وام بانکی, وام بانکی مشاغل

وام میلیاردی آماده برای مشاغل

در سال های اخیر طرح های حمایتی مختلفی برای تسهیلات خوداشتغالی برای واجدین شرایط تعریف  شده است. این طرح ها همگی حاصل همکاری کمیته امام خمینی، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و صندوق کارآفرینی امید و بانک ها و البته مؤسسات مالی است. در این مطلب به صورت کامل مضمون وام میلیاردی آماده مشاغل را به شما عزیزان توضیح میدهیم.

کمیته امداد و بهزیستی توانسته اند تا طرح هایی را ایجاد کنند که بتوانند اعتلای تسهیلات اشتغال زایی زنان و مددجویان را داشته باشند. صندوق کار آفرینی امید نیز توانسته با تمرکز بر روی اشتغال زایی روستایان نرخ بیکاری را پایین آورده تا بتواند مشاغل روستایی را بهبود دهد. درواقع، وام های میلیاردی آماده برای مشاغل توسط این کمیته ها ارائه برای نیازمندان می شوند.

وام میلیاردی آماده برای مشاغل

وام میلیاردی آماده برای مشاغل

انواع وام میلیاردی آماده برای مشاغل

  • وام خوداشتغالی برای مشاغل خانگی

همان طور که در پاراگراف های قبلی بیان شد سازمان های مالی بسیار زیادی خواهان ارائه وام میلیاردی آماده برای مشاغل هستند. ستاد سامان دهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی در سال های اخیر اعلام کرده  است که متقاضیان واجد شرایط که قصد راه اندازی کسب  و کار خانگی را دارند می توانند از وام خوداشتغالی بهره ببرند.

به  عبارت  دیگر افرادی که طرح کسب  و کار دارند و به  تنهایی نمی توانند اقدام به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه کنند و در فرآیند تولید خود موجب آزار و اذیت همسایگان می شوند می توانند درخواست وام اشتغال دهند. سقف این تسهیلات برای مشاغل خانگی تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

  • وام خوداشتغالی روستایی

از دیگر وام های میلیاردی آماده برای مشاغل وام های خود اشتغالی روستایی بوده است که در سال ۹۹ توانسته تا ۳ هزار میلیارد برای آنها بودجه بندی شود. صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت و علوم توانسته اند طرح هایی را برای اشتغال زایی روستاییان اختصاص دهند. این وام ها یکی از وام های میلیاردی آماده برای مشاغل روستایی است که از ۵ بانک ، بانک ملی، رفاه، ملت، ، کشاورزی و صادرات به شکل قرض الحسنه با سود بانکی ۴ درصد به تمامی روستایان اعطا می شوند.توجه داشته باشید که تمامی این تحصیلات بانکی فقط به افرادی اعطا خواهد شد که بتوانند کارآفرینی در روستا را به خوبی ارائه داده و خودشان نیز روستا نشین باشند.

برای دریافت این وام یک ضامن معتبر نیازمند است. معمولاً روند کار بدین گونه است که دهیار، افراد متقاضی را به فرمانداری معرفی کرده تا درنهایت بتوانند درخواست وام خود را به بانک مورد نظر بدهد. برای مشاغل خرد روستایی نیز وام قرض الحسنه از ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ تا ۶۰ ماهه در نظر دارند.

 

  • وام خود اشتغالی از صندوق کارآفرینی امید

از دیگر وام میلیاردی آماده برای مشاغل مربوط به صندوق کارآفرینی امید است که در جهت  حمایت از کسب  و کارهای کوچک افراد نیازمند طراحی شده است.. این وام برای افراد غیر بانکی صورت  گرفته و صندوق های خرد برای اشتغال زایی اهالی روستا توسط صندوق کارآفرینی امید ارائه داده می شود. صندوق های خرد روستایی به شکل صندوق قرض الحسنه خانگی هستند که بعد از ۶ ماه از صندوق کارآفرینی امید می توانند خط اعتباری دریافت کنند.

به  عبارت  دیگر تمامی روستاییان با داشتن خط اعتباری قادر هستند وام های خرد را دریافت و به اعضا پرداخت کنند.  این صندوق خرد، کار آفرینی امید برای اشتغال زایی اهالی روستاییان طراحی شده است و  توسط خود روستاییان گردانده می شود. روند کار بدین شکل است که معادل ۲ برابر پولی که اعضا در آن صندوق جمع می کنند به آن ها تحصیلات داده شود. حداکثر اعضای هر صندوق باید ۵۰ نفر باشند و اگر این اعداد، دقیق باشد در فاز اول ۵۰ میلیون تومان به صندوق داده خواهد شد و مبلغ صندوق باید ظرف ۴۸ ماه بازگردانده شود و بعد از اتمام هر دوره تا شروع دوره جدید ۳ ماه وقت و مهلت در نظر گرفته خواهد شد.

  • وام خوداشتغالی ۵۰ میلیون تومان

یکی دیگر از وام های میلیاردی مرتبط برای مشاغل، وام 50 میلیونی خوداشتغالی است که بانک سینا برای این مشاغل در نظر گرفته است. علاوه بر این، وام موردنظر برای زنان، مددجویان و افراد کم بضاعت تحت کمیته امداد است. زنان بی سرپرست نیز  در این طرح وجود دارند.  این وام با نرخ ۴ درصد کارمزد داده می شود. مدت  زمان بازپرداخت آن ۷ سال است.

  • اقوام خوداشتغالی ۲۰۰ میلیون تومان

از دیگر وام میلیاردی آماده برای مشاغل وام های ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون  تومانی برای مشاغل خرد روستایی است. این وام با توجه به توافقی که از سوی  معاونت روستایی ریاست  جمهوری و بانک قرض الحسنه مهر ایران به عمل آمده است طراحی شده و توانسته کمک بزرگی به اشتغال های خرد روستایی باشد.. بازپرداخت آن ۳۶ تا ۶۰ ماهه می باشد.

نحوه دریافت وام میلیاردی آماده برای مشاغل

نحوه دریافت وام میلیاردی آماده برای مشاغل

بانک هایی که وام میلیاردی آماده برای اشتغال عرضه می کند.

وام های خوداشتغالی به افرادی که قصد انجام این کار را دارند اعطا می شود. بانک های پیشرو در این زمینه شامل، ّبانک صادرات، ملت، سپه، کشاورزی، رفاه و بانک ملی است. هر یک از بانک های نام برده شده شرایط منحصربه فرد خود را برای وام دهی داشته و سقف تحصیلات آن نیز و با در نظر گرفتن شعب مورد نظر و شرایط درخواست کنند متفاوت است.

  • وام خوداشتغالی بانک مسکن

از دیگر بانک هایی که وام میلیاردی آماده برای مشاغل را ارائه می دهد بانک مسکن است که این  وام خوداشتغالی خانگی نام دارد. برای دریافت  وام خوداشتغالی خانگی ابتدا  باید از کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران  یک معرفی  نامه دریافت کرد  تا بتوان از این وام بهرمند شد. همچنین بانک مسکن تمامی سقف تسهیلات خوداشتغالی خود را در مورد مشاغل خانگی ۵۰ میلیون تومان و برای طرح های کارفرمایی و بزرگ چیزی تا ۲ میلیارد تومان تعیین کرده است.

  • وام خوداشتغالی بانک سپه

از دیگر بانک هایی که وام میلیاردی آماده برای مشاغل را ارائه می دهند بانک سپه است که تحصیلات خود را در قالب وام خوداشتغالی ارائه داده است. در واقع برای دریافت این وام معرفی  نامه کمیته امداد لازم است این بانک است.  سقف تسهیلات بانک سپه برای مشاغل خانگی حدودا تا سقف ۱ میلیون تومان می رسد.

  • بانک کشاورزی

بانک کشاورزی یکی از بانک های که ارائه  دهنده وام میلیاردی آماده برای مشاغل است بانک کشاورزی بوده که تحصیلات خود را تحت عنوان وام خوداشتغالی به درخواست کنندگان ارائه می کنند. برای این  که از تحصیلات خوداشتغالی بانک کشاورزی استفاده کنید ابتدا باید به نزدیک  ترین شعبه مکانی  مراجعه کرده و درخواست دهید. بعد از ان کسب وکار خود را راه انداخت و سپس اقدام به درخواست رسیدگی وام کنید. این بانک تا ۲ میلیارد تومان برای کسب وکارهای بزرگ و کارفرمایی وام در نظر گرفته است.

بانک های ارائه دهنده وام میلیاردی آماده

بانک های ارائه دهنده وام میلیاردی آماده

  • بانک ملی

بانک ملی از جمله بانک هایی است که توانسته تسیهلات خوبی به نیازمندان اعطا کند. این بانک با همکاری کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و البته بنیاد شهید و رفاه اجتماعی طرح هایی را تحت عنوان  خوداشتغالی به متقاضیان موردنظر ارائه می دهد. به  همین دلیل برای دریافت این وام باید از طرف یکی از ارگان ها برای درخواست تسهیلات خود معرفی  نامه داشته تا بتوانید آن را دریافت کنید.

  • بانک ملت

از دیگر بانک  هایی که ارائه  دهنده وام میلیاردی آماده برای مشاغل هستند بانک ملت بوده که تحصیلات خود را در ۳ نوع وام خانگی، خوداشتغالی، کارفرمایی در نظر گرفته  است. برای آنکه بتوانید وام خوداشتغالی این بانک را دریافت کنید باید از سازمان بهزیستی معرفی نامه داشته باشید. نبود چک برگشتی و تسهیلات پرداخت  نشده و ارائه ضامن معتبر از دیگر شرایط اصلی اخذ این وام است. تحصیلات این وام تا سقف ۵ میلیون تومان ، ۲۰ میلیون تومان، ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

  • وام خود اشتغالی بانک صادرات

یکی از  مهم ترین طرح های اعتباری برای وام های خوداشتغالی بانک صادرات است که توانسته با ارائه طرح اعتباری طراوت و وام های خود را ارائه دهد.  این وام با سود ۴ درصد برای متقاضیان طراحی شده است.  برای دریافت این وام مدارک مانند معرفی نامه از کمیته امداد لازم است.

  • بانک پست بانک

بانک با همکاری کمیته امداد توانسته شرایط بسیار خوبی را برای شروع کسب وکار برای واجد شرایط و ایجاد کند. برای دریافت این تسهیلات و وام ها متقاضی باید ابتدا از  کمیته امداد معرفی نامه دریافت کند. سقف این وام تا ۵۰ میلیون تومان می  رسد.

بانک رفاه کارگران سرخه از دیگر و بانک هایی که وام میلیاردی آماده برای مشاغل دارند و بانک رفاه کارگران است که او آن را برای بیمه شدگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در نظر گرفته است.

دریافت وام بانکی

دریافت وام بانکی

بانک هایی که وام میلیاردی آماده برای مشاغل عادی ارائه می دهد.

در ایران بعضی از بانک ها به متقاضیان خود با شرایط خاصی مانند داشتن گردش حساب خوب، ضامن و سند شش دانگ ملکی  وام های میلیاردی را خواهند داد که سقف تمامی این وام ها تا ۱ میلیارد تومان است. در واقع در این نوع از طرح های تسهیلات بانکی  تمامی متقاضیان برای دریافت تحصیلات باید سند ملکی خود را گروی بانک بگذارند.

این بانک ها علاوه  بر دریافت ضامن رسمی که دارای فیش کسر از حقوق هست، سند ملکی را نیز جزو شروط اصلی خود برای پرداخت وام به مشتریان می دهند.البته در بیشتر این طرح ها که مبلغ بالا است مشتری باید در بانک گردش حساب داشته و سپرده گذاری انجام دهند.

انواع مصوبه های اماده

انواع مصوبه های اماده

این بانک ها عبارت اند از:

  • بانک دی :

یکی از بانک هایی که وام میلیاردی آماده برای مشاغل خود ارائه می کند  بانک دی است که با نرخ سود ۴ درصد با بازپرداخت شش ماهه وام تا سقف ۱ میلیارد تومان می دهند. اقساط ماهانه این وام ۱۸ میلیون و ۴۱۶ هزار تومان است.  سقف تهسیلات این طرح تا ۲۰۰ درصد از میانگین روزانه سپرده متقاضی رسیده و قابل پرداخت است. برای آنکه بتوان این وام را دریافت کرد باید متقاضی یک ضامن رسمی و سند ملکی شش دانگ داشته باشد. می توان این تهسیلات را سقف ۵۰ میلیون به ازای هر ۱۰ میلیون کسر از حقوق و بیش از ۵۰ میلیون سند ارائه داد.

  • بانک تجارت:

این بانک وام آماده میلیاردی برای مشاغل را تا ۱ میلیارد تومان با سود و ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ شش ماهه ارائه می دهد که اقساط آن ۳۶ ماه با ۳۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان از تسهیلات این بانک نیازمند سند ملک و اعتبار شغلی است. همچنین برای دریافت آن سپرده جاری برای هر مشتری لازم است. بر اساس مدت زمان گردش حساب آن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از مبلغ وام نزد بانک مسدود خواهد شد.

  • بانک رفاه:

این بانک تا سقف ۱ میلیارد تومان با نرخ ۱۸ درصد سود را به پرداخت دوازده ماهه تحصیلات را به متقاضیان ارائه می دهد. اقساط ماهانه این بانک ۹۱ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان است. برای دریافت آن سند ملک و ضامن مشتری لازم می باشد و مشتری باید گردش حساب داشته باشد.

کمترین سود وام میلیاردی

کمترین سود وام میلیاردی

سخن پایانی:

در این مقاله شما عزیزان را با شرایط دریافت وام میلیاردی آماده مشاغل آشنا کردیم. همانطور که در پاراگراف های قبلی بیان شد وام و تسهیلات زیادی از سوی بانک ها و موسسات مالی ارائه شده است که می تواند متقاضیان را برای راه اندازه مشاغل خرد تا حدود زیادی کمک کند. در واقع در بعضی از این تسهیلات نیاز به معرفی نامه از سوی سازمان بهزیستی داشته و برخی دیگر نیاز به سند ملک شش دانگ و ضامن و گردش حساب در بانک ارائه دهنده وام دارد. در این تسهیلات ها از ۴ درصد تا ۱۸ درصد سود متفاوت است. بازپرداخت ماهانه آنها نیز بر أساس شرایط متقاضیان و  شرایط تسهیلات بانکی متغییر می باشد. برای اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران سایت ما تماس حاصل فرمایید. تمامی مشاوران وام برتر با ارائه پاسخ ها صحیح و البته دقیق شما را در جهت دریافت وام های مورد نظرتان به خوبی راهنمایی می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *