وام بانکی, وام بانکی ایثارگران

وام خودرو ایثارگران

وام خودرو ایثارگران یکی از انواع وام هایی است که صرفاً به افراد ایثارگر داده می شود. اما شرایط دریافت این مدل از وام و همچنین نکات مهمی که در زمینه این وام ها وجود دارد را بهتر است بشناسید. برخی از افرادی که واجد شرایط برای دریافت این وام ها هستند، نیازی به آن ندارند و به همین دلیل نیز اقدام به فروش آن می کنند. در صورتی که قصد خرید آن را دارید، بهتر است به ادامه این مقاله توجه کنید که تمامی نکات لازم در این زمینه را بیان کرده ایم و شما را هرچه بهتر و بیشتر با وام های مربوط به ایثارگران آشنا ساخته ایم.

شرایط اصلی برای دریافت وام خودرو ایثارگران

افراد ایثارگران و جانباز بایستی شرایط اولیه را به طور کامل داشته باشند تا بتوانند برای دریافت این نوع از وام ها اقدام کنند. یکی از مزیت های اصلی این شرایط و این نوع از وام ها آن است که علاوه بر خود فرد ایثارگر، دیگر بستگان او نیز می توانند این وام را تقاضا کنند. در ادامه لیست دقیق افرادی که مشمول دریافت این نوع از وام می شوند را توضیح داده ایم.

شرایط اصلی برای دریافت وام خودرو ایثارگران

شرایط اصلی برای دریافت وام خودرو ایثارگران

  • خرید خودرو از شرکت های ایرانی

اولین مورد آن است که این وام بانکی برای خرید خودرو از شرکت های ایرانی ایران خودرو و سایپا عرضه می شود. بنابراین با این وام ها نمی توانید خودرو های دیگر شرکت ها را تهیه کنید.

  • تعداد خودرو ها

این وام صرفاً به اندازه ۱۰ هزار خودرو قرار است به ایثارگران و خانواده های آنان تعلق بگیرد. بنابراین کاملاً واضح است که دارای تعداد مشخصی بوده و محدودیت ظرفیتی دارد.

  • افراد واجد شرایط

مورد بعدی که جزء شرایط اصلی محسوب می شود، افراد واجد شرایط هستند. افراد واجد شرایط برای دریافت این مدل از وام ها شامل افراد ایثارگر، جانباز و شهدا، همسر، فرزندان و والدین آن ها می شود. به غیر از این افراد، فرد دیگری از خانواده های این متضقاضیان نمی تواند درخواست دریافت این وام را بدهد.

  • عدم به نام بودن خودرو

یکی دیگر از شرایط مربوط به آن است که هیچ خودرویی به نام این افراد ثبت نشده باشد.

  • شرایط اقساطی ویژه

در خلل ارائه این مدل از وام، شرایط ویژه ای برای برخی از جانبازان و ایثارگران نیز در نظر گرفته شده است. این شرایط ویژه می توانند شامل موارد زیر شوند: فرد متقاضی جانبازی بالای ۲۵ درصد داشته باشد، دارای محدودیت های جسمی و حرکتی باشد، از سوی بنیاد مستضعفان دارای معرفی نامه رسمی باشد و هیچ خودرویی نیز به نام او ثبت نشده باشد. در چنین شرایطی معمولاً نحوه بازپرداخت وام خودرو برای او می تواند اقساط ۵ ساله با کارمزد ۴ درصد باشد.

  • جانبازان ۷۰ درصد

شاید کمی برایتان عجیب باشد، اما وام خودرو ایثارگران به جانبازان بالای ۷۰ درصد تعلق نمی گیرد.

  • اولویت بندی

یکی دیگر از موارد مهم در خصوص این وام ها نیز ان است که افراد متقاضی و ثبت نامی بر اساس نوع خودرو های درخواستی و تخصیصی اولویت بندی می شوند و وام به آن ها تعلق می گیرد.

راهنمای دریافت وام خرید خودرو

راهنمای دریافت وام خرید خودرو

  • عدم دریافت تسهیلات از امور ایثارگران

یکی دیگر از ویژگی ها و شرایط اصلی مربوط به آن است که فرد متقاضی نباید تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی را از امور ایثارگران دریافت کرده باشد. در صورتی که قبلاً وام و یا هر نوع تسهیلات دیگری را در این زمینه دریافت کرده باشد، نمی تواند برای این وام تقاضا دهد.

  • جانبازان زیر ۲۵ درصد

در قسمت های بالاتر عنوان کردیم که جانبازان بالای ۷۰ درصد نمی توانند برای دریافت این وام اقدام کنند. از سوی دیگر جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز نمی توانند برای وام خودرو ایثارگران اقدام نمایند و مشمول این قضیه نمی شوند.

نحوه پرداخت سود وام

همان طور که توضیح دادیم وام خودرویی که برای ایثارگران در نظر گرفته شده است، از نوع وام هایی است که بازپرداخت ۵ ساله داشته و دارای سود ۴ درصد می باشد. مسلماً سود ۴ درصد با توجه به مقدار تورمی که در حال حاضر وجود دارد، بسیار کم است. همین موضوع باعث می شود تا افراد زیادی در خصوص این موضوع سؤال بپرسند که الباقی سود این وام ها از چه طریقی به بانک ها پرداخت می شود؟ الباقی سود در واقع توسط امور ایثارگران و جانبازان به بانک ها پرداخت می شود.

ایثارگران دارای مشکلات حرکتی

برخی از ایثارگران و جانبازانی که دارای درصد جانبازی بالاتر از ۲۵ درصد و پایین تر از ۷۰ درصد هستند، مشکلات حرکتی شدیدی دارند که امکان رانندگی برای آن ها وجود ندارد. یکی از سؤالات متقاضیان آن است که آیا این گروه از افراد نیز می توانند این نوع از وام را تقاضا دهند یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت بله، در صورتی که دیگر شرایط برای دریافت این نوع از وام را داشته باشند، علی رغم مشکلات حرکتی و فیزیکی که دارند، باز هم امکان دریافت کردن این مدل از وام را خواهند داشت.

میزان بودجه دریافت این وام خودرو ایثارگران چقدر است؟

میزان بودجه دریافت این وام خودرو ایثارگران چقدر است؟

میزان بودجه دریافت این وام خودرو ایثارگران چقدر است؟

نخستین باری که این مدل از وام را به متقاضیان عرضه کردند، صرفاً حدود ۹۰۰ نفر ظرفیت را برای آن در نظر گرفته بودند. این در حالی بود که در سال های بعدی این رقم به ۱۲۰۰ نفر رسید و هم اکنون نیز به حدود ۱۰ هزار نفر رسیده است. مسلماً ارتقا پیدا کردن ده برابری تعداد افراد واجد شرایط برای دریافت این نوع از وام، اهمیت بسیار زیادی دارد و سبب می شود که تعداد افراد بیشتری بتوانند از این شرایط استفاده کنند.

چه ماشین هایی را با وام خودرو ایثارگران می توان خریداری کرد؟

بسیاری از افراد این سؤال را دارند که با استفاده از وام خودرو ایثارگران چه نوع ماشین هایی را می توانید خریداری کنید؟ ماشین هایی که با استفاده از این نوع وام امکان خرید آن ها وجود دارد، صرفاً ماشین های داخلی و تولید ایران است. به طور کلی تمامی محصولات سایپا و ایران خودرو را می توانید با وام خودرو ایثارگران بخرید.

با توجه به بودجه بندی هایی که صورت گرفته است، حدود ۶ هزار خودرو توسط شرکت ایران خودرو و ۴ هزار خودرو نیز توسط شرکت سایپا قرار است در این روند به فروش برسند.

چه ماشین هایی را با وام خودرو ایثارگران می توان خریداری کرد؟

چه ماشین هایی را با وام خودرو ایثارگران می توان خریداری کرد؟

با وجود تمامی موارد و مسائلی که در خصوص دریافت وام خودرو ایثارگران بیان شد، باید یک نکته را به صورت دقیق بدانید. وام خودرویی که برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده است، امروزه به دلیل عدم آمادگی بانک ها نمی تواند به این گروه از افراد واگذار شود. در حال حاضر بنیاد امور مستضعفان و ایثارگران و بانک ها و دولت در حال رایزنی برای حل این مشکل هستند. شما نیز در صورتی که نیاز دارید که در مورد این نوع از وام ها اطلاعات بیشتری در دسترس داشته باشید، بهتر است به سایت وام برتر مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی در این خصوص را دریافت کنید.

مؤسسه وام برتر

مؤسسه و شرکت وام برتر یکی از مؤسساتی است که امروزه در زمینه عرضه انواع وام و همچنین اطلاع رسانی های دقیق و درست در این زمینه در حال فعالیت می باشد. در صورتی که شما نیز نیاز به دریافت یکی از وام های مورد نظر را دارید و یا می خواهید که در مورد انواع مختلفی از وام ها به غیر از وام های ایثارگران اطلاعات کسب کنید، کارشناسان این مجموعه می توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

راهنمای کامل و جامع دریافت انواع وام و تسهیلات خودرو جانبازارن

راهنمای کامل و جامع دریافت انواع وام و تسهیلات خودرو جانبازارن

کلام پایانی

وام خودرو ایثارگران یکی از موارد بسیار مهمی است که نباید به هیچ وجه آن را نادیده بگیرید. تفاوتی ندارد که خودتان مشمول دریافت این نوع از وام هستید و یا آن که می خواهید تا آن را از فرد دیگری خریداری کنید، در هر صورت نیاز است تا اطلاعات کامل در خصوص این مدل از وام را داشته باشید. زمانی که اطلاعات شما کامل باشد، متوجه می شوید که آیا می توانید این وام ها را خریداری کنید یا خیر.

3 دیدگاه در “وام خودرو ایثارگران

  1. عبدالله بامدی گفت:

    باسلام من شرمنده خون شهدا وهمرزمان هستم، چون هیچ لذتی بعد شهدا، نداره چون اونها باریختن خونشان مابه خوشی برسیم، تا هیچ تسهیلات از امور ایثارگران نگرفتم فقطنمی بخشم اون مسئولی روکه در حق خون شهدا، وما ایثارگران کوهتای میکنه اگه ماوامثال مانبودم ازنوحوانی درسو تفریح گذشت کردیم این حق مانیست، ازسایه پر برکت انقلاب برای تحصیل فرزندانم در بمانم ونتونم کمکشون کنم وام خودرو میدن اخه، شکم، سیر میکنه، اجرکم من الله

  2. اسماعیل شیبانی گفت:

    خدا نمیگذرا کسانی که در حق ما ایثارگران کوتاهی میکنن من یک سال است که برای کمک معیشتی اقدام کردم بارها التماس کردم که نیاز دارم ولی هر بار بهانه آورد آخرمنه ۵۸ ساله که جوانیم را برای دفاع از کشورم دادم الان برای امرار معاش زندگیم در مانده ام ؟اطفا بگین چه کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *