وام بانکی

وام از بانک دولتی بهتر است یا خصوصی ؟

ریشه اولین بانک ها در ایران به دولت باز می گردد. اما در دوره های بعدی که فعالیت های مالی و اقتصادی کشور روز به روز گسترش پیدا کرد نیاز به بانک ها بالطبع افزایش پیدا کرد. در این زمان بانک های خصوصی پا به عرصه حضور نهادند و فعالیت خود را زیر نظر بانک مرکزی آغاز کرده اند. گاهی به دلیل شرایط سخت دریافت وام در بانک های دولتی ممکن است که افراد به اخذ وام از بانک های خصوصی متمایل شوند. اینکه دریافت وام از بانک های دولتی بهتر است یا خصوصی سوالی است که ممکن است ذهن متقاضیان دریافت وام را به خود درگیر کند. با توجه به اهمیت وام در زندگی امروزه که برای افزایش نقدینگی بسیار ضروری می باشد در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که دریافت وام از کدام بانک ها راحت تر می باشد. برای آگاهی از شرایط بانک های خصوصی و دولتی تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

وام از بانک های دولتی بهتر است یا خصوصی؟

وام از بانک های دولتی بهتر است یا خصوصی؟

بررسی کامل تسهیلات بانک های دولتی و خصوصی؟

بانک های خصوصی نوع جدیدی از بانکداری در کشور را نوید می دهند. همچنین در اداره بانک خصوصی ابتکاراتی نیز مطرح است. در بانکداری خصوص می توانید خدمات بانکی متنوعی را از طریق درگاه الکترونیکی و از راه دور به انجام برسانید. این موارد تنها بخشی از مزیت بانک های خصوصی می باشد که در اختیار مشتریان خود قرار داده است. گاهی ممکن است که بانک های دولتی شرایط سختی را برای دریافت وام اعلام کنند بنابراین افراد به سمت بانک های خصوصی می روند که بالطبع شرایط راحت تر داشته و در مدت زمان کوتاه تری نیز وام گرفته می شود.

بنابراین در یک سو می توان با توجه به برخورد بانک خصوصی با ارباب رجوع که بسیار محترمانه تر می باشد این را دلیلی بر تمایل مردم به بانک های خصوصی دانست. از طرفی دریافت وام از بانک های دولتی با توجه به شرایط و ضوابط موجود سخت تر بوده و افراد می تواند با طی کردن مراحل کم تر از بانک های خصوصی وام دریافت نمایند. پس جواب این سوال که آیا دریافت وام از بانک های دولتی بهتر است یا خصوصی؟ به شرایط متقاضی بستگی دارد گاهی دریافت وام از بانک های خصوصی به دلیل اینکه به مدارک و ضامن کم تری احتیاج دارد راحت تر و بهتر تلقی می شود.

تفاوت بانک خصوصی با بانک دولتی

تفاوت بانک خصوصی با بانک دولتی

تفاوت بانک خصوصی با بانک دولتی

بانک های دولتی و خصوصی تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در این قسمت به صورت مختصر به آن ها اشاره خواهیم کرد. اولین تفاوت از دیدگاه کاربران مشتری مداری می باشد که مراجعین معتقد هستند که مشتری مداری در بانک های خصوصی بهتر بوده و به ارباب رجوع توجه بیشتری می شود. داشتن نظم، سرعت و احترام به مشتری از دیگر تفاوت های ذکر شده برای بانک های دولتی و خصوصی می باشد. همچنین حضور بانک های خصوصی پیامد های مثبتی را برای بانک های دولتی به همراه خواهد داشت. همچنین بانک های خصوصی در معنای واقعی کلمه خصوصی حساب نمی شوند بلکه موظف به رعایت قوانین و مقررات تعیین شده از سوی دولت هستند. این موارد تنها بخشی از تفاوت های موجود میان بانک های خصوصی و دولتی بود که برایتان ذکر کردیم.

حال اینکه دریافت وام از بانک های دولتی بهتر است یا خصوصی؟ خودتان با مطالعه مطلب تصمیم بگیرید که جهت اخذ وام به کدام بانک مراجعه نمایید. همچنین مجموعه وام برتر در کنار شماست تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کند. اگر قصد دریافت وام از هر یک از بانک های دولتی یا خصوصی را دارید ابتدا با کارشناسان و مشاورین تخصصی وام برتر تماس حاصل فرمایید. تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین تصمیم را بگیرید.

مزایا و معایب بانکداری خصوصی

مزایا و معایب بانکداری خصوصی

بانکداری دولتی

بانکداری دولتی در چرخه ی اقتصادی از کیفیت بهره وری بسیار پایین، کارای کم برخوردار می باشد. که در نهایت می تواند منجر به فساد مالی شود. اکثریت سهام موجود در بانک های دولتی متعلق به دولت بوده و زیر نظر دولت است و مطاق با قوانی دولتی اداره می شود. قوانی و مقررات دولتی در تمامی کارها از جمله، استخدام، گزینش و عزل و نصب مدیر تاثیر گذار است. همچنین بانک های دولتی از مشارکت گروهی بسیار کمتری نسبت به بانک های خصوصی برخوردار هستند. وزرای ذیربط مدیر عامل بانک های دولتی را انتخاب می نمایند. همچنین هیئت مدیره نیز توسط مدیر عامل بانک انتخاب می شود.

بانکداری خصوصی

در جذب کردن سرمایه های خارجی و غیر نفتی بانک های خصوصی نقش بسیار مثبتی دارند. به این شکل که در جذب سرمایه های خارجی نقش بزرگی دارند نقصبانک های دولتی را رفع خواهند کرد. بانک های خصوصی سیاست هایی را برای جذب سرمایه گذارن در نظر گرفته اند. از جمله سیاست های مجمود در بانک های خصوصی می توان به انجام تبلیغات گسترده، جلب اعتماد مردم، مشتری مداری، سود بالای سپرده گذاری و ….. اشاره داشت. هیئت مدیره  این بانک توسط عمده سهام داران و سرمایه گذاران انتخاب می شود. همچنین از بین هیئت مدیره نیز مدیر عامل انتخاب خواهد شد. بانکداری خصوصی و دولتی را بیان کردیم تا با آشنایی کامل از سیستم بانک ها خود تصمیم بگیرید که آیا اخذ وام و تسهیلات از بانک های دولتی بهتر است یا خصوصی؟ پس با دقت کامل محتوا را مطالعه نمایید تا به طور کامل با نظام بانکداری خصوصی و دولتی آشنا شوید.

دریافت وام و تسهیلات از بانک های خصوصی و دولتی

دریافت وام و تسهیلات از بانک های خصوصی و دولتی

مزایای بانکداری خصوصی

از مزایای بانکداری خصوصی می توان به حضور آن در بورس اشاره داشت. که این مورد به عنوان مزیتی در شفافیت اطلاعات محسوب می شود. توسعه خدمات از راه دور و بانکداری الکترونیکی. با این وجود دیگر نیازی نیست برای هر فعالیتی مراجعه حضوری به بانک داشته باشید بلکه از راه دور و از طریق درگاه الکترونیکی به راحتی می توانید کار خود را به انجام برسانید. اگر کار با درگاه های الکترونیکی برای شما دشوار است می توانید این کار را به کارشناسان بانکی وام برتر بسپارید. از مزیت های دیگر بانک خصوصی می توان به رقابتی اشاره کرد که جهت کاهش هزینه ها وجود دارد. با این رقابت همواره بانک های خصوصی سعی دارند که نرخ و سود بهره وری وام را کاهش دهند. تا این گونه افراد زیادی تمایل داشته باشند از تسهیلات بانک خصوصی استفاده نمایند.

معایب بانکداری خصوصی

از معایبی که برای بانکداری خصوصی ذکر شده است می توان به ورود بانکداری خصوصی در بخش مسکن اشاره داشت. از دیگرموارد هم تداوم داشتن بدهی بخش های دولتی به بانک های خصوصی می باشد. برای اشنایی کامل از مزایا و معایب بانکداری خصوصی می توانید با متخصصان این حوزه که در موسسه وام برتر مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید.

سود سپرده گذاری در بانک های خصوصی

سود سپرده گذاری در بانک های خصوصی

وام بدون ضامن در بانک های دولتی بهتر است یا خصوصی؟

هر یک از بانک های دولتی و خصوصی وام های بدون ضامنی را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند. اما اینکه اخذ وام از بانک های دولتی بهتر است یا خصوصی به شرایط شما بستگی خواهد داشت. بانک های دولتی وام های بدون ضامنی را برای حقوق بگیران و بازنشستگان در نظر گرفته است که گاهی به دلیل ضرایط و ضوابط پیچیده حاکم در برخی از بانک های دولتی افراد ترجیح می دهند که وام بدون ضامن خود را از بانک های خصوصی دریافت کنند که هم راحت تر است و با ارائه مدارک لازم در اسرع وقت وام برای شما واریز خواهد شد. در این صورت دیگر نیازی نیست که مدت زیادی را در انتظار دریافت وام از بانک های دولتی باشید. پس دریافت وام بدون ضامن از بانک های خصوصی شرایط ساده تری داشته و افراد بیشتری می توانند از آن ها بهره مند شوند.

جذب سرمایه گذار خارجی

جذب سرمایه گذار خارجی

کدام بانک خصوصی را انتخاب کنیم؟

در رابطه با اینکه کدام بانک را انتخاب نمایید باید شرایط مختلفی را در نظر گرفته باشید. اینکه دریافت وام از بانک های دولتی بهتر است یا خصوصی؟ از جمله مواردی است که مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. پس جهت افتتاح حساب در بانک ها خصوصی لازم است که ابتدا به مواردی توجه ویژه داشته باشید. در وهله اول از کسانی که در بانک خصوصی مورد نظر شما حساب دارند سوال بپرسید که ایا سود سپرده شما در زمان مقرر و به مقدار تعیین شده واریز می شود یا همواره در واریز آن شاهد دیرکرد هستید. اگر با افتتاح حساب خود قصد تجارت دارید باید به این نکته توجه کنید که بانک مورد نظر دسته چک را در چه مدتی برای شما صادر خواهد کرد.

همچنین لازم است که توجه داشته باشید با افتتاح حساب و گردش مالی بعدها وام به شما تعلق خواهد گرفت یا خیر. همچننی لازم است که جهت سرمایه گذاری در خارج از کشور از حساب ارزی بانک مورد نظر خود اطمسنان کامل داشته باشید. وام قرض الحسنه نیز از جمله امکاناتی است که بسیار پر اهمیت بوده است. همواره به این موضوع توجه داشته باشید که ایا بانک مورد نظر وام قرض الحسنه را در شرایط خاص به شما ارائه می دهد یا خیر.

حضور در بورس توسط بانک های دولتی و خصوصی

حضور در بورس توسط بانک های دولتی و خصوصی

کلام پایانی

هدف از نگارش این مقاله بررسی این موضوع بود که ببینیم دریافت وام از بانک های دولتی بهتر است یا خصوصی؟ برای اینکه کاربران گرامی جواب این سوال را بهتر دریابند بانکداری خصوصی و دولتی را شرح دادیم. همچنین مزایا و معایب بانکداری دولتی و خصوصی را برایتان عنوان کردیم. از این رو با مطلعه این مقاله اطلاعات جامعی از نظام بانکداری خصوصی و دولتی کسب خواهید نمود و می توانید با اگاهی بیشتری از امکانات ارائه شده توسط هر کدام از بانک ها بهره مند شوید.

گاهی بانک های دولتی ممکن است جهت دریافت وام یا سایر تسهیلات قوانین و شرایط سختی را برای شما در نظر بگیرند. در این مواقع است که افراد به سمت بانک های خصوصی می روند و از امکانات ان بهره مند می شوند. برای انتخاب بهترین بانک خصوصی و افتتاح حساب در ان می توانید با مشاوران وام برتر ارتباط بگیرید و از راهنمایی آن ها بهره مند شوید. موسسه ما سابقه درخشانی در زمینه مشاوره های مالی و بانکی ارائه می دهد و کار شما توسط تیمی مجرب و حرفه ای انجام خواهد گرفت.

تولید محتوا و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ فرمو

2 دیدگاه در “وام از بانک دولتی بهتر است یا خصوصی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *