وام خرید ملک

مشاوره دریافت وام برای خرید مطب

با توجه به تورم های بیش از اندازه در این چند سال اخیر و افزایش هزینه های خرید و اجاره ملک در کلان شهرها و شهرستان ها، امکان پس انداز و خرید به شدت سخت شده است. برای همین موضوع خیلی از افراد که تصمیم دارند در زمینه های شغلی گوناگون فعالیت کنند، ابتدا با دریافت وام، ملک مورد نظر خود را برای کسب کار خریداری می نمایند. یکی از فعالیت ها و خدماتی که نیاز به یک ملک برای موقعیت کاری دارد، خدمات پزشکی و سلامت می باشد. پزشکان و متخصصان برای ارائه خدمات و یا تخصص خود، باید موقعیتی را به عنوان مطب معرفی کرده و در آن مشغول شوند. پس مانند هر شغل دیگری نیاز دارند که با دریافت وام، مطب خود را راه اندازی کنند. در این مطلب، مجموعه وام برتر، به مشاوره دریافت وام برای خرید مطلب می پردازد و نکات مهم آن را بیان خواهد کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مشاوره دریافت وام برای خرید مطب

مشاوره دریافت وام برای خرید مطب

داشتن جواز الزامی در دریافت وام

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که اولین مرحله و قدم در دریافت وام مربوط به مشاغل و حوزه فعالیتی، داشتن جواز و مدارک مربوطه می باشد. پس اگر قرار است شما برای دریافت وام خرید مطب اقدام کنید، تمام امور مربوط به جواز و مدارک خود را به صورت کامل انجام دهید تا در زمان درخواست وام به مشکل برخورد نکنید و زمان را از دست ندهید. چرا که طرح وام ها به صورت دوره ای و موقت تصویب می شود و بعد از یک مدتی به اتمام می رسد. پس در صورت نداشتن جواز و مدارک به صورت آماده، ممکن است فرصت های طلایی را از دست بدهید.

طرح حمایت از مشاغل در تحریم

با توجه به شرایط گذاری که جامعه ما درگیر آن است و باید از آن عبور کند و همچنین میزان تورم بسیار شدیدی که در سطح جامعه وجود دارد، حمایت از مشاغل خدماتی و سلامتی بسیار الزامی می باشد. چرا که اینگونه مشاغل باید در محیط های استاندارد و سطح بالا ایجاد شوند و نمی توان مثل فروش لباس یک انبار تهیه کرد و به صورت مجازی محصول را ارائه داد. همین موارد باعث شده است که شروع فعالیت در حوزه پزشکی و افتتاح مطب بسیار پر هزینه و سخت شود. وام هایی که دولت های وقت برای اینگونه موارد در نظر می گیرند هم از لحاظ پرداخت شرایط بهتری دارند و با درصد کمتری ارائه می شوند و هم اینکه در زمینه ارائه وام سختگیری های کمتری وجود دارد و مسیر برای فرد هموارتر است. با این حال مجموعه وام برتر به صورت کامل پشتیبان و مشاور شماست تا اطلاعات کافی را در زمینه دریافت وام در اختیار شما پزشکان محترم قرار دهد.

وام خرید تجهیزات مطب

در شروع فعالیت پزشکی، علاوه بر خرید مطب، شما نیازمند تجهیزات پزشکی استانداردی هستید که شرایط را برای پذیرش مراجعه کننده فراهم کند. چرا که یک دکتر هر قدر توانا و متخصص باشد بدون تجهیزات نمی تواند خدمات خود را ارائه دهد. پس در کنار وام خرید مطب، شما می توانید با بررسی شرایط وقت و نوع وام های ارائه شده از سوی بانک ها درخواست وام تجهیزات پزشکی داشته باشید. البته فرآیند دریافت این وام دارای مراحل و پیچیدگی هایی می باشد که باعث می شود که نیاز به وجود مشاور حرفه ای احساس شود. اگر شما با دانش بیشتری برای دریافت وام اقدام کنید، هم مسیر راحت تری را طی خواهید کرد و هم اینکه امکان دریافت وام با مبلغ بالاتر فراهم می شود که شما بتوانید تجهیزات بیشتری را خریداری کنید.

وام خرید تجهیزات مطب

وام خرید تجهیزات مطب

وام خرید مطب به چه صورت محاسبه می گردد؟

بانک ها در زمینه ارائه وام، کارشناسان خود را دارند که با انجام یک سری محاسبات، میزان وام دریافتی شما را اعلام می کنند. یکی از این موارد شهر مورد نظر است. اینکه شما در تهران یا کلان شهرهایی مانند مشهد و اصفهان بخواهید ملک مورد نظر را برای مطب خریداری کنید نسبت به شهرستان های کوچک متفاوت می باشد. بنابر این یک معیار برای تعیین درصد وام شهر مورد نظر می باشد.

معیار دوم، شامل توانایی پرداخت و گردش حساب شما می شود. البته اگر وام جزء وام های تصویبی دولت باشد و شرایط خاص برای آن در نظر گرفته شده باشد، این مورد سخت گیری کمتری دارد، اما  اگر در حالت عادی درخواست وام بدهید، میزان تراکنش ها و گردش حساب شما به عنوان یک معیار در نظر گرفته می شود.

معیار بعدی قیمت ملک و شرایط ملک می باشد. شما نمی توانید هر ملکی را و در هر جای تهران، توسط وام خریداری کنید. چرا که برای خرید ملک مطب، وام مورد نظر دارای سقف می باشد که بسته به شرایط جامعه تغییر می کند و با توجه به تورم میزان آن بیشتر می شود.

برای مثال در مقطعی وام ارائه شده به میزان 60 درصد از قیمت ملک یا حداکثر 400 میلیون تومان بود. این نوع وام در شرایطی مناسب بود که وضعیت گرانی به این شکل تغییر نکرده بود. در شرایط کنونی، قیمت ملک های اداری و تجاری به مراتب چندین برابر این مبلغ می باشد. بنابراین شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید که از حداکثر شرایط و مزایای ممکن استفاده کنید و وامی با مبلغ بالاتر دریافت کنید.

میزان وام خرید مطب در بانک های متفاوت

نکته ای دیگر نیز در جامعه ما وجود دارد که می شود گفت هم سلیقه ای است و هم اینکه دلایل عجیبی دارد. آن هم تفاوت میزان وام در بانک های مختلف است. برای مثال در شرایطی که بانکی 400 میلیون برای وام خرید مطب ارائه می دهد، بانک دیگر 150 میلیون تومان اعتبار ارائه می کند. گاهی ممکن است خیلی از پزشکان به علت اینکه آگاهی کاملی از میزان وام در بانک های مختلف را ندارند. این موقعیت را از دست بدهند که با یک شرایط مشابه، اعتبار بیشتری را دریافت کنند. این از دیگر مواردی است که یک تیم مشاور و کارشناس می تواند به شما کمک کند و امکان دریافت وام بیشتر را برای شما فراهم آورد. چرا که شما زحمت می کشید مدارک، ضامن و گردش مالی را ایجاد می کنید اما مبلغ دریافتی ارزشی برای شما نخواهد داشت.

پس حتما قبل از اقدام برای دریافت وام از بانک مشخصی، شرایط را در بانک های دیگر نیز بررسی کنید و میزان اعتبار اهدایی را در نظر بگیرید.

ارائه وام با توجه به تخصص

عامل دیگری که به شما کمک می کند میزان اعتبار بیشتری دریافت کنید، تخصص شما است. چرا که بانک ها برای پزشکان عمومی و برای متخصصان، مقدار وام های متفاوتی را در نظر گرفته اند. برای مثال باز در شرایط برابر بانک مهر اقتصاد برای پزشکان عمومی  و همچنین دندان پزشکان حداکثر 150 میلیون تومان وام ارائه می کرد و برای پزشکان متخصص این مبلغ تا 250 میلیون تومان نیز افزایش داشت. پس در زمان برنامه ریزی برای دریافت وام، بدانید یک معیار تخصص شما است و باید آن را در نظر بگیرید تا بعد در زمان دریافت وام به مشکل برخورد نکنید و مدیریت هزینه های راه اندازی مطب از کنترل شما خارج نشود.

ضمانت دریافت وام خرید مطب

در بیشتر مواقع علاوه بر تکمیل مدارک مورد نیاز، برای دریافت وام نیاز به ضمانت افرادی است که در رشته کاری شما فعالیت می کنند. در این حالت چون شما پزشک هستید، برای ضمانت دریافت وام در بعضی بانک ها از شما درخواست سه ضامن می شود. اگر متخصص باشید، نیاز به دو ضامن متخصص و یک پزشک عمومی می باشد. همچنین برای دندان پزشکان و پزشکان عمومی نیز، دو پزشک عمومی و یک دندان پزشک یا سه پزشک عمومی، باید ضامن شوند تا بتوانید وام دریافت کنید.  البته وام هایی که خارج از طرح های تصویبی مشاغل باشد، به همان روال معمول و به صورت ارائه دو ضامن معتبر دولتی و چک و سفته صورت می گیرد.

البته نوع و تعداد ضامن، در گرو میزان مبلغ اعتباری است که شما به عنوان وام قرار است دریافت کنید. همچنین نوع بانک ارئه دهنده وام نیز شرایط خود را در نظر می گیرد و بعضا دیده می شود که شرایط ارائه وام در بانک های مختلف متفاوت است.

 

طرح های دوره ای وام خرید مطب

اگر شما در بازه زمانی مناسبی تصمیم به خرید مطب داشته باشید که مصادف باشد با تصویب یکی از طرح های ارائه وام، مانند طرح متخصصین که در آن زمان بانک ملت متناسب با تخصص پزشک، رشته کاری و میزان درآمد و سطح توان بازپرداخت وام، برای خرید تجهیزات وام های مناسبی را ارائه می   کرد، شما هم می توانید امیدوار باشید که یک وام با درصد پایین و مبلغ مناسب دریافت کنید.

اما چطور خود را برای دریافت چنین وام های دوره ای آماده کنیم؟ پیشنهادی که در این موارد ارائه می شود، این است که شما بجای خرید مطب، یک ملک اجاره کرده، تا هم گردش مالی خوبی در بانک مورد نظر داشته باشید و هم سطح درآمدی مناسب برسید، تا در زمان ارائه درخواست وام، مشکلی از این بابت ها نداشته باشید. این خود باعث می شود که برای دریافت وام عجله نکنید و مجبور نشوید که تن به دریافت یک وام با مبلغ پایین و درصد بالای بازپرداخت، بدهید.

تخصص های مجاز برای دریافت وام

در زمینه دریافت وام خرید مطب یا خرید تجهیزات مطب، نوع ارائه خدمت به دو دسته پزشکی و مرتبط پزشکی تقسیم می شود. گروه پزشکی که خود شامل پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص مانند دندان پزشکی، دارو ساز، داخلی، دامپزشک و .. می شود. گروه مرتبط پزشکی نیز مواردی همچون روانشناسی، مشاوره، بالینی کودک، اجتماعی، صنعت و سلامت، مشاوره های شغلی، مشاوره های تحصیلی، مشاوره های ازدواج، فیزیوتراپی، مامایی، کادر درمان، مراکز درمانی و …  می باشد.

با این دسته بندی، کارشناسان امور وام در بانک ها با یک برآورد جزیی در موارد دیگر، می توانند میزان وام دریافتی توسط شما را محاسبه کنند و به شما پرداخت نمایند.

تخصص های مجاز برای دریافت وام

تخصص های مجاز برای دریافت وام

مجوزهای لازم در تخصص های متفاوت برای دریافت وام خرید مطب

  • برای دسته پزشکی و متخصصان حوزه انسانی که شامل فوق تخصص، متخصص، دندانپزشک، پزشکان ارائه دهنده محصولات کمکی و .. می شود نیاز به مجوز زیر می باشد:

پروانه مطب یا مجوز فعالیت که از سازمان نظام پزشکی ‏وزارت بهداشت صادر شده باشد. همچنین ‏پروانه اشتغال به کار که از سوی سازمان نظام پزشکی بابت اشتغال در امر طبابت ارائه شده باشد.

  • برای دامپزشکان نیز ارائه مجوز زیر در زمان دریافت وام الزامی می باشد :

ارائه مجوز فعالیت صادر شده از سازمان نظام دامپزشکی

  • برای گروه دندان سازان فعال که می خواهند برای تاسیس لابراتوار دندانسازی  اقدام نمایند:

ارائه مدرک کاردانی یا کارشناسی پروتزهای دندانی‏ یا  دیپلم پروتزهای دندانی

‏تکنسین های تجربی لابراتواری دندان ‏‏ مطابق با تبصره 5 قانون تعیین وضع شغلی دندان سازان تجربی

کمک تکنسین مشمول طرح ساماندهی سال 1354‏‏

ارائه مدرک پروتز دندان برای افرادی که از خارج از کشور می آیند. این مدرک باید معادل یکی از مدارک دندانسازی داخل کشور همسان سازی شود.

  • گروه پزشکان عمومی، روانپزشک ها، داروسازها، اتاق عمل و هوشبری، مامایی‏ و همه رشته های روانشناسی و مشاوره باید مجوز زیر را ارائه کنند :

ارائه پروانه مطب یا مجوز فعالیت صادر شده از سازمان نظام پزشکی وزارت بهداشت

ارائه مجوز صادر شده از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره – سازمان بهزیستی برای روانشناسان

مجوزهای لازم در تخصص های متفاوت برای دریافت وام خرید مطب

مجوزهای لازم در تخصص های متفاوت برای دریافت وام خرید مطب

نرخ سود و مدت تسهیلات برای وام خرید مطب

همانطور که بانک ها در زمینه ارائه وام سلیقه ای عمل می کنند در زمینه دریافت  سود و مدت بازپرداخت نیز اختلاف وجود دارد. مگر طرح هایی که به صورت تصویبی از سمت مجلس و دولت ارائه گردد که در چنین شرایطی، میزان وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت به تمام بانک ها ابلاغ می گردد و باید مطابق با آن، اقدام گردد.

اما در حالت کلی و وام هایی که خود بانک ها ارائه می دهند، مواردی چون مقدار وام، نرخ سود، توان پرداخت اقساط در هر ماه و مواردی از این دست، بر روی زمان بازپرداخت تاثیر دارد و می تواند متغیر شود. در یک حالت برعکس نیز، مدت زمان پرداخت بر نرخ سود تاثیر گذار است و اگر شما توان پرداخت وام در مدت زمان کمتری را داشته باشید، می توانید با نرخ سود کمتری وام خود را تسویه کنید.

مجموعه وام برتر در تمام مراحل اقدام و دریافت وام در کنار شماست و با ارائه بهترین مشاوره ها شما را برای دریافت اعتبار مناسب همراه با شرایط ایده آل بازپرداخت راهنمایی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *