وام مسکن

وام 200 میلیونی ساخت مسکن روستایی

هر ساله دولت برنامه‌ای برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه دارد. در واقع خانه دار کردن مردم یکی از وظایف اصلی هر دولتی است. بر همین مبنا تسهیلاتی به افراد مختلف اعطا می‌شود. وام ۲۰۰ میلیونی ساخت مسکن روستایی نیز از جمله تسهیلاتی است که برای ساخت مسکن به روستاییان اهدا می‌شود. دریافت این وام شرایط و مدارک خاص خود را دارد. قبل از اقدام به دریافت این تسهیلات  باید با شرایط و مدارک آن‌ها آشنایی داشته باشید. با ما همراه باشید تا وام 200 میلیونی ساخت مسکن روستایی را به شما معرفی کنیم.

وام 200 میلیونی ساخت مسکن روستایی

وام 200 میلیونی ساخت مسکن روستایی

معرفی وام 200 میلیونی ساخت مسکن روستایی

وام مسکن روستایی از جمله وام‌هایی است که برای کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف در سال‌های متوالی پرداخت می‌شد. شرایط ثبت نام و میزان این تسهیلات در سال‌های مختلف متغیر بوده است. افرادی که دارای شرایط دریافت وام مسکن ۲۰۰ میلیونی روستایی هستند می توانند با توجه به نحوه ثبت نام و دریافت این تسهیلات اقدام کنند. روستاییان واجدین شرایط قادر خواهند بود با سود کم این تسهیلات را از بانک عامل دریافت کنند. حداکثر اقساط تعیین شده برای این نوع تسهیلات ۲۰ سال است.  بازپرداخت این تسهیلات را باید به بانک عامل ارائه دهنده وام مسکن روستای پرداخت نمایند.

شرایط دریافت وام دویست میلیونی ساخت مسکن

اشخاصی که علاقمند هستند از طرح‌های مختلف بانک‌ها برای دریافت تسهیلات گوناگون اقدام کنند ابتدا باید قبل از ثبت نام تسهیلات از شرایط و نحوه ثبت نام مطلب باشند.‌ وام مسکن روستایی از جمله وام‌هایی است که باید حتماً واجد شرایط دریافت آن باشید. بر همین اساس اگر واجد اخذ این تسهیلات نیستید انتظار گرفتن آن را نیز نباید داشته باشید.

هم اکنون بانک‌های مختلف این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. از جمله این بانک‌ها می‌توان به بانک ملی، بانک تجارت،  بانک مسکن و…اشاره کرد. معمولا این بانک‌ها با تضمین بازگشت وجه و بررسی امتیاز اعتباری افراد در سامانه اعتبار من اقدام به اعطای این تسهیلات می‌کنند. اکنون شرایط لازم برای دریافت این تسهیلات را در چند بانک بررسی می‌کنیم.

معرفی وام 200 میلیونی ساخت مسکن روستایی

معرفی وام 200 میلیونی ساخت مسکن روستایی

  • اشخاصی که در روستا یا شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر ساکن هستند مشمول دریافت وام مسکن ۲۰۰ میلیونی روستایی خواهند بود.
  • این تسهیلات به اشخاصی که یک زمین را دارند و یا اینکه قصد تعمیر و بازسازی منزل خود را دارند نیز تعلق می‌گیرد.
  • هر شخصی که قبلا از وام‌های بنیاد مسکن استفاده کرده مجاز به ثبت نام وام مسکن روستایی نیست.
  • اشخاصی که در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساکن هستند و پروانه ساخت نیز دریافت کرده‌اند قادر خواهند بود از این تسهیلات استفاده کنند.‌

دریافت وام مسکن روستایی از بانک مسکن

علاوه بر شرایط گفته شده افرادی که قصد دریافت وام ۲۰۰ میلیونی ساخت مسکن روستایی  از بانک مسکن را دارند باید این شرایط را داشته باشند.

  • احراز توانایی مالی بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن روستایی توسط وام گیرنده و ضامن‌های وی ضروری است.‌
  • با توجه به اینکه این تسهیلات یک نوع تسهیلات حمایتی است که برای خانوار فقط یک مرتبه پرداخت می‌شود. افرادی که قصد دارند دوباره از این تسهیلات استفاده کنند با درخواست آن‌ها موافقت نخواهد شد.‌
  • در کنار وام مسکن روستایی متقاضیان قادر خواهند بود از یکی از اوراق ممتاز، محل سپرده،  محل بدون سپرده و.. تا سقف ۱۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله مسکن نیز اخذ کنند.‌
  • توجه داشته باشید برای دریافت وام مسکن روستایی از بانک مسکن داشتن از سپرده در این بانک الزامی ندارد.‌
  • افراد متقاضی که قصد دریافت تسهیلات از بانک مسکن را دارند نباید هیچ بدهی به این بانک داشته باشند.

شرایط ثبت نام و دریافت وام ساخت مسکن روستایی در بانک ملی

شرایط ثبت نام و دریافت وام دویست میلیونی ساخت مسکن روستایی در بانک ملی

علاوه بر شرایط گفته شده و عمومی برای دریافت این تسهیلات افرادی که قصد دارند از بانک ملی این تسهیلات را دریافت کنند باید این شرایط را داشته باشند.

  • بر طبق تشخیص واحد پرداخت‌کننده تسهیلات افراد متقاضی دریافت اینگونه وام‌ها باید قدرت پرداخت اقساط را داشته باشند‌.
  • هر شخصی که قصد دریافت این تسهیلات از بانک ملی را دارد نباید بدهی دیگری به بانک ملی داشته باشد.
  • لازم است که اشخاص متقاضی به همراه ضامن‌های خود امضای مسلم الصدور خود را به بانک ملی تحویل دهند.
  • اخذ وام مسکن روستای از بانک ملی با سفته یا با کمک وثیقه امکان پذیر است.
  • قبل از اعطای وام از طریق بانک ملی، این بانک استعلامی مبنی بر امکان احداث منزل مسکونی در آن زمین یا محل مدنظر خواهد گرفت. پس بهتر است قبل از اقدام به دریافت این تسهیلات از ساخت منزل مسکونی در محل مورد نظر اطمینان حاصل کنید.‌
دریافت وام مسکن روستایی از بانک مسکن

دریافت وام مسکن روستایی از بانک مسکن

مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام ساخت مسکن روستایی

افرادی که علاقمند به دریافت وام مسکن روستایی هستند باید برای دریافت این وام مدارک مورد نیاز را آماده کنند و این مدارک را همراه خود در هنگام درخواست وام داشته باشد. با توجه  به این امر که بانک‌های مختلف اقدام به ارائه این تسهیلات روستایی می‌کنند ممکن است شرایط و مدارک هر کدام از این بانک‌ها متفاوت باشد‌. اکنون مدارک عمومی را ذکر می‌کنیم.‌

  • اصل شناسنامه و کپی از تمامی صفحات
  • اصل کارت ملی و کپی از پشت و روی کارت ملی
  • ارائه کارت ملی و شناسنامه مربوط به ضامن‌ها
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست وام مسکن
  • اگر وکیل شما اقدام به دریافت وام مسکن روستایی می کند ارائه وکالتنامه رسمی آن ضروری است. البته وکلا باید مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشد.
مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام ساخت مسکن روستایی

مدارک لازم جهت ثبت نام و دریافت وام ساخت مسکن روستایی

مدارک ضروری جهت ثبت نام وام مسکن روستایی در بانک مسکن

  • تکمیل فرم درخواست تسهیلات مسکن روستایی
  • اصل شناسنامه و کپی تمامی صفحات
  • اگر قصد اخذ وام با پروانه ساخت را دارید باید حتما پروانه ساخت خود را به بانک ارائه دهید.
  • اگر تسهیلات مورد نظر به ضامن نیاز داشته باشد باید حتما مدارک شناسایی ضامنین را داشته باشید.

شرایط لازم برای دریافت وام 200 میلیونی مسکن روستایی از بانک ملی

  • تکمیل فرم درخواست تسهیلات مسکن روستایی
  • اگر موضوع معامله بین بانک و متقاضی احداث بنا باشد ارائه پروانه ساخت ضروری است.
  • ارائه صورت برآورد هزینه‌های قابل قبول در معامله مثل قیمت زمین، قیمت تهیه مصالح و…
  • کپی از اسناد و مدارک مالکیت متقاضی
  • قرارداد بسته شده بین بانک و شخص متقاضی وام مسکن روستایی
  • ارائه یک نسخه از همه سندهای حسابداری، تعهدات و انتظامی، پس از انعقاد قرار داد تا مراحل نهایی واریز و تسویه
  • اگر قرارداد در دفاتر رسمی منعقد نشود ارائه اصل برگه امضای مسلم الصدور الزامی است.
  • ارائه شماره حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز و تاریخ افتتاح آن
  • شناسنامه و کپی شناسنامه
  • ارائه یک قطعه است از فرد متقاضی دریافت وام
فرم درخواست وام مسکن روستایی

فرم درخواست وام 200 میلیونی مسکن روستایی

فرم درخواست وام ساخت مسکن روستایی

افراد متقاضی دریافت وام 200 میلیونی مسکن روستایی برای دریافت این وام‌ها باید فرم درخواست وام را پر کنند. البته برای دریافت فرم درخواست ابتدا باید به شعب بانک‌های ارائه دهنده تسهیلات مسکن روستایی مراجعه کنند. پس از دریافت فرم درخواست باید آن را به صورت حضوری تکمیل نمایید. بهتر است قبل از دریافت این وام‌ها با نحوه پر کردن آن‌ها آشنایی داشته باشید.

راهنمای ثبت نام وام 200 میلیونی مسکن روستایی

افرادی که قصد ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی را دارند باید شرایط لازم برای ثبت نام در وام مسکن روستایی را مد نظر داشته باشند. سپس در صورتی که دارای این شرایط هستند برای ثبت نام وام مسکن اقدام کنند.‌ به صورت کلی دریافت و ثبت نام این وام ها می‌توان به دو روش انجام داد.

روش غیر حضوری

راهنمای ثبت نام وام ساخت مسکن روستایی

راهنمای ثبت نام وام 200 میلیونی مسکن روستایی

معمولا افراد به دلایل مشغله و نداشتن زمان کافی به خدمات آنلاین و غیر حضوری علاقه بیشتری نشان می‌دهند. برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی می‌توان به صورت غیر حضوری اقدام کرد.  در روش غیر حضوری امکان ثبت نام در هر یک از تسهیلات مختلف به صورت آنلاین و بدون نیاز به هرگونه مراجعه امکان پذیر است. البته این روش برای همه بانک‌ها قابل اجرا نیست. بعضی از بانک‌ها هنوز امکان ثبت درخواست تسهیلات را به صورت آنلاین و غیر حضوری ندارد. با توجه به بانک مورد نظر باید این روش را انتخاب کنید.

روش حضوری

متقاضیان واجد شرایط دریافت وام مسکن روستایی برای دریافت و ثبت نام این تسهیلات در شعبه بانک مورد نظر می‌توانند به صورت حضوری اقدام کنند. در روش مراجعه حضوری باید مدارک لازم را به همراه داشته باشید. سپس به بانک مورد نظر مراجعه کنید. ثبت درخواست دریافت وام به صورت حضوری در شعبه مورد نظر صورت خواهد گرفت.

اقساط وام دویست میلیونی مسکن روستایی

تسهیلات وام مسکن روستایی با هدف ساخت واحدهای مسکونی در روستاهای سراسر کشور اهدا می‌شود. مبلغ این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است که با سود ۵ درصد همراه است. میزان اقساط هر یک از وام‌های کشور با توجه به مبلغ وام میزان سود وام و همچنین مدت زمان بازپرداخت آن تعیین می‌شود. بر کسی پوشیده نیست هرچه مدت زمان بازپرداخت وام کمتر در نظر گرفته شود، سود وام زیادتر خواهد بود.

سود کم وام ساخت مسکن روستایی

سود کم وام ساخت مسکن روستایی

سخن پایانی

وام ساخت مسکن روستایی از جمله تسهیلاتی است که مدت زمان بازپرداخت مناسبی دارد سود این وام نیز بسیار کم است. بر همین اساس میزان اقساط وام مسکن روستایی به حدی نیست که متقاضیان قادر به پرداخت آن نباشند. متقاضیان می توانند به دو روش حضوری و غیرحضوری برای دریافت این وام اقدام کنند. اگر برای دریافت این تسهیلات شرایط لازم را دارید بهتر است از این فرصت غافل نشوید. در این زمینه مجموعه‌هایی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند. مجموعه وام برتر از جمله مجموعه فعال در این زمینه است. اگر هرگونه سوالی در مورد دریافت تسهیلات 200 میلیون ساخت مسکن روستایی داشتید می‌توانید با کارشناسان مجموعه وام برتر ارتباط بگیرید.

تولید محتوا توسط مجموعه فرمو 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *