وام بانکی, وام مسکن, وام مسکن جوانان

وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان

در این پست قصد داریم به بررسی جزئیات وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان بپردازیم. بنابر آخرین خبر ها، بانک مرکزی اعلام نموده که قصد دارد تسهیلات مربوط به مسکن جوانان را تغییر دهد که حتی سقف این اعمال تغییرات به 100 درصد هم خواهد رسید. اگر افراد شرایط لازم را داشته باشند می توانند بین یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان تا دو میلیارد تومان برای خرید مسکن، تسهیلات دریافت نمایند. اما دقیقا این وام چیست، چه شرایطی دارد، با چه میزان سپرده گذاری می  توان برای دریافت اقدام نمود و یا مشمول چه کسانی می شود، موضوعی است که در ادامه به بررسی جزئیات آن خواهیم پرداخت. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مایل اید بیشتر در مورد جزئیات وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان بدانید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با وام برتر باشید.

وام میلیارد مسکن جوانان

وام میلیارد مسکن جوانان

اعلام وام مبلغ وام مسکن جوانان از سوی بانک مرکزی

در سالی که گذشت سقف دریافت وام مسکن جوانان افزایش چشمگیری داشت به گونه ای که مبلغ آن به یک میلیارد تومان رسید. حال در سال جدید، اطلاعات منتشر شده از بانک مرکزی حاکی از آن است که این مبلغ مجددا افزایش پیدا کرده و میزان آن به دو برابر یعنی به دو میلیارد تومان رسیده است. سقف مبلغ اعلامی همان طور که اشاره نمودیم دو میلیارد تومان و کف آن نیز یک میلیارد و چهار صد میلیون تومان است. اما این مبلغ در همه شهرها یکسان نیست. افرادی که در شهر تهران زندگی می کنند می توانند سقف آن یعنی دو میلیارد تومان را دریافت نمایند این درحالی است که این مبلغ برای مراکز استان ها با جمعیت بالای 200 هزار برابر با یک میلیارد و 700 میلیون و در سایر مناطق کشورمان کف مبلغ یعنی یک میلیارد و 400 میلیون تومان است. کف تسهیلات مسکن جوانان در سال 1400 برابر با 700 میلیون تومان و سقف آن نیز یک میلیارد تومان بوده که این مبلغ امسال افزایش قابل توجهی داشته است.

مبلغ سپرده

مبلغ سپرده

مبلغ سپرده گذاری در بانک مرکزی

در بخش قبل به بررسی مبلغ وام مسکن پرداختیم حال در ادامه می خواهیم ببینیم که افراد برای دریافت این وام، باید چه مبلغی را در بانک مسکن سپرده گذاری نمایند. خانواده ها برای این که بتوانند از وجود این وام بهره مند شوند بایستی به مدت 5 الی 15 سال به طور ماهانه مبلغی را سپرده گذاری نمایند. که حداقل مبلغ سرمایه گذاری 200 هزار تومان است. حال اگر افراد 400 هزار تومان سپرده گذاری کنند بعد از گذشت این مدت زمان یعنی 15 سال می توانند سقف وام مسکن جوانان را دریافت نمایند. بنابراین میزان دریافت وام وابسته به مبلغی است که افراد سپرده گذاری می کنند. همان طور که اشاره نمودیم مدت زمان دریافت بین 5 تا 15 سال است، بدین ترتیب برای دریافت آن لازم نیست که 15 سال منتظر بمانند بلکه با گذشت 5 سال از سپرده گذاری می توانند جهت دریافت وام اقدامات لازم را انجام دهند. که البته در چنین شرایطی مبلغ تسهیلات کمتر خواهد بود. از دیگر جزئیات وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان، نرخ سود تسهیلات است که بین 6 الی 9 درصد متغیر می باشد. در این ارتباط، بازپرداخت تا 5 سال حدود 6 درصد و برای بیش از 5 سال نیز 9 درصد حساب می شود. همچنین مشمولان، حداکثر تا 20 سال می توانند اقساط آن را پرداخت نماید که میزان پرداختی آن بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تعیین و تقسیط خواهد شد، اما در مورد مبلغ و اقساط وام هنوز هیچ گزارشی صورت نگرفته و قرار است که به زودی جدول اقساط منتشر شود.

وام دو میلیارد

وام دو میلیارد

آشنایی با سایر جزئیات وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان

علاوه بر آنچه که در بخش قبل اشاره نمودیم، وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان دارای جزئیات دیگری نیز می باشد که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت:

حسابی که افراد برای سپرده گذاری باز می کنند از نوع قرض الحسنه است. اگر متقاضی بنا به هر دلیلی پس از مدتی از امتیاز حساب پس انداز خود برای گرفتن وام مسکن استفاده نکند، در زمان فسخ، بر اساس نرخ سود مربوط به حساب های کوتاه مدت، به حساب وی سود تعلق خواهد گرفت. مدت زمان خواب سپرده این وام نیز حدود 60 ماه است. همچنین حداکثر زمان بازپرداخت نیز 240 ماه می باشد. که مصوبات بانک مرکزی تعیین کننده حداکثر مدت باز پرداخت تسهیلات اعطایی است.

زمان اعطای وام 2 میلیاردی مسکن جوانان

این وام وسوسه کننده به حساب هایی که در سال 1401 افتتاح شده اند تعلق می گیرد. همان طور که اشاره نمودیم زمان اعطای آن 15 سال است از این رو افرادی که در سال 1401 درخواست خود را به بانک ارائه داده اند برای سال 1416 می توانند وام 2 میلیاردی خود را دریافت نمایند.

شرایط عمومی برای دریافت وام دو میلیاردی مسکن جوانان

حساب پس انداز مسکن جوانان در واقع نوعی برنامه ریزی بلند مدت برای خانه دار شدن است. که طی آن متقاضیان با واریز نمودن مبلغی به طور ماهیانه و حتی یکجا پس از گذشت مدت زمانی که حداقل 5 و حداکثر 15 سال است می توانند صاحب خانه شوند. در این زمینه یکسری ضوابط و شرایط اعمال شده که به بیان آن ها خواهیم پرداخت:

عدم محدودیت سنی

برای دریافت وام مسکن هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، بنابراین افرادی که 18 سال به بالا هستند با افتتاح حساب می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند. حال برای آن دسته از متقاضیانی که هنوز به سن 18 سالگی نرسیده اند نیز یکسری تبصره وجود دارد. بر اساس موافقتی که بانک مرکزی نموده، والدین این اجازه را دارند تا برای فرزندانشان حساب مستقل باز نمایند. همچنین امکان انتقال وام مسکن به بستگان نزدیک (پدر، مادر، همسر و …) وجود دارد.

افراد سالخورده نیز برای دریافت وام دو میلیارد تومانی محدودیتی ندارند، آن ها می توانند اقدامات لازم را برای بهره بردن از تسهیلات موجود به عمل بیاورند. اما باید در نظر داشته باشند که بازه زمانی آن بین 5 تا 15 سال است.

افتتاح حساب در سال جدید

برای دریافت وام دو میلیاردی، افتتاح حساب در سال جدید یعنی 1401 الزامی است. حتی افرادی که قبلا حساب داشته اند برای دریافت این وام نیاز دارند که مجددا برای افتتاح حساب اقدام نمایند. همچنین باز نمودن حساب جدید هیچ مغایرتی با حساب های قدیمی ندارد، یعنی باعث مسدود شدن نمی شود.

واریز حداقل مبلغ ماهیانه

سپرده گذاری یکی از شرایط دریافت وام مسکن است اما تفاوت عمده ای با وام سپرده مسکن یکم دارد و آن هم عدم نیاز به سپرده گذاری یکجا است. همان طور که در بخش قبل اشاره نمودیم افراد باید مبلغی که از 200 هزار تومان شروع می شوند را به طور ماهانه پرداخت کنند، بنابراین لازم نیست آن را به طور یکجا سپرده نمایند. از این رو، برای عده ای که قادر به پرداخت یکجا نیستند، می تواند انتخابی مناسب باشد. البته امکان پرداخت کلی نیز برای متقاضیان جود دارد.

سایر شرایط لازم

برداشت از حساب در هر مقطعی محدودیت ندارد اما این برداشت بایستی به گونه ای باشد که موجودی حساب از مبلغ تعیین شده از سوی بانک کمتر نباشد. متوسط موجودی حساب و همچنین تسهیلات تعلق گرفته با توجه به واریزی های ماهانه تعیین می شود. حداقل مبلغ واریزی ماهانه در ابتدای هر سال برای افتتاح کنندگان توسط بانک مرکزی تعیین و به بانک های مربوط ابلاغ می گردد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان

از مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مربوط به وام دو میلیارد تومانی می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:

اصل و کپی شناسنامه به همراه کارت ملی

اصل و کپی سند مالکیت

اصل و کپی پایان کارهای ساختمانی به همراه تمام پروانه  های ساخت

اصل و کپی اجاره نامه ملک (برای املاک موقوفی)

اصل و کپی وکالت نامه (اگر متقاضی نماینده قانونی داشته باشد)

اصل و کپی بنجاق در صورت لزوم

تکمیل فرم های مربوط به دریافت وام مسکن جوانان

شرایط ملک خریداری شده برای تسهیلات

ملکی را که متقاضی برای دریافت وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان معرفی می کند بایستی یکسری شرایط را داشته باشد. از شرایط اصلی ملک معرفی شده، سن بناست. بر اساس قوانین موجود، بالاترین میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیانی تعلق می گیرد که ملک آن ها از زمان صدور پروانه عمری کمتر از 20 سال داشته باشد. چنانچه عمر ساختمان بیشتر از 20 و کمتر از 25 سال باشد میزان سقف پرداختی بسیار کاهش می یابد.

وام بانکی

وام بانکی

کلام پایانی

در این پست سعی نمودیم که جرئیات وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان را برای شما سروران گرامی بیان نماییم. چنانچه سوالی در این زمینه دارید و یا در پی کسب اطلاعات بیشتر هستید می توانید به سایت وام برتر مراجعه نمایید. این سایت با برخورداری از کادری مجرب و متخصص این آمادگی را دارد تا جزئیات تسهیلات را برایتان شرح دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *