وام بانکی, وام بانکی مسکن

چگونه وام ۴۸۰ میلیونی مسکن بگیریم?

وام گرفتن فعالیت سودبخشی است تا افراد بتوانند نیاز های خود را برآورده کنند. فردی که پول کافی برای خرید خانه ندارد می تواند روی وام گرفتن حساب کند. وام ۴۸۰ میلیونی مسکن یکی از وام هایی است که در خرید خانه به افراد کمک می کند. البته این وام برای قشر ضعیف جامعه مناسب نیست و افرادی که استطاعت مالی دارند برای خرید یا بازسازی و تعمیر خانه خود به سراغ گرفتن این نوع وام می روند.

چگونه وام ۴۸۰ میلیونی مسکن بگیریم?

چگونه وام ۴۸۰ میلیونی مسکن بگیریم?

مبلغ وام نهضت ملی مسکن ۴۸۰ میلیون می باشد. ۴۰۰ میلیون برای خرید خانه و ۸۰ میلیون برای جعاله است. وام جعاله یعنی اگر شخصی می خواهد خانه را بازسازی کند می تواند از ۸۰ میلیون استفاده کند. البته نکته بسیار مهم اینجاست که فردی که قصد دارد این وام را دریافت کند باید مقداری هزینه پرداخت کند. یعنی باید دو برابر مبلغ وام، از بورس اوراق بخرد. هر اوراقی قیمت قابل توجهی دارد و در نهایت برای خرید این همه اوراق باید هزینه آن را داشته باشید.

راهنمای کامل دریافت وام ۴۸۰ میلیونی مسکن

راهنمای کامل دریافت وام ۴۸۰ میلیونی مسکن

مبلغ وام برای افرادی که در شهر هایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر و کمتر از ۲۰۰ هزار نفر زندگی می کنند، متفاوت است. در حقیقت چون هزینه مسکن در شهر های کوچک و کم جمعیت کمتر است مبلغ وام داده شده به ساکنین این شهر ها کمتر خواهد بود.

البته باید به این نکته توجه کرد، این وام برای افرادی مناسب است که توانایی مالی دارند؛ چون ماهانه باید مبلغ قابل توجهی ( مبلغی حدود ۸ میلیون ۶۰۰ هزار تومان) را بابت قسط پرداخت نمود. از نظر شرایط تاهل یا مجرد بودن هم باید گفت هم افراد متاهل و هم مجرد ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند ( مبلغ وام برای مجرد ها ۲۸۰ میلیون خواهد بود. ۲۰۰ میلیون برای خرید خانه و ۸۰ میلیون برای بازسازی خانه ).

وام ۴۸۰ میلیونی قدمی تا خانه دار شدن

وام ۴۸۰ میلیونی قدمی تا خانه دار شدن

شرایط متقاضیان برای دریافت وام 480 میلیون تومانی مسکن

۱) ارائه مدارک قابل قبول به بانک که نشان دهنده این باشد که شخص توانایی پرداخت اقساط را دارد.

۲) نداشتن سابقه چک برگشتی و بدهی سررسید شده در سیستم بانکی

۳) نباید از زمان صدور جواز ساخت بیشتر از ۲۵ سال گذشته باشد. ( اگر از زمان ساخت بنا ۲۵ تا ۳۰ سال گذشته باشد از مبلغ وام کاسته می شود. )

۴) ۶ دانگ خانه به نام زوجین باشد نه شخص دیگر.

شرایط متقاضیان برای دریافت وام 480 میلیون تومانی مسکن

شرایط متقاضیان برای دریافت وام 480 میلیون تومانی مسکن

مراحل گرفتن وام ۴۸۰ میلیونی با اوراق تسه

قبل از نام بردن مراحل گرفتن وام، برای آشنایی بیشتر کلمه تسه را توضیح خواهیم داد.

اوراق امتیاز تسهیلات تا زمان مشخصی اعتبار دارد. برای نشان دادن زمان صدور، نماد تسه که همان سه حرف اول تسهیلات است را  به همراه ۴ عدد می آورند مثلا تسه ۹۹۰۵ یعنی این تسه در مرداد سال ۱۳۹۹ صادر شده دو عدد اول نشان دهنده سال صدور و دو رقم دوم نشان دهنده ماه صدور اوراق می باشد.

گرفتن وام مسکن به مبلغ ۴۸۰ میلیون تومان

گرفتن وام مسکن به مبلغ ۴۸۰ میلیون تومان

۱) تایید شدن شرایط خانه برای دریافت وام مسکن

۲) خرید برگه اوراق تسه

۳) صادر کردن چک توسط بانک

۴) خریدار و فروشنده و نماینده بانک باید برای انتقال سند به دفترخانه مراجعه کنند.

۵) نماینده بانک چک را تحویل می دهد و خانه رهن می رود ( تا وقتی که خریدار اقساط خانه را به طور کامل پرداخت کند خانه در رهن بانک می ماند. )

مراحل گرفتن وام ۴۸۰ میلیونی با اوراق تسه

مراحل گرفتن وام ۴۸۰ میلیونی با اوراق تسه

خرید برگه اوراق تسه

برگه های اوراق در بورس عرضه می شوند. متقاضی باید برای گرفتن برگه اوراق، متقاضی اول باید به بانک مسکن مراجعه کند تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید. سپس با مراجعه به یکی از کارگزاری های بورس و احراز هویت و ثبت نام در سامانه سجام، سرانجام ضامن خود را معرفی و برگه های اوراق را دریافت می کنید. بعد از چند روز نماینده بانک و خریدار و فروشنده به دفترخانه می روند تا کار های انتقال سند انجام شود.

دریافت وام مسکن برای افراد مجرد و متاهل

دریافت وام مسکن برای افراد مجرد و متاهل

وضعیت قیمت اوراق مسکن از سال گذشته تا سال جاری

اشخاص متاهلی که می خواهند وام ۴۸۰ میلیونی دریافت کنند باید مبلغی بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

قیمت هر برگ اوراق :

در فرودین سال ۱۴۰۰ قیمت هر برگ اوراق ۱۳۸ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

در اردیبهشت و خرداد سال ۱۴۰۰ قیمت به  ۱۳۹ هزار و ۳۰۰ تومان تغییر کرد.

در تیر و مرداد و شهریور سال ۱۴۰۰ قیمت هر برگ اوراق به قیمت های ۱۴۲ هزار تومان، ۱۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان و ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شد.

در مهر و آبان و آذر سال ۱۴۰۰ هر برگ اوراق به ترتیب با قیمت های ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان، ۱۳۸ هزار و۵۰۰ تومان، ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شد.

در دی و بهمن سال ۱۴۰۰ قیمت هر برگ اوراق به ترتیب ۱۳۹ هزار و ۱۰۰ تومان و ۱۳۹ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

فرودین سال جاری قیمت هر برگ اوراق به ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید

وضعیت قیمت اوراق مسکن از سال گذشته تا سال جاری

وضعیت قیمت اوراق مسکن از سال گذشته تا سال جاری

افراد مجردی که می خواهند وام ۲۸۰ میلیون تومانی  بگیرند باید مبلغ ۷۸ میلیون ۲۸۸ هزار تومان بپردازند. برای ۲۰۰ میلیون وام خرید خانه ۴۰۰ برگه اوراق و برای و برای ۸۰ میلیون وام جعاله ( تعمیر خانه ) ۱۶۰ ورق اوراق لازم است. اگر بخواهیم هزینه اوراق را طبق فرودین امسال یعنی مبلغ ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان محاسبه کنیم، هزینه ۴۰۰ برگه اوراق ۵۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و هزینه هزینه ۱۶۰ ورق اوراق جعاله ۲۲ میلیون و ۳۶۸ هزار تومان می شود.

میزان اقساط و سود وام 480 میلیون تومانی مسکن

میزان اقساط و سود وام 480 میلیون تومانی مسکن

زوجین تهرانی که برای وام ۴۸۰ میلیونی متقاضی هستند باید برای ۴۰۰ میلیون وام خرید خانه ۸۰۰ اوراق تسهیلات به مبلغ ۱۱۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان خریداری کنند و برای ۸۰ میلیون وام جعاله هم همان ۱۶۰ برگه تسهیلات به مبلغ ۲۲ میلیون ۳۶۸ هزار تومان لازم است. مجموع مبلغی که زوجین برای این وام باید پرداخت کنند ۱۳۴ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان خواهد بود.

وام برتر به آدرس https://vambartar.com  با بیش از ۱۵ سال سابقه کار با افراد حرفه ای کار بلد به شما در شناخت فرایند اخذ وام، آشنایی با قوانین بانکی، شناخت روش های کلاهبرداری در فرایند وام بانکی و مقابله با این نوع کلاهبرداری ها، شناخت حقوق خود در هنگام برخورد با مشکلات حقوقی با بانک ها کمک می رساند. همچنین با ورود به سایت وام برتر می توانید جزئیات وام ها، انواع وام ها و مدارک مورد نیاز برای اخذ وام را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *