وام بانکی, وام مسکن, وام نهضت ملی مسکن

همه چیز درباره وام نهضت ملی مسکن

هم اکنون اوضاع بد اقتصادی باعث شده تا خیلی از مردم نتوانند به راحتی خانه دار شوند. دولت برای کمک کردن به افراد، تسهیلات و وام هایی را با در نظر گرفتن شرایطی خاص در اختیار مردم قرار می دهد. این وام ها می تواند برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار بگیرد؛ مثلا وام مسکن و وام ازدواج. یکی از وام هایی که هم برای افراد مجرد و هم برای افراد متاهل مناسب است وام نهضت ملی مسکن نام داد. گیرنده ها و متقاضیان این وام باید شرایط لازم را دارا باشند و با مدارک مورد نظر برای دریافت این وام ثبت نام کنند.

همه چیز درباره وام نهضت ملی مسکن

همه چیز درباره وام نهضت ملی مسکن

شرایط ثبت نام برای وام نهضت ملی مسکن

۱) تا ۵ سال گذشته نباید هیچ زمین یا ملکی به نام متقاضی شده باشد.

۲) متقاضی نباید از تاریخ ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به بعد از از هیچ تسهیلات و امکانات نهاد های عمومی و غیر دولتی استفاده کرده باشد ( مثلا تسهیلاتی که برای خرید یا ساخت مسکن هستند).

۳) متقاضی باید سرپرست خانوار باشد. خانم هایی که سرپرست خانوار نیستند نمی توانند این وام را دریافت کنند.

۴) خانم هایی که سرپرست خانواده هستند و می خواهند برای این وام ثبت نام کنند حداقل باید ۳۵ سال سن داشته باشند. زنان مطلقه نیز می توانند برای این وام ثبت نام کنند.

شرایط ثبت نام برای وام نهضت ملی مسکن

شرایط ثبت نام برای وام نهضت ملی مسکن

۵) متقاضی باید در شهری که تقاضای وام می دهد حداقل به مدت ۵ سال ( اخیر) سکونت داشته باشد.

  • کسانی که از کلان شهر ها به شهر های دیگر کشور مهاجرت کردند سابقه سکونت آنها به ۱ سال کاهش پیدا کرد.
  • کارمندان دولت و نیرو های مسلح به حکم سازمان و دستگاه نظامی مربوطه و همچنین روحانیونی که انتقال شان توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه تایید شده باشد سابقه سکونت ۵ ساله ملاک نیست.

۶) متقاضی باید توانایی پرداخت تسهیلات را داشته باشد.

۷) متقاضی نباید برای دریافت تسهیلات بانکی مشکلی داشته باشد ( چک برگشتی یا تسهیلات معوقه و… )

  • افرادی که می توانند بدون شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن برای دریافت وام ثبت نام کنند عبارتند از :

۱) اگر فردی جزو نخبگان تایید شده بنیاد ملی نخبگان باشد و همچنین افراد معلول جسمی که حداقل ۲۰ سال دارند می تواند بدون داشتن شرایط ( تاهل- سرپرست خانوار بودن ) برای وام ثبت نام کند.

۲) خانم های مجردی که حداقل ۳۵ سال دارند و آقایان مجردی که حداقل ۴۵ سال سن دارند.

۳) بیماران خاص بر اساس قوانین  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۴) آقایان مجردی که سن آن ها بین ۲۳ سال تمام تا ۴۵ سال تمام است مشروط به این که در زمان واگذاری واحد باید سند رسمی ازدواج داشته باشند می توانند برای گرفتن وام اقدام نمایند.

وام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان متاهل و مجرد

وام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان متاهل و مجرد

مدارک لازم برای دریافت وام نهضت ملی مسکن

۱) کارت ملی و شناسنامه متقاضی وام

۲) شناسنامه همه کسانی که تحت تکلف فرد متقاضی هستند.

۳) گواهی که نشان دهد متقاضی سرپرست خانوار است.

۴) گواهی هایی که می توانید ارائه دهید برای ثابت کردن سکونت ۵ ساله در شهر مورد نظر به شرح زیر است :

  • مدارک تحصیلی فرزندان متقاضی
  • جواز کسب شاغلین اصناف متقاضی یا همسر
  • مدارک محل تولد متقاضی، همسر یا فرزندان
  • سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر
  • گواهی اشتغال به کار از مراجع دولتی برای متقاضی یا همسر
  • مدرک برای اثبات پرداخت حقوق بازنشستگی
  • ( نکته ) اجاره نامه به عنوان مدرکی برای تایید سابقه سکونت در شهر مورد نظر قبول نیست.
وام خرید خانه برای متقاضیان واجد شرایط

وام خرید خانه برای متقاضیان واجد شرایط

وام نهضت ملی برای خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر

از آنجا که نرخ باروری کاهش چشم گیری پیدا کرده است و جمعیت جوان جامعه به نسبت جمعیت سالخورده بسیار کم است، دولت تدبیری برای این موضوع اندیشید. افرادی واجد شرایطی که فرزند سوم به بعد آن ها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ماه سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد، می توانند وارد سایت saman.mrud.ir  شده و ثبت نام کنند. این متقاضیان باید در قسمت نوع سرپرست، گزینه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را انتخاب کنند.

وام  نهضت ملی مسکن برای متقاضیان دارای سه فرزند

وام  نهضت ملی مسکن برای متقاضیان دارای سه فرزند

چگونه برای دریافت وام نهضت ملی مسکن ثبت نام کنیم ؟

برای ثبت نام وام نهضت ملی مسکن نیازی به مراجعه حضوری به اداره جات و دفاتر دولتی نیست. شما با مراجعه به سایتsaman.mrud.ir  می توانید نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. این سایت از ۱۵ تیر ۱۴۰۱ برای ثبت نام متقاضیان باز شد و تا ۱۵ روز ادامه خواهد داشت.

چگونه برای دریافت وام نهضت ملی مسکن ثبت نام کنیم ؟

چگونه برای دریافت وام نهضت ملی مسکن ثبت نام کنیم ؟

با ورود به سایت ذکر شده در بالا گزینه ثبت نام نهضت ملی مسکن را انتخاب کنید. شرایط و ضوابط را خوانده و در صورت پذیرش در پایین صفحه بخش ضوابط را می پذیرم را تایید می کنید. در بخش بعد باید شماره ملی و شماره تلفن و کد امنیتی را وارد کنید و گزینه مرحله بعد را انتخاب نمایید. در بخش بعدی فرد باید مشخصات فردی خود از جمله نام و نام خانوادگی، استان محل درخواست، تاریخ کامل تولد، نام پدر، وضعیت تاهل، وضعیت جسمانی، وضعیت سرپرستی خانوار، میزان تحصیلات و… را به طور کامل وارد کرده و دکمه سبز مرحله بعد را انتخاب کنید. در مرحله بعد صفحه ای با عنوان هشدار برای شما باز خواهد شد به شرح اینکه فقط افرادی که شرایط لازم را دارا هستند در این سامانه ثبت نام کنند و با خواندن و پذیرش متن هشدار گزینه متوجه شدم را انتخاب کنید.

خرید خانه با وام نهضت ملی مسکن

خرید خانه با وام نهضت ملی مسکن

در بخش بعد متقاضی باید اطلاعات کامل محل سکونت خود را وارد کند از جمله استان محل سکونت و کد پستی و… و دکمه مرحله بعد را انتخاب کند. در مرحله بعد اطلاعات افرادی که تحت تکلف متقاضی هستند پرسیده می شود بعد از پر کردن کامل گزینه ها گزینه مرحله بعد را بزنید. مرحله بعد مجموعه ای از اطلاعاتی که متقاضی در سایت وارد کرده برای شما نمایش داده می شود؛ با چک کردن همه موارد روی گزینه ای مربعی که در سمت راست تصویر است بزنید و مرحله بعد را انتخاب کنید.

مدارک لازم برای دریافت وام نهضت ملی مسکن

مدارک لازم برای دریافت وام نهضت ملی مسکن

در مرحله ای که شماره تلفن خود را وارد کردید کدی ۴ رقمی برای شما ارسال شده است در این مرحله با وارد کردن آن کد و کد امنیتی گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید. در آخر اگر تمامی اطلاعاتی که وارد کردید بدون نقص وارد سایت شده باشد کادری سبز رنگ با عنوان عملیات شما با موفقیت انجام شد برای شما نمایش داده می شود در اینجا می توانید بازگشت به صفحه اصلی را انتخاب کرده و خارج  شوید.

راهنمای کامل دریافت وام نهضت ملی مسکن

راهنمای کامل دریافت وام نهضت ملی مسکن

پیگیری وام

افراد متقاضی بعد از اتمام ثبت نام خود در سامانه مربوطه می توانند به همان سایت معرفی شده در بالا مراجعه کرده و قسمت مشاهده و پیگیری درخواست را انتخاب کنند. این نکته را در نظر داشته باشید تنها ثبت نام در سامانه مربوطه و موفقیت  آمیز بودن عملیات به معنی تایید اطلاعات و شرایط متقاضی توسط مسئولان مربوطه نیست.

یعنی هیچ گونه تعهدی برای اعطای مسکن به شخص متقاضی وجود ندارد. اگر شخصی طی بررسی افراد مربوطه واجد شرایط لازم نباشد از لیست افراد متقاضی حذف می شود. بررسی رد شدن فرد متقاضی از صف دریافت وام و مسکن و تسهیلات توسط سامانه (ج) وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.

سایت وام برتر برای مشاوره قبل از گرفتن وام

سایت وام برتر برای مشاوره قبل از گرفتن وام

http://vambartar.com  آدرس سایت وام برتر است. در این سایت شما می توانید به طور کامل با انواع وام ها آشنا شوید. وام برتر با بیش از ۱۵ سال سابقه و با دارا بودن مشاوران خبره و حرفه ای به شما در امر وام گرفتن کمک خواهند کرد.

کلیه مشاوره های وام برتر جهت دریافت انواع تسهیلات بانکی فوری میلیاردی کاملا رایگان بوده و تا زمان دریافت وام به نام خود شما هیچ رقمی از شما دریافت نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *