انواع وام بانکی, وام سهام عدالت

اطلاعات کامل در مورد وام با سهام عدالت

سهام عدالت از دولت نهم به مردم تعلق گرفته است که بخشی از بورس بازار ایران به آن اختصاص یافته است و به این منظور سهام عدالت را به مردم داده اند تا خصوصی سازی و فاصله های طبقاتی مردم کم درآمد با سایر گروه های موجود در جامعه کم تر شود. هم چنین با استفاده از سهام عدالت این طرح را ایجاد کرده اند تا افرادی که سهام عدالت دارند بتوانند وام با سهام عدالت بگیرند یعنی سهام عدالت را برای ضامن وام خود داشته باشند و دیگر نیاز به سایر ضامن ها و ضمانت های بانکی نداشته باشند.

اطلاعات کامل در مورد وام با سهام عدالت

اطلاعات کامل در مورد وام با سهام عدالت

هم چنین در ابتدای اجرایی شدن این طرح دو بانک تجارت و ملی آمادگی خود را برای دادن این نوع وام اعلام کرده اند و بعد از گذشت چند مدت کوتاه بانک های ملت و صادرات و رفاه آمادگی خود را برای این طرح اعلام کردند. پس شما می توانید از طریق وام برتر اقدام به گرفتن این نوع وام بکنید و برای این که با جزییات این طرح بیشتر آشنا شوید ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید.

دریافت وام سهام عدالت به چه صورت است؟

بعد از اعلام دولت برای آزاد سازی سهام عدالت متاسفانه این طرح با سرعت خیلی کمی جلو رفت و هنوز اجرای کامل قوانین این طرح به زمان بیشتری احتیاج دارد و بلافاصله با اجرای این طرح یک قانون دیگری هم مطرح کرده اند که این طرح در مورد دریافت این نوع وام است که مشمولانی که برخوردار از سهام عدالت هستند می توانند با استفاده از سهام عدالت خود تسهیات بگیرند و این طرح تا امروز هم هنوز ادامه دارد و آن را به صورت کارت اعتباری در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار داده اند. هم چنین اگر شما مردم عزیز دارای سهام عدالت هستید می توانید به صورت غیر حضوری توسط سایت وام برتر اقدام به ثبت درخواست این نوع تسهیلات را بکنید و اگر مراجعه شما حضوری است می توانید به بانکی که سهام عدالت شما در آن است اقدام کنید.

دریافت وام سهام عدالت به چه صورت است؟

دریافت وام سهام عدالت به چه صورت است؟

میزان مبلغ تسهیلات با سهام عدالت چقدر است؟

میزان مبلغ تسهیلات سهام عدالت در ابتدا بر اساس ارزش سهام عدالت برابر با ۷ و ۱۴ میلیون تومان بود. ولی مبلغ آن در سال جدید تغییر کرده است و مبلغ وام برابر با نصف ارزش سهام عدالت شده است. در نتیجه به خاطر تغییر یافتن ارزش سهام عدالت در هر روز، میزان مبلغ این نوع وام هم برای افراد مختلف متغییر می باشد و اگر بخواهیم با مثال توضیح دهیم مثلا ارزش سهام عدالت شما امروز ۱۰ میلیون تومان است و متقاضی می تواند نصف ارزش مبلغ سهام خود را که ۵ میلیون تومان است، وام بگیرد. اما یک قانون دیگری برای تسهیلات سهام عدالت درج شده است که سهام دار می تواند فقط نصف سهام خود را بفروشد و با نصف دیگر آن وام بگیرد مثلا اگر ارزش سهام ده میلیون تومان باشد، آنها باید فقط ۶۰ درصد سهام که همان شش میلیون تومان است و نمی تواند چهل درصد دیگر را بفروشد و فقط می توانند با چهل درصد باقی مانده وام بگیرد.

میزان مبلغ تسهیلات با سهام عدالت چقدر است؟

میزان مبلغ تسهیلات با سهام عدالت چقدر است؟

مبلغ اقساط  و سود وام سهام عدالت

قبل از اقدام به گرفتن این نوع وام بهتر است که اول از میزان مبلغ و درصد سود آن اطلاعات لازم را بدست آورند تا بر اساس آن بتوانند قسط آن را با درآمد ماهانه خود قرار دهند و آیا ببینند که می توانند قسط آن را طبق درآمد ماهانه خود پرداخت کنند. میزان مبلغ قسط تسهیلات سهام عدالت به طور مشخص معلوم نیست زیرا ارزش مبلغ کل سهام عدالت و تسهیلات آن دائم در بورس در حال تغییر می باشد و میزان مبلغ آن به این دلیل مشخص نمی باشد. پس میزان مبلغ قسط تسهیلات و سود آن را بر اساس ارزش سهام عدالت مشخص می کنند.

ولی به طور معمول بازپرداخت تسهیلات با سهام عدالت ۱۸ درصد است و اگر کسی که این وام را گرفته باشد و بعد از یک ماه آن را به صورت یک جا به بانک برگرداند مانند وام های قرض الحسنه دیگر لازم نیست که سودی را به بانک پرداخت کنند و در حالت کلی بازپرداخت این نوع وام سه ساله است. هم چنین متقاضی می تواند اقساط وام را بعد از پنج ماه بعد از دریافت وام پرداخت کند و بعد از مدت پنج ماه بایر کل مبلغ وام را تا ۳۶ ماه به بانک باز گرداند. اقساط تسهیلات هم بستگی به مبلغ تسهیلات و ارزش سهام عدالت متقاضی دارد.

مبلغ اقساط  و سود وام سهام عدالت

مبلغ اقساط  و سود تسهیلات سهام عدالت

نحوه ی گرفتن تسهیلات با سهام عدالت

برای گرفتن تسهیلات با سهام عدالت دو روش وجود دارد که این دو روش یکی به صورت حضوری که با مراجعه کردن به بانکی که سهام شما متعلق به آن می باشد و درخواست این نوع وام خود را در بانک مذکور ثبت کنید، روش دوم هم غیر حضوری می باشد باید اپلیکیشن های ایوا را نصب کنید و درخواست خود را برای گرفتن وام در آن ثبت کنید. هم چنین با کمک گرفتن از وام برتر که یک سایت اینترنتی معتبر و شناخته شده است و می توانید وام خود را در کمترین زمان دریافت کنید.

این نوع وام به چه افرادی تعلق می گیرد؟

  • به افرادی که دارای سهام عدالت به ارزش ۵۰۰ تومان و یک میلیون تومان هستند تعلق می گیرد و افرادی که دارای سهام عدالت نبستند به هیچ عنوان تعلق نمی گیرد.
  • این افراد که دارای سهام عدالت هستند باید در سامانه سجام که مربوط به بازار بورس است ثبت کرده باشند و اگر در سامانه سجام ثبت نام نکرده باشند وام به آنها تعلق نمی گیرد.
  • اگر افراد دارای سهام عدالت در هر کدام از مراجع قضایی حکمی برای آنها صادر شده باشد که سهام عدالت آنها توقیف شده است نمی توانند این نوع وام را بگیرند.
  • افرادی که دارای کارت ملی هوشمند و دارای سهام عدالت هستند، این نوع وام به آن ها تعلق می گیرد.
  • افرادی که شماره حساب سهام عدالت آنها در بانک های ملی، تجارت، رفاه، صادرات و ملت باشد، این نوع وام به آن ها تعلق می گیرد.
  • افرادی که خواهان این نوع وام هستند به علاوه بر این که باید دارای سهام عدالت باشند، هم چنین متقاضی این وام باید از یارانه دولتی هم برخوردار باشد.
این نوع وام به چه افرادی تعلق می گیرد؟

این نوع وام به چه افرادی تعلق می گیرد؟

مدارک مورد نیاز برای وام با سهام عدالت

طبق شرایط دریافت این نوع وام که در مورد آن در این مقاله توضیح دادیم باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید تا وام به شما تعلق بگیرد و با ثبت نام در سامانه سجام تمام مدارک شما به صورت الکترونیکی در سیستم ثبت شده است و دیگر نیاز به مدارک خاصی نمی باشد و اطلاعات شما به صورت اتوماتیک و سیستمی به بانک ارسال می شود و دیگر شما لازم نیست مدارک مربوط به سهام عدالت خود را به بانک تحویل دهید. هم چنین به این موضوع توجه داشته باشید که  باید مدارک معمولی زیر را حتما به بانک تحویل دهید و اگر وام خود را به صورت غیر حضوری درخواست دادید باید مدارک را به صورت سیستمی در سامانه ثبت درخواست وام ثبت کنید.

مدارک مورد نیاز برای وام با سهام عدالت

مدارک مورد نیاز برای تسهیلات با سهام عدالت

  • شناسنامه فردی که متقاضی دریافت این وام است.
  • کارت ملی یا کارت هوشمند فردی که متقاضی دریافت این وام هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *