وام بانکی, وام بانکی واردات

وام میلیاردی برای واردات کالا

در ابتدای این متن می خواهیم دو عنوان که گاهی اشتباها یکی در نظر گرفته را بررسی کنیم. ممکن است شما هم شنیده باشید که افراد دو واژه ی وام و تسهیلات را به جای یکدیگر به کار می برند اما آیا این کار درست است و این دو معانی کسانی دارند؟! در حقیقت باید بدانید که اگر شما به جای وام از واژه ی تسهیلات استفاده کنید اشتباه نکرده اید اما اگر این موضوع بر عکس باشد و به جای تسهیلات از واژه ی وام استفاده کرده باشید، خطا رخ داده است.

بیایید شفاف تر به این موضوع بپردازیم. در واقع واژه ی تسهیلات دارای معانی کلی تر و جامع تری است که خب شامل وام هم می شود. وام همان قرضی است که بانک یا نهاد یا موسسه ای به افراد و شرکت ها و سازمان ها می دهند تا در ازای سودی مشخص و بازه زمانی معین آن مبلغ گرفته شده، تدریجا برگردانده شود. اما تسهیلات چیست ؟! تسهیلات غیر از وام (که در آن بانک هیچ دخالت و درگیری ای در سود حاصل از کار وام گیرنده ندارد، و فقط سود اولیه ی تعیین شده در قرارداد را ماهانه دریافت می کند) شامل موارد دیگری هم هست که در اینجا بانک به صورت کاملا مستقیم و فعالانه درگیر در پروژه و یا ساخت و ساز و یا کسب و کاری می شود و بانک تحت عنوان شریک در اینجا از این موضوع سود می برد.

وام میلیاردی برای واردات کالا

وام میلیاردی برای واردات کالا

 

انواع وام

شاید جالب باشد که بدانید هر کشور ممکن است انواع مختلفی وام داشته باشد که با کشور دیگر متفاوت است و همچنین دارای قوانین و شرایط متفاوتی نیز می باشد. اما در کشور خود ما چه وام هایی قابل دریافت هستند؟ در زیر به شرح مختصری از انواع وام در ایران می پردازیم :

  • وام مسکن : وام مسکن یکی از رایج ترین وام ها است که با در نظر گرفتن سند ملک پرداخت می شود. معمولا وام دهنده در این نوع وام بانک مسکن می باشد اما خب شما ممکن است ببینید که بانک ها و موسسات دیگر هم اقدام به دادن وام مسکن می نمایند. شرایط پرداخت این وام در موسسات مختلف متفاوت می باشد ولی درتمامی آن  ها شرط خرید منزل مسکونی با مدت زمانی ساخت کمتر از ۲۵ سال ثابت است. همچنین مبلغ وام براساس قیمت ملک در شهر موردنظر می تواند فرق داشته باشد.
  • وام ازدواج : از دیگر انواع وام که گرفتن آن در میان جوانان بسیار شایع است وام ازدواج می باشد. در واقع دولت برای تسهیل ازدواج جوانان، خصوصا اینکه در شروع زندگی شرایط سخت تر می باشد، وام ازدواج را به جوانان اعطا میکند که کارمزد این وام ۴درصد می باشد و هرسال مبلغ وام افزایش می یابد؛ درحال حاضرمبلغ وام ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
  • وام خودرو : این وام جهت خرید خودرو تا سقف ۱۵ میلیون تومان و با کارمزد ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می شود. به طور معمول برای خرید خودروهای داخلی بوده و بانک جهت پرداخت آن از فیش کسری از حقوق کارمندان رسمی دولت به عنوان ضمانت از وام گیرنده استفاده می کند.
  • وام کالا : این نوع وام به منظور خرید کالاها و اجناس ضروری مانند فرش، تلویزیون، یخچال، ماشین لباس شویی و … به فرد وام گیرنده اعطا می شود که معمولا از سوی بیشتر بانک ها و موسسات کارمزدی معادل 18 درصد دارد و اغلب هم فرد وام گیرنده باید ضامن کارمند داشته باشد.( این مورد را هم در نظر داشته باشید که معمولا وام گیرندگان تنها می توانند از فروشگاه هایی که طرف قرارداد بانک می باشند اقلام مورد نظرشان را تهیه کنند. )
وام میلیاردی برای واردات کالا

وام میلیاردی برای واردات کالا

موارد دیگری نیز از انواع وام وجود دارد. اما هدف ما در این متن این بود که شما را با مهم ترین و پرکاربردترین انواع وام آشنا کنیم اما درادامه به ذکر مختصر اسامی بقیه انواع وام می پردازیم : وام خودروی فرسوده شده، وام مضاربه، وام جعاله تعمیر مسکن، وام خرید ماشین آلات و تجهیزات یا مواد اولیه و … .

یکی از انواع وام، وام برای واردات و یا صادرات می باشد که ما در ادامه به توضیحاتی پیرامون وام برای واردات کالا مورد نظرتان می پردازیم.

وام برای واردات کالا

ممکن است شما هم مانند خیلی از تجار،بازرگانان و وارد کنندگان اجناس و کالاها با کمبود نقدینگی ( آن هم به دلایل مختلفی چون بالا رفتن تورم، بالا بودن هزینه ها، برگرداندن با تاخیر پول ها و … ) مواجه شده باشید.

وام میلیاردی

وام میلیاردی

گاهی این نقدینگی ِ کم آنقدر استرس زا و مشکل آفرین می شود که وارد کننده ممکن است به این فکر بیوفتد که قید وارد کردن آن محصول را بزند. اما در حقیقت باید بدانید هنگامی که با چنین مسئله ای روبرو شدید، می توانید با استفاده از تسهيلات و وام های مربوطه که بانک ها و موسسات مختلف اختصاصا برای شما فراهم کرده اند، نقدینگی مورد نیاز خود را تأمین کرده و در زمان و موعد مشخص تسویه  حساب خود را با بانک یا موسسه مورد نظرتان انجام دهید. اگرچه امروزه اخذ وام و تسهیلات بانکی ممکن است سختی های بسیاری داشته باشد، اما همچنان بانک ها و موسسات مختلف به این موضوع که در کسب و کارهای پرسود و پروژه های موفق که ارزش بالا و آینده ی روشنی دارند بخواهند از طریق پرداخت وام سرمایه گذاری کنند، متمایل هستند.

به همین علت است که می بینید بانک ها و موسسات مختلف، وام های کلان و میلیاردی به این نوع کسب و کار تخصیص می دهند. و خب مثل سایر انواع وام، دریافت این نوع وام در هر بانک دارای شرایط مشخصی است که این شرایط از هر بانک و موسسه ای به بانک و موسسه ای دیگر می تواند متفاوت باشد. این شرایط متفاوت شامل شرایط ابتدایی دریافت وام مانند مواردی که لازم است داشته باشید تا به عنوان یک تاجر یا وارد کننده واجد دریافت وام میلیاردی در خصوص واردات کالا و اجناس باشید می باشد؛ مانند تعداد ضامن های مورد نیاز و ویژگی های ضامن ها(کارمند رسمی بودن و  ..)، گردش مالی حساب ها، وثیقه و … . همچنین در برگیرنده ی شرایطی است که شما با امضای قرارداد مربوط به وام متعهد به انجامش شده اید مانند مدت زمان برگرداندن وام، مبلغ پرداختی هر ماه، سود ثابت ماهیانه و … .

وام بانکی برای واردات و صادرات

وام بانکی برای واردات و صادرات

تیم ما

این ها همگی مواردی هستند که با توجه به نوع رویکرد و قوانین هر بانک یا موسسه مالی می توانند متفاوت باشند و شما باید با آگاهی کامل و درست و با در نظر گرفتن میزان نقدینگی مورد نیازتان و همچنین شرایط و توانایی مالی تان در برگرداندن وام، بهترین وام دهنده را انتخاب کنید.

گرچه گاهی اطلاعات کامل در خصوص دریافت این نوع وام های کلان وجود ندارد و یا شما در موثق بودن منبع مورد نظرتان دچار تردید می شوید و ممکن است حس کنید نیاز دارید تا از راهنمایی های افراد متخصص و مجرب در این حوزه استفاده کنید تا زمان خود را بیهوده بین چرخیدن از این بانک به بانک دیگر و از این موسسه مالی به موسسه دیگر هدر ندهید.

به همین علت تیم ما در این مسیر در کنار شما خواهد بود تا به راحتی به رفع کمبود نقدینگی  تان در حوزه وارد کردن محصول مورد نظرتان بپردازید. کارشناسان تیم ما همگی از افراد آگاه، متخصص، کار بلد در این زمینه هستند و با دانش به روزشان شما را از گرفتن هر گونه مشورت اضافی از سایر موسسات بی نیاز می کنند.

وام های کلان به منظور واردات

وام های کلان به منظور واردات

پس اگر به دنبال تهیه وام های کلان به منظور واردات در حداقل زمان ممکن با در نظر گرفتن تمامی شرایط خودتان و بانک مورد نظرتان هستید، لحظه ای درنگ نکنید. کارشناسان تیم وام برتر در خدمت شما هستند. تنها کافی است در سایت ما از بخش ارتباط با ما، شماره تماسمان را پیدا کرده و با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *