وام بانکی خرید اتومبیل در این بانک برابر با ۸۰ درصد قیمت خودرو است و تا ۱۰۰ میلیون تومان وام را به متقاضیان پرداخت می کند.
  • نرخ سود وام بانکی خرید ماشین در بانک سامان ۱۸ درصد و بازپرداخت اقساط وام ۳۶ ماهه می باشد.
  • یکی دیگر از شرایط بانک سامان برای دریافت وام بانکی خرید خودرو این است که متقاضی باید یک سپرده کوتاه مدت با گردش ۳ تا ۶ ماهه داشته باشد.
  • بانک سامان این وام را فقط برای خرید خودروهایی در نظر گرفته است که تولید خودرو یک سال قبل و یک سال بعد از تولید آن باشد.
  • هم چنین مبلغ این نوع وام را بانک سامان با توجه به شرایط مالی متاقضی هم در نظر می گیرد.

شرایط دریافت وام بانکی خرید ماشین در بانک های خصوصی

شرایط دریافت وام خرید اتومبیل در بانک های خصوصی کشور با سایر بانک های دیگر کمی متفاوت می باشند و در بعضی از این بانک نیاز به سپرده گذاری هست و در برخی دیگر نرخ سود ۲۲ درصد با بازپرداخت دو ساله می باشد .

شرایط دریافت وام بانکی خرید اتومبیل از بانک ملت

شرایط بانک ملت برای این نوع وام که متقاضیان خود قرار داده است به این صورت است که وام را با توجه به سابقه و اعتبار فرد در بانک در نظر گرفته است و مبلغ آن را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بنابراین شرایط دیگر بانک ملت برای دریافت وام بانکی شامل موارد زیر است :

شرایط دریافت وام بانکی خرید اتومبیل از بانک ملت

شرایط دریافت وام بانکی خرید اتومبیل از بانک ملت

  • متقاضیان این وام باید در بانک یک سپرده کوتاه مدت داشته باشند تا بانک با درخواست وام متقاضی موافقت کند.
  • مبلغ وام بانکی خرید اتومبیل در بانک ملت با توجه به اعتبار و درآمد متقاضی می باشد که فرد متقاضی می تواند تا ۱۰۰ میلیون وام را از بانک ملت برای خرید خودرو دریافت کند.
  • نرخ سود اعلام شده برای دریافت وام بانکی خرید ماشین در بانک ملت ۱۸ درصد است و باز پرداخت وام را بین ۳ تا ۵ سال در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *