وام بانکی مشاغل

وام 150 میلیونی مشاغل خانگی

وام 150 میلیونی مشاغل خانگی1

با توجه به شکل‌گیری و گسترش مشاغل خانگی دولت تصمیم‌گیری‌های حمایتی مناسبی را انجام داده است. طی تصمیم‌گیری‌های اخیر وام‌های اشتغال‌زایی برای حمایت از مشاغل خانگی در نظر گرفته شده‌اند. این وام‌ ها که در سال جاری مبلغشان به 150 میلیون تومان افزایش یافته است، به وام 150 میلیونی مشاغل خانگی معروف‌اند.

زز

شرایط مورد نیاز متقاضی برای دریافت وام 150 میلیونی مشاغل خانگی

شرایط مورد نیاز متقاضی برای دریافت وام 150 میلیونی مشاغل خانگی

شرایط تسهیلات 150 میلیونی مشاغل خانگی

شرایط دریافت وام 150 میلیونی مشاغل خانگی هنوز به درستی و دقیق اعلام نشده است. با این حال انتظار می‌رود این وام به کسانی که طرح اشتغال خانگی داشته باشند تعلق گیرد.

درصورتی که اشغال‌زایی خانگی ایجاد شده بیش از یک نفر را مشغول به کار کرده باشد مبلغ وام به 4 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. این در حالی است که در سال‌های گذشته مبلغ وام حمایت از مشاغل خانگی 100 میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبانی که بیش از یک نفر را تحت پوشش قرار داده‌اند 2 میلیارد توامن بوده‌است.

به طور کلی یکی از شروط دریافت وام 150 میلیونی مشاغل خانگی داشتن مجوز مشاغل خانگی علاوه بر طرح اشتغال خانگی است.

در این میان برای کسب وام 150 میلیونی مشاغل خانگی تعدادی مجوز دیگر باید از مراجع مربوطه دریافت شود. در صورت کسب این مجوز‌ها متقاضی می‌تواند جهت دریافت وام 150 میلیونی مشاغل خانگی درخواست دهد.

تا این زمان اطلاعات دقیقی از تعداد اقساط و مبلغ اقساط در دسترس نمی‌باشد. با این حال انتظار می‌رود، وامی که با سود 4 درصد در نظر گرفته شده است زمان‌بندی مناسبی برای پرداخت اقساط داشته باشد. همچنین مبلغی اقساط به گونه‌ای تعیین شود که متقاضی از پس پرداخت سر وقت اقساط بر بیاید.

تسهیلات 150 میلیونی مشاغل خانگی توسط چه نهادی ارائه می‌شود؟

وام 150 میلیونی که با هدف حمایت از مشاغل خانگی و خرد در نظر گرفته شده است از سوی سازمان بسیج سازندگی به متقاضیان ارائه می‌شود.

با توجه به گزارش‌های صورت گرفته این وام با بهره 4 درصد در نظر گرفته شده است و بازپرداخت 7 ساله دارد. با اذعان داشت که میزان شرایط بازپرداخت مناسبی برای این وام در نظر گرفته شده است.

نحوه دریافت وام ۱۵۰ میلیونی مشاغل خانگی

برای دریافت وام مشاغل خانگی لازم است مدارکی که ثابت کند متقاضی اشتغال زایی کرده است را به بانک ارائه کرد. این مدارک شامل مجوز‌های مربوطه از مراجع ذی صلاح می‌باشد. برای دریافت این مجوزها لازم است مراجع مربوطه صحت و ابعاد اشتغال زایی متقاضی را بررسی کرده و امکان صدور مجوز را تایید کنند.

تسهیلات اشتغال زایی 150 میلیونی شامل چه مشاغلی می شود؟

در اینجا سوال پیش می‌آید وام 150 میلیونی مشاغل خانگی به کدام دسته از مشاغل تعلق می‌‍‌گیرد. قبل از هر چیزی لازم است بدانید هر فعالیتی که موجب کسب درآمد گردد شغل نامیده می‌شود.

از این سو مشاغل خانگی آن دسته از مشاغلی هستند که افراد برای پرداختن به آن ضرورتی برای خارج شدن از منزل ندارند و می‌توانند کار خود را در منزل انجام دهند.

به این ترتیب در این بخش تصمیم گرفته‌ایم  لیستی از مشاغلی که در دسته مشاغل خانگی قرار می‌گیرند را به شما معرفی کنیم. این مشاغل حوزه فعالیت‌های صنایع دستی تا رایانه و فناوری را در بر می‌گیرند.

دام و طیور

  • پرورش دام سبک
  • پرورش طیور، مرغ و تخم‌مرغ بومی

کشاورزی

  • کاشت و پردازش دانه های روغنی در ابعاد کم
  • تولید گیاهان دارویی
  • پرورش گل و گیاه خانگی و آپارتمانی
  • پرورش قارچ در ابعاد کم
  • کشت و تولید زعفران در ابعاد کم

صنایع تبدیلی

  • خشک کردن و بسته بندی میوه و خشکبار
  • تولید عرقیات و اسانس گیری
  • تولید شوریجات، ترشی جات و شیرینی جات

صنایع دستی

  • آراستن شیشه‌ها و آبگینه
  • انجام بافت‌های داری و غیرداری
  • تولید رودوزی و چاپ‌های سنتی
  • هنرهای دستی مرتبط به  حوزه معماری
  • فعالیت در این حوزه مانند چوبی، فلزی، دریایی، سنگی و چرم در ابعاد کم
  • انجام فعالیت‌های ریسندگی و بافندگی
  • خیاطی کردن

دانش بنیان، فناوری و اطلاعات

  • تولید بسته‌های امنیتی و حفاظتی رایانه و نرم‌افزاری
  • تولید تجهیزات کوچک و ساده پزشکی، آزمایشگاهی و پالایشگاهی در مقیاس کم
  • برنامه‌نویسی و تولید محصولات نرم افزاری

حوزه آموزش و توانمندسازی

  • مهدکودک قرآنی و آموزش قرآن
  • آموزش‌های آنلاین تحصیلی و تخصصی
وام 150 میلیونی مشاغل

وام 150 میلیونی مشاغل

شرایط تسهیلات اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی

تسهیلات اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی در دو دسته تعیین شده است. در ضوابط دسته‌ی اول آمده است که اگر شغل ایجاد شده فقط برای یک نفر ایجاد درآمد کند، دسته‌ی تسهیلات فردی نامیده شده و مبلغ آن تا 150 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در دسته دوم اگر کارآفرین شغلی را ایجاد کند که طی آن تعدادی از افراد را مشغول به کار و بیمه کند دسته تسهیلات کارفرمایی را تشکیل داده و مبلغ آن به 4 میلیارد تومان خواهد رسید.

البته میزان تسهیلات بر اساس توانمندی نوع عرصه فعالیت و تعداد اشتغال‌های ایجاد شده تعیین می‌شود. این وام به صورت قرض‎الحسنه در نظر نظر گرفته شده و بازپرداخت آن 5تا 7 سال به طول می‌انجامد.

شرایط مورد نیاز متقاضی برای دریافت وام 150 میلیونی مشاغل خانگی

همواره شرایطی وجود دارد که باید متقاضیان برای دریافت وام و تسهیلات بانکی آن‌ها را رعایت کنند. در ادامه تعدادی از این شرایط را به اطلاع شما می‌رسانیم.

قبل از هر چیزی متقاضی دریافت وام 159 میلیونی باید بیکار باشد. یکی باید به نام او بیمه اجباری، خودپرداز یا کارفرماپرداز ثبت نشده باشد.

برای دریافت وام 150 میلیونی مشاغل خانگی بهتر است از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی و گروه‌های جهادی اقدام نمایند. زیرا اولویت پرداخت با سازمان‌های ذکر شده می‌باشد.

به خاطر داشته باشید تمامی مراحل ثبت نام وام باید از طریق سامانه و تسهیلات مقاومتی سازمان بسیج سازندگی اقدام شود.

ارائه مدارک مربوطه مبتنی بر مدارک قابل استنادی چون گواهینامه مهارتی، مدارک تحصیلی و با مجوزهای فعالیتی از نهادهای معتبر و مراجع ذی‌صلاحی چون سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور لازم است.

داشتن حداقل سرمایه و امکانات مورد نیاز برای اشتغال‌زایی یکی دیگر از شروط مدنظر نهاد پرداخت کننده است. امکاناتی چون مکانی برای کار، تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز و سرمایه‌ای برای خرید مواد اولیه باید توسط متقاضی فراهم آورده شده باشد.

داشتن  اطلاعات، آشنایی و تخصص لازم متقاضی به حوزه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مسئله‌ی مهمی است. در این صورت متقاضی با تضمین درآمدزایی خود می‌تواند به پرداخت به موقع اقساط بپردازد.

متقاضی لازم است به یکی از نهادهای مربوط تعهد دهد که وام و تسهیلات دریافت شده را در جهت ایجاد اشغال در عرصه معرفی شده‌اش صرف و هزینه خواهد کرد.

این تسهیلات شامل کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشور نمی‌شود و هرگونه پرداخت وام به این افراد ممنوع می‌باشد.

چرا اطلاعات دقیقی جهت پرداخت تسهیلات 150 میلیونی مشاغل خانگی در دسترس نیست؟

این تسهیلات در سال‌ های گذشته مبلغی معادل 100 میلیون تومان داشت. در سال جاری باتوجه به اظهارات مسئولین مربوطه مبلغ این وام 150 میلیون تومان اعلام شد. پس از این افزایش وام دیگر توضیحات بیشتری به مردم ارائه نشده است. اطلاعاتی هم که همواره در دسترس است؛ بر اساس طرح‌های پیشین این وام مطرح شده است.

به همین دلیل به نظر می‌رسد در سال جاری هنوز کسی موفق به دریافت این وام نشده است. یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد این است که این وام به چند سازمان مربوط می‌شود و باید چندین سازمان با همکاری یکدیگر طرح و بخش‌نامه مربوط به این وام را بررسی و تعیین کنند.

با این حال انتظار می‌رود موانع پرداخت این وام هرچه سریع‌تر برداشته شده تا متقاضیان و نیازمندان وام 150 میلیونی مشاغل خانگی این وام را فوری دریافت کنند. وام را جهت گسترش کسب و کار خود و به صورت کار آفرینی هزینه کرده و در برخی موارد از خطر ورشکستگی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از کارشناسان و متخصصین مربوطه که همواره آماده‌ی ارائه خدماتی چون مشاوره و اطلاع رسانی هستند یاری بطلبید. این افراد می‌توانند اطلاعات و روش‌های مناسبی را جهت تسهیل دریافت وام اشغال‌زایی به شما معرفی کنند.

4 دیدگاه در “وام 150 میلیونی مشاغل خانگی

  1. امیر گفت:

    سلام
    برای شغل خانگی برنامه نویس وام پرداخت میشه؟

  2. امیر گفت:

    سلام
    برای شغل خانگی برنامه نویس وام پرداخت میشه؟
    ممنون

  3. ارزو گفت:

    از کجا بفهمم که برا وام ثبت نام شده ام
    چون جواز کارهای خانگی رو گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *