انواع وام بانکی

وام جدید مسکن در بانک‌ها 1402

وام جدید مسکن در بانک‌ها 1402

وام جدید مسکن در بانک‌ها 1402، بسیاری از زوج‌ها در اوایل زندگی‌شان به دنبال  دریافت وام مسکن هستند، بعضی از خانواده‌ها و افراد جوان خرید خانه را به چشم سرمایه نگاه می‌بینند و تصمیم می‌گیرند با گرفتن این وام خانه بخرند. به همین دلیل وام مسکن، از جمله وام‌هایی بوده که توسط برخی از بانک‌های کشور به مردم عرضه می‌شود. یکی از راه‌های کمکی برای خانه‌دار شدن بعضی از افراد، دریافت وام جدید مسکن است. برای دریافت تسهیلات جدید مسکن در بانک‌ها ۱۴۰۲ لازم به ذکر است که اشخاص، دارای یک سری شرایط باشند.

همچنین با توجه به قوانین تعیین شده از سوی بانک‌ها، جهت دریافت این وام مدارک لازم را تهیه نموده و سپس برای اخذ این تسهیلات به بانک مورد نظر مراجعه کنید. در ادامه شرایط و نحوه دریافت وام جدید مسکن در بانک‌ها ۱۴۰۲ را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

وام جدید مسکن در بانک‌ها 1402

شرایط دریافت وام جدید مسکن در بانک‌ها ۱۴۰۲

امروزه خرید مسکن بسیار دشوار شده و یکی از سخت‌ترین اقدامات زندگی برای زوج‌های جوان و سایر افراد است. به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از نحوه دریافت وام مسکن هستند و برخی  به‌ خاطر عدم توانایی پرداخت اقساط این تسهیلات خرید و فروش وام مسکن از طریق انتقال امتیاز آن را انجام می‌دهند تا بتوانند خانه مورد نظر خود را خریداری کنند. دقت داشته باشید برای دریافت تسهیلات وام جدید مسکن۱۴۰۲ نیاز است که اشخاص، دارای یک سری شرایط باشند تا بتوانند تسهیلات را دریافت کنند، در غیر این صورت امکان گرفتن وام مسکن را نخواهند داشت.

توجه داشته باشید در حال حاضر بانک‌های دولتی و خصوصی مختلفی وجود دارد، که اقدام به ارائه وام مسکن می‌کنند و هر کدام از این بانک‌ها، شرایط خاصی را برای دریافت وام مسکن در نظر گرفته‌اند. اما به طور کلی، برای دریافت وام خرید منزل مسکونی اشخاص باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند. کسانی که سابقه چک برگشتی در هر کدام از بانک‌های کشور داشته باشند نیز وام مسکن به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

در صورتی که بدهی بانکی داشته باشید دریافت وام امکان پذیر نخواهد بود. برای دریافت وام جدید مسکن ۱۴۰۲، همانند سال گذشته در برخی از بانک‌ها نیاز به باز کردن حساب سپرده گذاری خواهد بود و در برخی دیگر از بانک‌ها می توانید با خرید اوراق ممتاز وام مسکونی را دریافت کنید. در آمد شخص متقاضی هم باید با جدول اقساط وامی که قرار است پرداخت کند، مطابقت داشته باشد.

نحوه درخواست وام جدید مسکن در بانک‌ها

به‌طور معمول دو شیوه برای ثبت ‌نام و دریافت وام جدید مسکن۱۴۰۲ وجود دارد که یکی از آن‌ها ثبت‌ نام آنلاین و دیگری حضوری است. در شیوه‌ حضوری باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به شعبه بانک مورد نظر مراجعه کنید. سپس توسط کارمند بانک پرونده وام مسکن شما تشکیل می‌شود و در نوبت قرار می‌گیرد. اما در روش دوم که ثبت ‌نام آنلاین بوده دیگه نیازی به مراجعه حضوری نیست، بعد از وارد شدن به سامانه بانک موردنظر بر روی گزینه درخواست تسهیلات کلیک کرده و مراحل خواسته شده را به دقت دنبال کنید تا کد احراز هویت برای‌تان ارسال شود. پس از ارسال این کد به شماره شما از طرف بانک، نیاز است نوع و محل دریافت وام مسکن را تعیین و ثبت کنید.

نحوه درخواست وام جدید مسکن در بانک‌ها

نحوه درخواست وام جدید مسکن در بانک‌ها

مدارک لازم برای دریافت وام جدید مسکن در بانک‌ها ۱۴۰۲

افرادی که برای خرید خانه با مشکل کمبود بودجه مواجه هستند، می‌توانند درصورت داشتن شرایط دریافت وام مسکن از این وام استفاده کنند. وام جدید مسکن در بانک‌ها ۱۴۰۲ را می‌توان به سه صورت تسهیلات خرید، تسهیلات ساخت واحد مسکونی و تسهیلات جعاله،دریافت کنید. به‌ طور کلی مدارک زیر برای همه‌ بانک‌ها یکسان است.

  1. اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن
  2. اصل کارت ملی و کپی آن
  3. شناسنامه و کارت ملی ضامن‌ها
  4. فیش حقوقی یا گواهی اشتغال به کار
  5. کارت پایان خدمت یا کارت معافیت قانونی برای آقایان
  6. اصل و کپی از سند ملک
  7. ارائه فتوکپی و اصل پروانه ساختمان

چه بانک‌هایی وام مسکن ارائه می‌دهند؟

بانک‌های مختلفی وام جدید مسکن ۱۴۰۲ را به مشتری‌های خودشان اعطا می‌کنند و ممکن است مدارک و شرایط متفاوتی داشته باشند. از جمله رایج ترین بانک‌های ارائه‌ دهنده‌ این وام، بانک مسکن، بانک ملی، بانک سامان و بانک مهرایران را می‌توان نام برد. همچنین اگر می‌خواهید زودتر وام مسکن بگیرید، می‌توانید به بانک‌های خصوصی هم مراجعه کنید ولی دقت داشته باشید که شرایط دریافت وام مسکن در این‌ بانک‌ها سخت‌تر بوده و ممکن است از نظر ضامن سخت بگیرند. لازم به ذکر بوده که سقف تسهیلات جدید مسکن۱۴۰۲ در بانک‌های خصوصی ۱۰۰ میلیون تومان است.

وام مسکن بانک سامان

اگر نمی‌توانید برای دریافت وام مسکن ضامن پیدا کنید، می‌توانید به بانک سامان مراجعه نمایید. این بانک سند را به عنوان ضامن در نظر می‌گیرد و تا سقف ۶۰ میلیون تومان وام می‌دهد. وقتی که این وام را بگیرید ملک شما در رهن بانک خواهد بود و باید شش دانگ ملک به نام یک نفر باشد تا بتوانید از این تسهیلات استفاده کنید. همچنین ملک مسکونی باید  به راحتی خرید و فروش شود و اداره اوقاف یا شخص دیگری در مورد آن ادعایی نداشته باشند. سند یا ضمانت هم باید در محدوده شهرداری‌ معتبر باشد.

<yoastmark class=

وام مسکن بانک ملی

وام مسکن بانک ملی از محبوب‌ترین بانک‌ها برای جوانان است. این بانک در ۳ شیوه متفاوت به مردم وام می‌دهد. در طرح اول، حداقل مدت سپرده سرمایه‌ گذاری ۱ ماه و نرخ سود سپرده ۱۰ درصد است. برای گرفتن وام مسکن طرح ۱ به حداقل ۱۶ میلیون تومان نیز احتیاج دارید. طرح دوم وام جدید مسکن به حداقل ۳ ماه سپرده سرمایه ‌گذاری احتیاج دارد و نرخ سود این  طرح ۱۲ درصد است. اگر بخواهید از طرح سوم حساب سپرده استفاده کنید، می‌توانید بین ۵۰ تا ۳۶ میلیون تومان وام مسکن بگیرید. برای گرفتن وام ۵۰ میلیون تومانی باید حداقل ۳۶ ماه منتظر بمانید. وام ۳۶ میلیون تومانی هم به ۶ ماه انتظار نیاز دارد.

سقف وام جدید مسکن در سال 1402 چقدر است؟

یکی از سوالات مهم هنگام اقدام به دریافت تسهیلات مسکن سقف مبلغ پرداختی است. از این جا دارد بدانید سقف وام جدید مسکن در بانک‌ها توسط شورای پولی و اعتبار در کشور تعیین می‌شود. در آخر بهار 1402 مبلغ تسهیلات خانه را دو برابر سال قبل اعلام نموده‌اند. همچنین وام مسکن برای زوجین جوان 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده و برای مجردها 400 میلیون تومان است. مبلغ این وام  برای تعمیر و نوسازی منازل از 80 میلیون تومان به 160 میلیون تومان افزایش یافته است. این مبالغ سقف میزان وام پرداختی برای مسکن بوده و می‌تواند بسته به شرایط  فرد متفاوت باشد.

مقایسه انواع وام مسکن

برای این ‌که بتوانید بهترین وام را انتخاب نمایید، بهتر است تحقیق کنید و اطلاعات کاملی از زمان بازپرداخت، سود و سپرده‌ ضروری برای دریافت وام را داشته باشید. به‌ طور کلی، بیشترین سود وام مسکن به بانک سامان اختصاص دارد. این بانک نیاز به سپرده ندارد و وام مسکن را با سود ۲۳ درصد به متقضایان می‌دهد. همچنین 60 ماه زمان برای بازپرداخت وام مسکن بانک سامان وجود دارد. اگر دنبال وامی هستید که بیشترین زمان بازپرداخت را داشته باشد، ما وام مسکن جوانان بانک مسکن را پیشنهاد می‌دهیم. این بانک سود وامش ۹ درصد است وبه شما ۲۴۰ ماه برای بازپرداخت فرصت می‌دهد.

کلام آخر

هر کشور با توجه به بودجه و امکاناتش تسهیلاتی را در اختیار مردم خود قرار می‌دهد که با کمک آن تسهیلات، به هدفی که دارند رسیدگی کنند. یکی از این تسهیلات وام مسکن است که هم به زوجین و هم به افراد مجرد تعلق می‌گیرد. فراموش نکنید شیوه دریافت وام خرید مسکن در سال 1402 در بانک‌ها متفاوت است. با این که روند و کلیت پروسه دریافت وام جدید مسکن در بانک‌ها ۱۴۰۲ تقریبا یکسان بوده، اما پیشنهاد می‌کنیم به صورت حضوری به شعبه بانک مورد نظرتان مراجعه کنید تا اطلاعات کامل‌تری به دست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *