وام خرید ملک

مشاوره دریافت وام برای خرید دفتر کار

برای افرادی که تصمیم به خرید کارگاه یا مغازه را دارند بهترین پیشنهاد دریافت وام خرید دفتر کار ، کارگاه یا محل کار می باشد.  این پیشنهاد به این دلیل به افراد داده می‌شود که با توجه به وضع اقتصادی کنونی جامعه بیشتر افراد برای آغاز فعالیت های خود سرمایه کافی را ندارند و مجبور به رهن یا اجاره ملک و یا خرید  محل کار موردنظرشان با متراژ کم میشود همین موضوع سبب شده تا اکثریت بانک ها وام هایی تحت عنوان وام خرید محل کار را به این افراد ارائه دهند تا به آسانی بتوانند ملک مورد نظر خود را برای آغاز فعالیت های شان خریداری کنند.

دریافت وام برای خرید محل کار مستلزم داشتن آگاهی و آشنایی با شرایط دریافت وام می باشد که ما در این مقاله می خواهیم  به مشاوره دریافت وام برای خرید دفتر کار بپردازیم و اطلاعات لازم را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم تا هنگامی که تصمیم  به دریافت وام داشته ‌اید با آگاهی کامل درخواست خود را به بانک ارائه دهید  یکی از مزیت های آشنایی با شرایط دریافت وام این است که تا  حدودی می شود هزینه های خرید را جبران کرد ما در این مقاله علاوه بر اینکه بررسی به آشنایی با دریافت وام برای خرید محل کار می پردازیم در مورد انواع وام و شرایط پرداخت مزیت و معایب آن ها نیز اطلاعاتی در اختیار شما کاربران گرامی قرار می دهیم.

مشاوره دریافت وام برای خرید دفتر کار

مشاوره دریافت وام برای خرید دفتر کار

اگر بخواهیم منطقی تر به این موضوع نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که  به جای پرداخت اجاره های سرسام آور می توانید برای محل کار خود  وامی دریافت کرده محل کار خود را خریداری کنید و به جای پرداخت این اجاره ها  قسط وام بپردازید.  مجموعه وام برتر تلاش کرده تا هرگونه اطلاعات لازم در خصوص دریافت وام را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهد.

برای اخذ وام برای خرید محل کار چه کاری باید انجام دهیم؟

در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که:  همانطور که می دانید مسلماً اگر  شرکت ثبت نشده باشد وام نیز به آن تعلق نمی گیرد پس در نتیجه نخستین و مهم ترین گام برای دریافت وام برای خرید محل کار ثبت آن شغل می باشد  بعد از ثبت شرکت مدارکی نیست جهت وام باید تهیه شود که این مدارک عبارتند از :

  • کد اقتصادی شرکت
  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • طرح توجیهی و مهر شرکت

اما در نظر داشته باشید که وجود هیچ کدام یک از این مدارک پیش از ثبت شرکت کاربردی ندارد.  بعد از اینکه مدارک خود را حاضر کرده اید حال نوبت اخذ وام برای خرید محل کارتان می باشد

 مراحل اخذ وام برای خرید محل کار

پیش پذیرش:  در این مرحله از مراحل اخذ وام متقاضی وام می ‌تواند به هر شعبه ای از بانک به درخواست خود مراجعه کند و درخواست اخذ وام خود را به بانک ارائه نماید در صورتی که طرح مشتری در دسته طرح ‌های فاقد اولویت قرار نگیرد با درخواست وام وی موافقت شده و بانک موافقت خود را از طریق تهیه گزارش توجیهی به آن اعلام می‌ کند

تدوین گزارش توجیهی :  در این مرحله متقاضی باید از طریق شرکت‌های مشاور منتخب بانک گزارش توجیهی خود را تهیه کند

پذیرش:  در مرحله پذیرش طرح توجیهی همراه با مدار که متقاضی به بانک تحویل داده می شود

ارزیابی:  در مرحله ارزیابی گزارش توجیهی متقاضی که به بانک ارائه شده توسط بانک مورد بررسی قرار می ‌گیرد

تصویب:  در صورتی که با گزارش توجیهی متقاضی موافقت شد و بانک این گزارش را تایید کرد پرداخت تسهیلات توسط بانک مورد تایید قرار می گیرد

انعقاد قرارداد:  بعد از این که متقاضی مدارک و وثیقه های لازم را به بانک ارائه کرد قرارداد منعقد می شود.

پرداخت:  و در آخر  پس از تایید گزارش پیشرفت طرح متقاضی توسط بانک پرداخت انجام می شود.

وام به مشاغل ثبت شده به دو روش پرداخت می‌شود :

روش اول : وام ایجادی با سرمایه

روش دوم : وام سرمایه در گردش

وام ایجادی با سرمایه به منظور خرید ماشین آلات جهت ایجاد ساختمان و بنای محل کار ارائه می شود

وام سرمایه در گردش : این وام به منظور خرید و تهیه مواد اولیه پرداخت می شود.  پس اگر تصمیم دارید وامی برای خرید محل کار خود دریافت کنید وام ایجادی با سرمایه وامی مناسب برای فعالیت شما می باشد.

 مراحل اخذ وام برای خرید محل کار

 مراحل اخذ وام برای خرید محل کار

وام خرید محل کار نیز به دو دسته تقسیم می شود :

  1. تسهیلات و یا همان وام خرید واحد های خدماتی
  2. تسهیلات یا وام خرید واحد های تجاری

دارندگان واحد های خدماتی که مجوز فعالیت نیز دارند می ‌توانند برای خرید محل کار از وام های مشارکت خرید واحد های خدماتی استفاده کنند  و به طور کل مشاغلی که مجوز فعالیت در واحد های مسکونی را دارند  می‌ توانند برای خرید ملک با کاربری مسکونی اما موقعیت و شرایط اداری از این وام استفاده کنند.

 مشخصات وام های خرید واحد های خدماتی :

این وام ها حداکثر ۷۰ درصد ارزش ملک را به متقاضی ارائه می دهند و حدوداً تا ۷ سال مدت باز پرداخت تسهیلات شان می باشد  و متقاضی وام دریافتی را باید به صورت ماهانه  پرداخت کند.

 وام های خرید واحد های تجاری :

همچنین افرادی که  برای فعالیت ‌های خود مجوز و جواز کسب دارند و می ‌خواهند واحدهای تجاری خریداری کنند می توانند از وام های خرید واحدهای تجاری استفاده کنند که مبلغ این وام حداکثر ۷۵ درصد از ارزش ملک مورد نظر می باشد و مشتری تا ۷ سال به صورت ماهیانه این وام را باید پرداخت کند.

 وام خرید کارگاه :

وام خرید کارگاه وامی است که  با هدف تجاری سازی خلاقیت ها و اختراعات کاربردی کردن دستاورد ها و ارائه خدمات مالی برای کمک و مشارکت در کارها به افراد اعطا می شود که در شهرهای مختلف حداقل و حداکثر متفاوتی دارد.

در نظر داشته باشید که باز پرداخت این وام به مدت ۴ ساله می باشد.

 وام خرید مغازه :

بانک های مختلفی می باشند که برای خرید دفتر کار  که عبارتند از : واحد های خدماتی و تجاری خدمات متفاوتی را ارائه می ‌کند و این وام تنها برای واحد های می باشد که مجوز فعالیت را دارند. بانک برای وام خرید مغازه تا ۷۰ درصد از ارزش ملک را به عنوان وام پرداخت می‌ کند و مدت زمان باز پرداخت این وام ۷ سال می‌ باشد و پرداخت به صورت ماهانه صورت می ‌گیرد مشتریان و متقاضیانی که جواز کسب برای فعالیت خود را دارند و تصمیم خرید واحد تجاری دارند می ‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر واحدی که خریداری می کنید واحدی تجاری باشد بانک تا ۷۵ درصد از ارزش ملک را تحت عنوان وام به شما پرداخت می کند.

وام خرید دفتر کار

این وام برای خرید دفتر کار اداری به مشتریان ارائه می شود که مبلغ این وام بر اساس اعتبار آن ملک می باشد و حداکثر بانک تا ۷۰ درصد از مبلغ کارشناسی شده ملک را تحت عنوان وام به مشتری پرداخت می کند در نظر داشته باشید که سند  ملکی که در تقاضای خرید آن را دارید باید به نام متقاضی باشد بازپرداخت وام خرید دفتر دفتر کار به صورت ۶۰ ماهه می باشد.

یکی دیگر از وام هایی که برای خرید کارگاه یا مغازه و یا به طور کلی محل کار مناسب می باشد عقد اجاره به شرط تملیک است. حال برای کاربران سوال پیش می آید که شرح این عقد چیست؟  در پاسخ به این سوال باید عنوان کرد که مستاجر اگر شرایطی که در قرارداد ذکر شده باشد را رعایت کند مالک ملک می شود.  این وام تحت شرایط زیر و افراد اعطا می شود:

  • خرید مطب
  • خرید دفاتر وکالت
  • خرید محل کار برای دفاتر اسناد رسمی
  • خرید محل کار برای دفاع برای مراکز آموزشی
وام خرید دفتر کار

وام خرید دفتر کار

افرادی که  خواهان دریافت این وام می باشند باید درخواست خود را به بانک اعلام کنند تا بانک به آن ها برگه درخواست استفاده از تسهیلات اجاره به شرط تملیک را ارائه کند این برگه باید با دقت تکمیل شود و همراه با مدارک خواسته شده به دست بانک برسد.

شرایط دریافت وام اجاره به شرط تملیک برای اشخاص حقوقی و حقیقی متفاوت می باشد. مدارک مورد نیاز درخواست وام اجاره به شرط تملیک برای اشخاص حقیقی : اصل و کپی شناسنامه  و جواز کسب فعالیت شخص

مدارک مورد نیاز درخواست وام اجاره به شرط تملیک برای اشخاص حقوقی:  اساس نامه شرکت نامه آگهی تاسیس و آخرین تغییراتی که در شرکت درج شده

 مراحل انجام کار :

  • اخذ درخواست متقاضی و مدارک مربوط به دریافت وام
  • بررسی درخواست و مدارک متقاضی توسط بانک
  • تنظیم سند و انعقاد قرارداد اجاره به شرط تملیک و در نهایت اعطای تسهیلات به متقاضی

 مدارک لازم برای عقد اجاره به شرط تملیک :

  • برگه تکمیل شده درخواست استفاده از تسهیلات اجاره به شرط تملیک
  • مجوز و یا پروانه وکالت
  • فتوکپی سند مالکیت و وثیقه
  • اطلاعات مربوط به قیمت و مشخصات محل کار سازنده
  • قرارداد منعقد شده اجاره به شرط تملیک
  • کپی از کلیه اسناد حسابداری از شروع انعقاد قرارداد تا مرحله واریز و تسویه وام

 

 

2 دیدگاه در “مشاوره دریافت وام برای خرید دفتر کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *